BACK TO
TOP
Αγορά Προϊόντων

Πρώιμοι φόβοι μεταποιητών για το χυμό

Ανυσυχία της ΕΚΕ για πιθανή επέκταση των ρωσικών αντιμέτρων στο συμπύρηνο ροδάκινο του χρόνου.

Πρώιμοι φόβοι μεταποιητών για το χυμό

2
0
Το κακό κλίµα που επικρατεί στην αγορά του επιτραπέζιου ροδάκινου, λόγω του ρωσικού εµπάργκο και της υποχώρησης της αξίας στο ρούβλι, δείχνουν να ψάχνουν για να «αξιοποιήσουν» οι µεταποιητές του συµπύρηνου. Εντύπωση προκαλεί η ανησυχία του προέδρου της Ένωσης Κονσερβοποιών Ελλάδος Κώστα Αποστόλου, σχετικά µε πιθανή επέκταση των αντιµέτρων της Ρωσιας - πέραν του επιτραπέζιου ροδάκινου - και στο χυµό και την κοµπόστα

Χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για το 18ο πανελλήνιο συνέδριο για τα Logistics, στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Αποστόλου ανέφερε ότι «αν το εµπάργκο δεν αρθεί έως τις 7 Αυγούστου 2015, τότε θα έχουµε µια απελπιστική κατάσταση για το επιτραπέζιο κι όχι τόσο στο συµπύρηνο. Κι αυτό γιατί στα αντίµετρα των Ρώσων, για δικούς τους λόγους, ευτυχώς δεν εντάχθηκε ούτε ο χυµός, ούτε η κοµπόστα ροδάκινο. Μιλάµε για 250.000 τόνους ροδάκινα και νεκταρίνια, ετησίως και για σχεδόν 450.000 τόνους συµπύρηνα, δηλαδή διπλάσια»

«Η αγωνία µας για την επόµενη χρονιά, σε σχέση µε τη Ρωσία, δεν είναι για τις κοµπόστες, οι οποίες αποτελούν ένα µικρό κοµµάτι των εξαγωγών µας, της τάξης του περίπου 2-3%, τα τελευταία 6-7 χρόνια, αλλά για το χυµό, καθώς από την παραγωγή των 45-50.000 τόνων τελικού προϊόντος, παραπάνω του 1/3 πάσει στη Ρωσία», τόνισε και επισήµανε ότι «αν παρ’ ελπίδα στις επόµενες περιόδους, µε αυτή την ένταση των µέτρων, επιβάλλουν περισσότερα µέτρα οι Ρώσοι, θα έχουµε τεράστιο θέµα»
Γραµµή µε το ΚράσνονταρΜεγάλη «βοήθεια» στις εξαγωγές ροδάκινου θα δώσει, σύµφωνα µε τον κ. Αποστόλου, η σύνδεση του λιµένα της Θεσσαλονίκης µε τους κάθετους άξονες της Εγνατίας και µια γραµµή που θα συνδέει τη συµπρωτεύουσα µε το Κράσνονταρ, προκειµένου να µειωθούν οι χρόνοι και τα κόστη. «Σήµερα το ροδάκινο φεύγει από την Ηµαθία, περιπλέει όλη τη Μεσόγειο, τις ακτές του Ατλαντικού και τη βόρεια Θάλασσα για να φτάσει στο Ταλίν και τη Μόσχα. Χρειάζεται περίπου 18 -20 ηµέρες και 1.400 ευρώ ανά κοντέινερ για τα κατεψυγµένα και από 3.000 έως και 6.000 ευρώ για τα νωπά. Αντίθετα, η απλή γραµµή από τη Θεσσαλονίκη, στο Κράσνονταρ και στη Μόσχα, διαρκεί 7 ηµέρες και µειώνει δραστικά τα κόστη, καθιστώντας ανταγωνιστικότερες τις εξαγωγές µας», υποστήριξε ο ίδιος.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία