BACK TO
TOP
Αγορά Προϊόντων

Αύξηση 32,2% στη διεθνή αγορά τυριού ως το 2019

Πάνω από τα 100 δισ. δολάρια θα φτάσει η διεθνής αγορά τυριού ως το 2019, υποστηρίζει η εταιρία αναλύσεων Transparency Market Research (TMR). Πρόκειται για άνοδο 32,2% από τα 79,5 δισ. δολάρια το 2012. Την ίδια ώρα, οι ΗΠΑ κερδίζουν συνεχώς µεγαλύτερο µερίδιο αγοράς, µε τις εξαγωγές τους να εκτινάσσονται στο 688% από το 2000 (υψηλά 15ετίας), σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Agrenda.

Αύξηση 32,2% στη διεθνή αγορά τυριού ως το 2019

3
0
Η ταχύτατη ανάπτυξη των ταχυφαγείων σε συνδυασµό µε τη δυνατότητα των καταναλωτών, κυρίως στην Ασία, να ξοδεύουν περισσότερα χρήµατα σε καλά τυριά είναι που θα εκτοξεύσουν την παγκόσµια αγορά για το προϊόν. Το λόγο αυτό επικαλείται η TMR, η οποία διαθέτει γραφεία σε ΗΠΑ και Ινδία σε πρόσφατη έκθεσή της: «Παγκόσµια Αγορά Τυριού- Ανάλυση του κλάδου, Τάσεις, 2013-2019». Προβλέπει, πως η αγορά τυριού ήδη έχει και θα συνεχίσει να σηµειώνει ανάπτυξη µε ετήσιο ρυθµό πάνω από 4,4%

Η εξάπλωση των αλυσίδων ταχυφαγείων (πχ. McDonald’s) έχει βοηθήσει στο να αλλάξουν οι διατροφικές συνήθειες σχεδόν σε ολόκληρο τον πλανήτη και έχει αυξήσει το διεθνές ενδιαφέρον για τυρί, µε βάση πρόσφατη έκθεση του Αµερικάνικου Συµβουλίου Γαλακτοκοµικών Εξαγωγών (USDEC) την οποία επικαλούνται οι αναλυτές της TMR. Μάλιστα, το USDEC εκτιµά ότι η αύξηση της ζήτησης θα βοηθήσει ώστε οι τιµές του προϊόντος να επανέλθουν σε φυσιολογικά επίπεδα στο άµεσο µέλλον.

Ωστόσο, ένας παράγοντας που µπορεί να διακόψει εν µέρει την ανοδική πορεία του τυριού είναι η διατηρισιµότητα στο ράφι. Μικρότερη διάρκεια ζωής έχουν τα µαλακά τυριά χωρίς ωρίµανση, όπως η ρικότα, που αντέχουν από 2-4 εβδοµάδες. Τα σκληρά τυριά, όπως η παρµεζάνα, διατηρούνται στο ράφι από 7-9 µήνες, την ώρα που το επεξεργασµένο τυρί αντέχει µέχρι και για 1 χρόνο. Ενώ το ανεπεξέργαστο τυρί θεωρείται ηγέτης στην αγορά, η χρήση του επεξεργασµένου στη βιοµηχανία γρήγορου φαγητού οδηγεί στην υιοθέτησή του από τους καταναλωτές µε ιλιγγιώδη ταχύτητα, σύµφωνα µε την TMR

Παράλληλα, έδαφος κερδίζει το τυρί σε χώρες όπως η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Βραζιλία. Γερµανία, Βρετανία, ΗΠΑ αναµένεται να σηµειώσουν µεγάλη αύξηση των φυσικών και µη επεξεργασµένων ειδών τυριού ως το 2019. Τα σκήπτρα στην παγκόσµια αγορά τυριού κρατά η ΕΕ µε 38,8%, ακολουθεί η Βόρεια Αµερική µε 32,7%. Αν και η Ευρώπη είναι  η µεγαλύτερη αγορά τυριού, σύµφωνα µε το USDEC, οι ΗΠΑ έχουν τη µεγαλύτερη παραγωγή µε 5,17 τόνους το 2014. Ευρώπη και Β. Αµερική µαζί αντιπροσώπευαν πάνω από το 70% της παγκόσµιας αγοράς τυριού το 2012.
Ωστόσο, τα ποσοστά τους  θα µειωθούν στο 60% περίπου το 2019.

Τους 1,15 εκατ. τόνους αναµένεται να φτάσει  η παραγωγή τυριού στην ΕΕ ως το 2025, σύµφωνα µε τις µεσοπρόθεσµες προβλέψεις της Κοµισιόν. Βέβαια, οι εξαγωγές τυριού της ΕΕ έχουν πληγεί από το ρωσικό εµπάργκο, καθώς η Ρωσία απορροφούσε περίπου το 30% των εξαγωγών της Ένωσης. Παρόλα αυτά, βρέθηκαν εναλλακτικές αγορές (κυρίως ΗΠΑ, Ιαπωνία και Νότιο Κορέα) και αυτό είχε σαν αποτέλεσµα οι εξαγωγές τυριού του 2015 να ξεπεράσουν τους 700.000 τόνους

Τα επόµενα 6 χρόνια είναι καταλυτικής σηµασίας για την παγκόσµια αγορά τυριού σε όρους ανάπτυξης για τις αναδυόµενες οικονοµίες και άλλες αναπτυσσόµενες που δείχνουν µια προτίµηση στα φυσικά τυριά χωρίς ωρίµανση, σηµειώνουν οι αναλυτές της TMR. Ήδη το τυρί προωθείται ως ένα υγιεινό και πρωτεϊνούχο σνακ, για το λόγο αυτό θα κερδίσει υψηλότερη θέση µεταξύ των λοιπών γαλακτοκοµικών προϊόντων τα επόµενα χρόνια, καταλήγουν οι ίδιοι.

Ελληνική Αγορ

Μικρό δυναμικό και δυναστείες μεγάλων μεταποιητώ
Η µειωµένη παραγωγή πρώτης ύλης και ο κατακερµατισµός καθώς υπάρχουν πολλές εταιρίες και µεταποιητές εµποδίζουν τον κλάδο του τυριού στη χώρα µας να ακολουθήσει τις διεθνείς εξελίξεις, όπως σηµειώνουν στην Agrenda παραγωγοί και Κτηνοτροφικοί Συνεταιρισµοί. «Μάλλον περιορίζουµε το µερίδιο αγοράς που θα µπορούσε να έχει η φέτα, ειδικά αν λάβουµε υπόψη µας τις συµφωνίες της ΕΕ µε τρίτες χώρες, όπως αυτή µε τον Καναδά. Και αυτό γιατί επιτρέπεται σε άλλες χώρες να παράγουν τυρί και να το αποκαλούν φέτα, ενώ δεν έχει καµία σχέση µε την ελληνική ΠΟΠ φέτα», τονίζει ο ∆ιευθυντής του Α.Σ. Καλαβρύτων Μάνος Κασσαλίας. «Πριν από 4-5 χρόνια η Ελλάδα φαινόταν ότι παρήγαγε 140.000 τόνους φέτας, όµως δεν ξεπερνάµε τους 95.000-97.000 τόνους που διαθέτουµε σε εγχώρια και διεθνή αγορά», προσθέτει ο ίδιος

 

«Αγκάθι για τον τυροκοµικό κλάδο της Ελλάδας είναι το µεγάλο κόστος παραγωγής των µικροµεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες δεν µπορούν να προχωρήσουν σε οικονοµίες κλίµακος. Συνεχώς επενδύουν για να ανταγωνιστούν τον συγκεντρωτισµό από µεγάλες επιχειρήσεις και µεταποιητές», προσθέτει ο Αντώνης Παπαδόπουλος της Β.Α. ΠΑΠΑ∆ΟΠΟΥΛΟΣ Μ/ΠΗ Ε.Π.Ε. που βρίσκεται στο Ζερβοχώρι Θεσπρωτίας. Τέλος, στις νέες τάσεις για τα επόµενα χρόνια ο κ. Παπαδόπουλος αναγνωρίζει δύο: τα τυριά µε χαµηλά λιπαρά και αυτά που δεν είναι αλµυρά. Όµως, σηµειώνει ότι τείνει να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του τυριού, να χαθεί η αυθεντική γεύση. «Αν θέλουµε να κάνουµε κάτι τότε ο κόσµος πρέπει να στηρίξει τα εγχώρια προϊόντα», καταλήγει ο ίδιος.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία