BACK TO
TOP
Αγορά Προϊόντων

Τα σούπερ μάρκετ επενδύουν στη μαναβική και κερδίζουν μερίδια

Την παρουσία τους στην κατηγορία των νωπών φρούτων και λαχανικών ενισχύουν με την πάροδο των χρόνων τα σούπερ μάρκετ, κερδίζοντας μερίδια αγοράς έναντι των συνοικιακών καταστημάτων και κυρίως των λαϊκών αγορών.

Πρόγραμμα 20 εκατ. ευρώ για στήριξη ποιοτικών προϊόντων

2
0

Επιδιώκοντας την εξασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής συμμετοχής σε μια αγορά με συνολικές ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 5 και πλέον δις ευρώ, τα σούπερ μάρκετ επενδύουν σημαντικά κεφάλαια αναβαθμίζοντας τους χώρους με τα προϊόντα μαναβικής, τους οποίους οργανώνουν στην είσοδο των καταστημάτων τους προκειμένου να κερδίσουν την προσοχή των καταναλωτών. Εκτιμήσεις κύκλων της οργανωμένης λιανικής ανεβάζουν τη συμμετοχή των πωλήσεων των οπωροκηπευτικών στον ετήσιο τζίρο μια αλυσίδας στο 10% ή και το 12%, όταν πριν από μόλις τρία χρόνια το ποσοστό αυτό περιοριζόταν στο 8 με 9%, ενώ οι προβλέψεις που γίνονται από τους ίδιους κύκλους αναφέρουν ότι τα ποσοστά συμμετοχής στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα αυξηθούν περαιτέρω κατά μία ή και κατά δύο μονάδες.

Η θετική αυτή εξέλιξη αποδίδεται από στελέχη του κλάδου στις ανταγωνιστικές τιμές στις οποίες πωλούν σήμερα τα σούπερ μάρκετ τα νωπά φρούτα και λαχανικά, αλλά και στις πρωτοβουλίες τις οποίες ανέλαβαν προκειμένου να βελτιώσουν αισθητά την ποιότητα των προϊόντων τους.

Μάλιστα, όπως υποστηρίζεται, τα οπωροκηπευτικά ως κατηγορία κινείται με περιθώριο μέσου μικτού κέρδους 12 έως 15%, όταν σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονται σε 20 με 30% ή και σε υψηλότερα επίπεδα.

Η προσοχή που επιδεικνύουν οι αλυσίδες στην αγορά των νωπών φρούτων και λαχανικών διαπιστώνεται και από το γεγονός ότι το ανάλογο τμήμα καταλαμβάνει περίπου το 20% των ψυγείων και των πάγκων ενός μέσου καταστήματος λιανικής, καθώς και το 15 με 20% των κεντρικών αποθηκών, ενώ σταδιακά οι μεγάλες αλυσίδες υλοποιούν επενδύσεις για τη δημιουργία κεντρικών αποθηκών που αποσκοπούν στη διακίνηση αποκλειστικά νωπών προϊόντων.

Όσο για το κόστος οργάνωσης των τμημάτων νωπών οπωροκηπευτικών, υπολογίζεται στα 2.300 με 2.700 ευρώ ανά μέτρο ψυγείου.

 

Ιδιαιτερότητες

Ενδιαφέρον έχουν όμως και οι ιδιαιτερότητες που παρατηρούνται σε ό,τι αφορά στη διακίνηση των εν λόγω κωδικών, από τον παραγωγό έως και την πώλησή τους στον τελικό καταναλωτή.

Το πρώτο το οποίο επεδίωξαν και εξ αρχής πέτυχαν οι αλυσίδες, προκειμένου μεταξύ άλλων, να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές κτήσεις, ήταν να παρακάμψουν μέρος του κυκλώματος διακίνησης των οπωροκηπευτικών. Για το σκοπό αυτό, προσέφυγαν σε μεγάλους προμηθευτές με τους οποίους προσυμφωνούν ποσότητες και ποιότητες προϊόντων, καθώς και συσκευασίες, ώστε να περιορίζεται το κόστος διαχείρισης- αποθήκευσης - μεταφοράς.

Επίσης, ο εφοδιασμός των καταστημάτων με είδη μαναβικής γίνεται καθημερινά μεταξύ 5:00 και 6:00 το πρωί, ώστε τα προϊόντα να είναι πάντα φρέσκα, κάθε φορτηγό που διακινεί νωπά φρούτα και λαχανικά συνήθως επισκέπτεται έως τρία με τέσσερα καταστήματα την ημέρα, ενώ οι μεγάλες αλυσίδες διαθέτουν περίπου 15 με 20 μικρά φορτηγά οχήματα για τις ανάγκες της διανομής των οπωροκηπευτικών στο δίκτυό τους με έδρα την Αθήνα.

Τέλος, το μανάβικο ενός μέσου σούπερ μάρκετ απασχολεί περίπου το 10% του υπαλληλικού δυναμικού κάθε καταστήματος. Ωστόσο, τα πρωινά λόγω φόρτου εργασίας στην προετοιμασία του τμήματος, η μαναβική απορροφά και υπαλλήλους άλλων τμημάτων.

 

Οι αλυσίδες

Carrefour Μαρινόπουλος: Στον τομέα των νωπών φρούτων και λαχανικών η αλυσίδα διαφοροποιείται εντόνως έναντι του ανταγωνισμού κυρίως μέσω της καθιέρωσης των αγροτικών προϊόντων με το σήμα “Ποιοτική Οδός”, που εγγυώνται στον καταναλωτή ότι οι παραγωγοί έχουν τηρήσει συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας. Παράλληλα, η Carrefour Μαρινόπουλος επιχειρεί μια συνολική προσπάθεια αναβάθμισης των τμημ΄των μαναβικής , επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια.

 

Dia Hellas: Στο πλαίσιο της γενικότερης αναμόρφωσης των καταστημάτων της, της ανακαίνισης δηλαδή των Maxi Dia και της μετατροπής των Dia σε Dia Market, η Dia Hellas, αναδιοργάνωσε πλήρως το τμήμα των νωπών φρούτων και λαχανικών, διαμορφώνοντας στις εισόδους των καταστημάτων της ειδικά ψυχόμενους χώρους για την καλύτερη συντήρηση των προίόνων. Η παρέμβασή της αυτή, σε συνδυασμό με τη γενικότερη αναβάθμιση των καταστημάτων, της απέφερε αύξηση πωλήσεων κατά 30% σε κάθε νέο σημείο πώλησης.

 

ΑΒ Βασιλόπουλος: Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει εδώ και χρόνια, στρατηγικά, στον τομέα των φρέσκων προϊόντων, στα οποία εντάσσεται και η μαναβική. Σύμφωνα με τα στελέχη της, η συμμετοχή των εσόδων από τις πωλήσεις φρέσκων προϊόντων στον ετήσιο τζίρο της αλυσίδας είναι από τις υψηλότερες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην κατηγορία των βιολογικών οπωροκηπευτικών, η οποία έχει εμπλουτιστεί με μεγάλη ποικιλία κωδικών. Τέλος, ο τομέας των φρέσκων προϊόντων σύντομα θα ενισχυθεί και από τη λειτουργία κεντρικής αποθήκης στην Αττική, που θα φιλοξενεί αποκλειστικά νωπά αγαθά.

 

Μετρό: Και για τη Μετρό η πρόσφατη λειτουργία της κεντρικής αποθήκης της στ Οινόφυτα, σήμανε, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση των διαδικασιών διακίνησης των νωπών οπωροκηπευτικών. Πλέον, η τροφοδοσία των καταστημάτων της αλυσίδας γίνεται ταχύτερα, οικονομικότερα και αποδοτικότερα.

 

Αφοί Βερόπουλοι: Η Αφοί Βερόπουλοι αποτέλεσε μια από τις πρώτες αλυσίδες που επένδυσαν στη μαναβική. Τα στελέχη της εταιρίας από πολύ νωρίς αντιλήφθηκαν ότι ενδεχόμενο άνοιγμα στα νωπά φρούτα και λαχανικά θα τους απέφερε σημαντικά οφέλη. Στο σύνολό τους σήμερα τα καταστήματα της Αφοί Βερόπουλοι φιλοξενούν άρτια οργανωμένα τμήματα μαναβικής.

 

Ατλάντικ: Ως καθοριστική για την ανάπτυξη της αλυσίδας λογίζεται από τη διοίκησή της το άνoιγμα που χρόνια υλοποιείται στα νωπά φρούτα και λαχανικά. Στην Ατλάντικ το “καλάθι της νοικοκυράς” με τα οπωροκηπευτικά περιλαμβάνει ορισμένους από τους πλέον ταχυκίνητους κωδικούς.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία