BACK TO
TOP
Αγορά Προϊόντων

Μας προσπερνάει η... ουρά μας στο ελαιόλαδο

Ελλιπής µοιάζει η ελληνική φιλοδοξία του ελαιοκοµικού τοµέα µπροστά στις προσπάθειες µεγάλων ανταγωνιστικών χωρών, όπως η Ισπανία, να επεκτείνουν τις εξαγωγές τους σε αναπτυσσόµενες χώρες σαν την Ινδία, στις οποίες η κατανάλωση ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς αυξάνεται µε ραγδαίους ρυθµούς, σύμφωνα με την Υπηρεσία ∆ιεθνούς Προώθησης της Ανδαλουσίας (EXTENDA).

Μας προσπερνάει η... ουρά μας στο ελαιόλαδο

1
0
Πολιτική προώθησης της ισπανικής επιτραπέζιας ελιάς στην πολλά υποσχόµενη αγορά της Ινδίας, µε κονδύλι ύψους 200.000 ευρώ, θα εφαρµόσουν εντός του 2015 η Interaceituna της Ανδαλουσίας (∆ιεπαγγελµατική Ελιάς) και η EXTENDA (Υπηρεσία ∆ιεθνούς Προώθησης της Ανδαλουσίας) της Ισπανίας. Η ενίσχυση της θέσης του ισπανικού προϊόντος στη χώρα µε τους 1δις κατοίκους, αξιολογείται από την εγχώρια βιοµηχανία ως σηµαντικός στρατηγικός στόχος για την επέκτασή και σε άλλες τις  αγορές της Ασίας

Στο πλαίσιο αυτό θα υλοποιηθούν από γευστικές δοκιµές στα σούπερ-µάρκετς έως καταχωρήσεις στα µεγάλα έντυπα της Ινδίας, υπό το σλόγκαν «Olives from Spain», µε στόχο να δηµιουργηθεί στο µυαλό των καταναλωτών µία άµεση συσχέτιση ανάµεσα στην επιτραπέζια ελιά και τη χώρα προέλευσης, την Ισπανία, παγκόσµιο ηγέτη στην παραγωγή και τις εξαγωγές του προϊόντος. «Η ελιά δεν είναι  προϊόν σύνηθες στη διατροφή της χώρας αλλά µπορεί να συνδεθεί τέλεια µε τη γαστρονοµία της», λένε εκπρόσωποι των δύο φορέων

Αξίζει να αναφερθεί ότι και η αγορά ελαιολάδου στην Ινδία γνωρίζει άνθηση, τόσο που συνολικά τα βρώσιµα έλαια έχουν κατανάλωση +70% από το 2003, αποκλειστικά λόγω αύξησης της κατανάλωσης ελαιολάδου και 45-50% την τελευταία 5ετία, σύµφωνα µε τον Πρόεδρο της Ινδικής Οµοσπονδίας Ελιάς, Ρατζές Μπασίν. Μάλιστα, όπως τονίζει ο ίδιος, «Η κατηγορία του προϊόντος αυτού αναπτύσσεται µε ετήσιο ρυθµό 30-40% σήµερα». Σηµειωτεόν ότι ο κ. Μπασίν είναι ∆ιευθ. Σύµβουλος της εισαγωγικής εταιρίας Borges India, µε µερίδιο 35-50% της αγοράς στις εισαγωγές ελαιολάδου

Η Ινδία βρίσκεται στη 23η θέση των εισαγωγικών χωρών επιτραπέζιας ελιάς από την Ανδαλουσία, µε 2 εκατ. ευρώ αξία εισαγωγών το 2014, ένα ποσοστό 36% υψηλότερο σε σχέση µε το 2013 και µε ποσοστό 86,7% επί των συνολικών πωλήσεων του προϊόντος από την Ισπανία προς την Ινδία ενώ συνολικά δώδεκα εταιρίες της Ανδαλουσίας ήταν οι πρωταγωνιστές των εν λόγω εξαγωγών στην ινδική αγορά. Το µόνο εµπόδιο αποτελεί ο υψηλός φόρος κατανάλωσης του προϊόντος, ωστόσο ήδη η Ινδική Οµοσπονδία Ελιάς εργάζεται για να πετύχει τη µείωσή του

Η Ισπανία δεν είναι η µόνη χώρα που θεωρεί µεγάλες τις δυνατότητες µεσοπρόθεσµης ανάπτυξης της αγοράς βρώσιµης ελιάς της Ινδίας. Ο Καντρί Γκουντές, πρόεδρος της Τουρκικής Αποστολής Προώθησης Ελαιολάδου, µε την ευκαιρία της συµµετοχής της χώρας στη «Φιλοξενία Παγκόσµιας Γαστρονοµίας», που έλαβε χώρα στη Μουµπάϊ στις 24-25 Ιανουαρίου 2015, τόνισε ότι «Η τουρκική φιλοδοξία απέναντι στην ινδική αγορά θέτει µακροπρόθεσµους στόχους»

Σηµειώνεται ότι η τουρκική ελαιοπαραγωγή αναπτύσσεται µε στόχο τους 650 χιλ. τόνους  ελαιολάδου/ έτος ως το 2023 και θα χρειαστεί να βρεθούν αγορές για  αυτό τον όγκο παραγωγής. Την ίδια ώρα, προβληµατισµός δηµιουργείται από το ότι οι ελληνικές εξαγωγές ελαιοκοµικών ειδών φαίνεται να κινδυνεύουν όλο και περισσότερο  µπροστά στις συνεχώς νέες χώρες που επιδίδονται στην ανάπτυξη της ελαιοπαραγαωγής τους, εντός και εκτός Μεσογείου


ΡΕΠΟΡΤΑΖΛείπει η καθοδήγηση για την εξαγωγική προσπάθεια Την έλλειψη κεντρικής κατεύθυνσης στο κέραιο ζήτηµα της εξαγωγικής προσπάθειας του ελληνικού ελαιολάδου που καταστεί την χώρα µη ανταγωνιστική απέναντι στους αυξανόµενους και οργανωµένους ανταγωνιστές της, επισηµαίνουν παράγοντες της αγοράς από την Κρήτη.   
Συγκεκριµένα, ο Γιάννης Κώτσης, ∆ιευθυντής της ΕΑΣ Ηρακλείου σηµείωσε ότι την ανατροπή στο παρόν δυσλειτουργικό σκηνικό θα έφερνε η µεγαλύτερη συγκέντρωση του προϊόντος σε ένα φορέα, ικανό να διαχειριστεί τον απαιτούµενο όγκο ελαιολάδου που θα σταλεί στις διεθνείς αγορές και ταυτόχρονα ικανό να εγγυηθεί τόσο απέναντι στα χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα όσο και απέναντι στην απόδοση της επιθυµητής προστιθέµενης αξίας, διακινώντας αποκλειστικά τυποιηµένο προϊόν.
Το γεγονός ότι φέτος η φετινή ευνοϊκή συγκυρία δεν αξιοποιήθηκε επαρκώς, επιβεβαιώνει και εκπρόσωπος της εταιρίας «Λιοκάρπι» από το Ηράκλειο.  
Όπως επεσήµανε, «Η τιµή παραγωγού ήταν στα 3,10 από το Νοέµβριο αλλά φέτος που είχαµε 1000 τόνους ελαιόλαδο, το 50% έφυγε χύµα και το 50% τυποποιηµένο εξαιτίας και της έλλειψης ρευστότητας των παραγωγών που χρειάζονταν άµεση πληρωµη, ενώ πέρσι µε 500 τόνους ελαιόλαδο έφυγε το 100% τυποποιηµένο.
Την ίδια ώρα ο ΠΣΕ ανακοίνωσε αύξηση 264% στις εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου για το Φεβρουάριο του 2015 συγκριτικά µε πέρσι ίδια εποχή, µε αξία εξαγωγών 79,4 εκατ. ευρώ, 57,6 εκατ. ευρώ παραπάνω από πέρσι.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία