BACK TO
TOP
Αγορά Εισροών

Για τα ποτίσματα ρολόι και πρόσθετο τέλος ανά κυβικό

Προσευχές να... βρέχει θ’ να κάνουν ολοένα και συχνότερα οι αγρότες, από το 2020, καθώς ακριβαίνει αρκετά η κατανάλωση αρδευτικού νερού. Οι αγρότες αντιδρούν έντονα στη νέα αυτή επιβάρυνση, με την Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων, να κάνει λόγο για διπλό χτύπημα στους συντελεστές της αγροτικής παραγωγής, μέσω ύδρευσης και άρδευσης.

Για τα ποτίσματα ρολόι και πρόσθετο τέλος ανά κυβικό

4
0
Αιτία, η έξτρα χρέωση ως και 6 ευρώ το στρέµµα ανάλογα µε το είδος της καλλιέργειας, που κοµίζει για τους παραγωγούς, η απόφαση επιβολής ενός νέου τέλους άρδευσης, µε πρόσχηµα την προστασία του περιβάλλοντος
Οι επιβαρύνσεις δεν σταµατούν εδώ, αφού στην απόφαση που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάµελλος, δίνεται το ελεύθερο στους ΤΟΕΒ, να µεριµνήσουν για την τοποθέτηση υδροµετρητών στις εκµεταλλεύσεις, παρακρατώντας τα χρήµατα της δαπάνης από τους παραγωγούς

Περισσότερο, από το πρόσθετο τέλος, θεωρείται βέβαιο ότι θα πληγούν, αφενός όσοι καλλιεργούν µεγάλες εκτάσεις γης, αφετέρου όσοι προτιµούν προϊόντα µε µεγάλες ανάγκες σε νερό (βαµβάκι, βιοµηχανική ντοµάτα, τεύτλα)
Ειδικότερα, η κατ’ εκτίµηση επιπλέον χρέωση για έναν αγρότη αναµένεται να ξεκινά από 0,001 ευρώ, αλλά να µην ξεπερνά το 1 λεπτό ανά κυβικό µέτρο νερού



Πέραν αυτών, η απόφαση που πήρε ΦΕΚ στις 22 Μαΐου καθορίζει ότι ο τρόπος τιµολόγησης από τους παρόχους στους τελικούς χρήστες γίνεται βάσει µικτού συστήµατος χρέωσης, µε σταθερά και µεταβλητά τέλη, µεταξύ αυτών και το περιβαλλοντικό

∆ιπλό πλήγµα, λέει Πανελλαδική«Στις πλάτες των αγροτών θέλει να φορτώσει η κυβέρνηση και το λογαριασµό των έργων για το νερό που είτε έχουν γίνει στο παρελθόν, είτε είναι σε φάση κατασκευής ή πρόκειται να κατασκευαστούν στο µέλλον, καθώς στα νέα τιµολόγια, θα συνυπολογίζεται και το κόστος απόσβεσης των έργων», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων, κάνοντας λόγο για «διπλό πλήγµα», κατά των αγροτών,  µέσω της ύδρευσης και της άρδευσης
«Ο ισχυρισµός της κυβέρνησης ότι τάχα δεν θα επιβαρυνθούν ‘όσοι εφαρµόζουν καλές πρακτικές στην κατανάλωση του νερού’ -χωρίς να διευκρινίζει τι ορίζει ως καλές πρακτικές- καθόλου δεν µας καθησυχάζει», αναφέρει επιπλέον η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων
Μεταξύ άλλων, η απόφαση ορίζει ότι:

Άρθρο 10Οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος για αγροτική χρήση, µεριµνούν για τη σταδιακή τοποθέτηση υδροµετρητών στο σύνολο των χρηστών του δικτύου εντός τριετίας εφόσον αυτό είναι τεχνικά και οικονοµικά εφικτό. Το σχετικό κόστος δύναται να αναλαµβάνεται από τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος και να ανακτάται µέσω της αποπληρωµής του από τους χρήστες. Εφόσον ο πάροχος εκτιµά ότι δεν είναι τεχνικά ή οικονοµικά εφικτό να τοποθετούν συστήµατα µέτρησης της κατανάλωσης ύδατος στο σύνολο του δικτύου εντός τριετίας, υποχρεούται να καταθέσει στη ∆ιεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Σχέδιο ∆ράσης όπου θα προσδιορίζονται το χρονικό διάστηµα που απαιτείται για την ολοκλήρωση της τοποθέτησης συστηµάτων µέτρησης της κατανάλωσης ύδατος (υδροµετρητών ή άλλου συστήµατος ισοδυνάµου αποτελέσµατος), τα µέτρα που απαιτούνται για τη διασφάλιση της συµµόρφωσης καθώς και λεπτοµερές χρονοδιάγραµµα. Στο Σχέδιο ∆ράσης θα προσδιορίζεται επίσης υποχρεωτικά το συνολικό εκτιµώµενο κόστος, ο τρόπος χρηµατοδότησης και το ποσοστό προόδου του έργου κατ’ έτος. Σε κάθε περίπτωση, η τοποθέτηση συστηµάτων µέτρησης της κατανάλωσης ύδατος πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2024
5. Πάροχοι υπηρεσιών ύδατος για αγροτική χρήση είναι οι Οργανισµοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ, ΤΟΕΒ, ΑΟΣΑΚ κ.α.), η ΕΥ∆ΑΠ, η ΕΥΑΘ, η Εταιρεία Παγίων ΕΥ∆ΑΠ, η Εταιρεία Παγίων ΕΥΑΘ, οι ΟΤΑ Α΄και Β΄ βαθµού και λοιποί φορείς που παρέχουν νερό άρδευσης σε τελικούς χρήστες
6. Για την εφαρµογή του Κεφαλαίου αυτού, τα προβλεπόµενα περιβαλλοντικά τέλη επιβάλλονται στους χρήστες αµέσως µετά την ολοκλήρωση της πρώτης αναθεώρησης των Σχεδίων ∆ιαχείρισης
7. Με τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται σύµφωνα µε τις ειδικότερες προβλέψεις του εδαφίου (ε) της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν. 3199/2003 που προστέθηκε µε το άρθρο πέµπτο (παρ. 1β) του ν. 4117/2013, είναι δυνατόν να εξαιρούνται από τα περιβαλλοντικά τέλη: (α) χρήστες οι οποίοι, µε την εφαρµογή πρακτικών ορθολογικής διαχείρισης υδάτων, συµβάλλουν στη διατήρηση ή/και βελτίωση της καλής κατάστασης των υδάτων, συµπεριλαµβανοµένης της επαναχρησιµοποίησης λυµάτων, ευπαθείς (ευάλωτες ή ειδικές) κοινωνικά οµάδες πολιτών όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 1, παρ. 4 του ν. 4019/2011, όπως ισχύει.
Άρθρο 111. Τα τιµολόγια των υπηρεσιών παροχής ύδατος για αγροτική χρήση προσδιορίζονται από τους παρόχους των υπηρεσιών αυτών και εγκρίνονται από την αρµόδια αρχή, σύµφωνα µε τις σχετικές προβλέψεις της κείµενης νοµοθεσίας. Ο προσδιορισµός των τιµολογίων γίνεται κατά τρόπο ώστε τα συνολικά έσοδα των παρόχων να συµβάλουν στη βελτίωση της ανάκτησης του κόστους, χωρίς να ανατρέπονται οι συνθήκες βιωσιµότητας των αγροτικών χρήσεων, µε εξαίρεση έτη στα οποία προηγήθηκαν περίοδοι καταστάσεων έκτακτων αναγκών ή ανωτέρας βίας, σύµφωνα µε το άρθρο 9 της ΚΥΑ 14689/2014 (Β’ 2878)
2. Ο τρόπος τιµολόγησης από τους παρόχους των υπηρεσιών για αγροτική χρήση στους τελικούς χρήστες γίνεται βάσει µικτού συστήµατος χρέωσης. Το σύστηµα χρέωσης αποτελείται από δύο µέρη: α) ένα σταθερό τέλος και β) ένα µεταβλητό τέλος ανά µονάδα νερού (ογκοµετρική χρέωση ανά κυβικό µέτρο κατανάλωσης νερού), το οποίο αυξάνεται βάσει της αύξησης της κατανάλωσης αποτελώντας κίνητρο για τη µείωση της υπερκατανάλωσης λαµβάνοντας υπόψη τις σχετικές προβλέψεις των Σχεδίων ∆ιαχείρισης ΛΑΠ, τους κώδικες ορθών γεωργικών πρακτικών, την κοινή υπουργική απόφαση Φ16/6631/01-06-1989 (Β’ 428) «Προσδιορισµός ανώτατων και κατώτατων ορίων των αναγκαίων ποσοτήτων για την ορθολογική χρήση του νερού στην άρδευση» καθώς και σχετικούς δείκτες αναφοράς ανά είδος καλλιέργειας, µέθοδο άρδευσης και κλιµατική ζώνη
2.1.    Το σταθερό τέλος εφαρµόζεται στην άρδευση ανά στρέµµα καλλιέργειας. Τα µεταβλητά ανά κυβικό µέτρο εφαρµόζονται στους χρήστες, ανάλογα µε την µετρηθείσα ποσότητα του ύδατος για αγροτική χρήση που καταναλώθηκε. Στα µεταβλητά τέλη περιλαµβάνεται και το περιβαλλοντικό τέλος

Πρόβλεψη χρέωσης κατ΄αποκοπήΣτην απόφαση που ξεµπλοκάρει έργα σχετιζόµενα µε τα αρδευτικά δίκτυα ορίζεται ότι «σε περιπτώσεις όπου δεν είναι εφικτή η καταµέτρηση του ύδατος, ώστε να γίνεται χρέωση ανά κυβικό µέτρο και µέχρι την συµµόρφωση των παρόχων µε τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 10, ο πάροχος εκτιµά την ποσότητα του ύδατος που καταναλώθηκε, είτε κατά έκταση γης και είδος καλλιέργειας καθώς και µέθοδο άρδευσης, σύµφωνα µε την κείµενη νοµοθεσία, είτε κατά χρόνο χρήσης του αρδευτικού νερού, ανάλογα µε τα στοιχεία που είναι διαθέσιµα, λαµβάνοντας υπόψη τις σχετικές προβλέψεις των Σχεδίων ∆ιαχείρισης ΛΑΠ, τους κώδικες ορθών γεωργικών πρακτικών, την Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ16/6631/01-06-1989, καθώς και σχετικούς δείκτες αναφοράς ανά είδος καλλιέργειας, µέθοδο άρδευσης και κλιµατική ζώνη»

Αναλυτικά το κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

Η συγκυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, επιβάλλει  νέο χαράτσι στο νερό, πλήττοντας διπλά τους αγρότες, αφού θα το πληρώσουμε τόσο για την ύδρευση του αγροτικού νοικοκυριού,  όσο και για άρδευση των καλλιεργειών μας.  

Πρόκειται  για το πρόσθετο «περιβαλλοντικό» τέλος  που επιβάλλεται  με απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων, στα πλαίσια εφαρμογής από τη χώρα μας  της Οδηγίας – Πλαίσιο της ΕΕ 2000/60 για τα νερά κι έρχεται να προστεθεί στα υψηλό ποσό που, ήδη, πληρώνουμε  και για το πόσιμο, αλλά, μέσω των ΤΟΕΒ και για το νερό άρδευσης. Το τέλος  θα το εισπράττει ο δήμος, ο οποίος θα μετρά την κατανάλωση στις ιδιωτικές αγροτικές γεωτρήσεις και θα το αποδίδει στο Πράσινο Ταμείο της ΕΕ, κρατώντας ως προμήθεια το 2,5% του ποσού. 

Στις πλάτες των αγροτών, αλλά και των άλλων λαϊκών νοικοκυριών,  θέλει να φορτώσει η κυβέρνηση και το  λογαριασμό των έργων για το νερό που είτε έχουν γίνει στο παρελθόν, είτε είναι σε φάση κατασκευής ή πρόκειται να κατασκευαστούν στο μέλλον, καθώς στα νέα τιμολόγια ύδρευσης και άρδευσης θα συνυπολογίζεται και το κόστος απόσβεσης αυτών των έργων.

Η επιβάρυνση από το νέο «περιβαλλοντικό» χαράτσι για το νερό  θα είναι πολύ μεγάλη  για τους παραγωγούς  αγρότες καθώς υπολογίζεται ότι θα φτάνει σε εκατοντάδες ευρώ κι έρχεται να προστεθεί στα άλλα πολλά  και δυσβάστακτα  βάρη με τα οποία μας έχει φορτώσει η πολιτική της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων, όπως: 

* Ο τριπλασιασμός των ασφαλιστικών εισφορών, σταδιακά, μέχρι το 2022, που αυξάνονται κι άλλο με την απόφαση που πάρθηκε, στα πλαίσια του 4ου Μνημονίου, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, να υπολογίζονται ως ποσοστό επί του φορολογητέου εισοδήματος του προηγουμένου έτους και χωρίς την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταβληθεί. 

*  Η φορολόγηση με υψηλούς φορολογικούς συντελεστές και με  τεκμήρια διαβίωσης, καθώς και το τέλος επιτηδεύματος  που θα εφαρμοστεί μετά από  5 χρόνια, ενώ στα πλαίσια του 4ου μνημονίου πετσοκόβεται το αφορολόγητο που είχαμε κερδίσει με τους πολυήμερους σκληρούς  αγώνες μας στα μπλόκα.  

* Τα υπέρογκα ασφάλιστρα στον ΕΛΓΑ, ο αναχρονιστικός κανονισμός του οποίου δεν αναγνωρίζει και δεν αποζημιώνει όλων των ειδών τις ζημιές, ούτε και στο 100% της καταστροφής. 

* Ο ΕΝΦΙΑ για τα σπίτια, τις αγροτικές αποθήκες και  τους στάβλους, τα οικόπεδα και τα χωράφια .

*  Η πολύ  αυξημένη τιμή του αγροτικού ρεύματος και ο υψηλός  ΦΠΑ στα αγροτικά μέσα και εφόδια .

* Ο επιπλέον φόρος στο κρασί και η κατάργηση των διήμερων στο τσίπουρο. 

* Τα χαράτσια για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ,  τις  αδειοδοτήσεις αρδευτικών γεωτρήσεων και σταβλικών εγκαταστάσεων,  την πιστοποίηση  ψεκαστικών,  το  ΚΤΕΟ για τα αγροτικά μηχανήματα, την ηλεκτρονική σήμανση των ζώων κ.α.  

* Τις περικοπές των επιδοτήσεων - ενισχύσεων στα πλαίσια της νέας ΚΑΠ της ΕΕ για το 2015 – 2020, που συνολικά θα ξεπεράσουν το 60%, ενώ με  βάση τις κατευθύνσεις της νέας ΚΑΠ και με εργαλείο το νόμο για το διαχωρισμό των αγροτών  σε «κατά κύριο επάγγελμα, ή μη»,  αποκλείονται, εντελώς, από τις επιδοτήσεις - ενισχύσεις κοντά στις 250.000 μικροκαλλιεργητές, στην πλειοψηφία τους  φτωχοί αγρότες που, επειδή το αγροτικό τους εισόδημα δε φτάνει για να ζήσουν τη οικογένειά τους, αναγκάζονται να κάνουν και μια άλλη δουλειά. 

Ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι τάχα δεν θα επιβαρυνθούν «όσοι εφαρμόζουν καλές πρακτικές στην κατανάλωση του νερού» - χωρίς να διευκρινίζει τι ορίζει ως καλές πρακτικές -  καθόλου δεν μας καθησυχάζει, ενώ κοροϊδεύει κατάμουτρα τους  μικρομεσαίους αγρότες, υποστηρίζοντας  ότι  «θέτει σε προτεραιότητα τη βιωσιμότητα της αγροτικής δραστηριότητας, του αγροτικού εισοδήματος, εισάγει κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια, δίνει έμφαση στη μείωση κόστους λειτουργίας και θέτει περιβαλλοντικούς στόχους μείωσης της κατανάλωσης».

Ως οργανωμένο αγροτικό κίνημα της μικρομεσαίας αγροτιάς, που εκφράζεται από τους Αγροτικούς Συλλόγους και τις Ομοσπονδίες, θα πολεμήσουμε κι αυτό το μέτρο της κυβέρνησης και της ΕΕ, όπως πολεμάμε την γενικότερη πολιτική τους, η οποία, με όλα τα μέτρα που παίρνει για τον αγροτικό τομέα, στοχεύει στην επιτάχυνση της συγκέντρωσης της γης, της παραγωγής και της εμπορίας των αγροτικών προϊόντων στα χέρια λίγων μεγαλοεπιχειρηματιών και μονοπωλιακών ομίλων, με αποτέλεσμα το παραπέρα ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτών και κτηνοτρόφων.

Μαζί με τους συμμάχους μας, τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα, θα στήσουμε αγωνιστικά μπλόκα παντού ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα και θα περάσουμε στην αντεπίθεση  με στόχο την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, που μας οδηγεί μαζικά στη φτώχεια και στην εξαθλίωση και το άνοιγμα του δρόμου για μια άλλη αγροτική ανάπτυξη, κατά των συμφερόντων των  μονοπωλίων και προς όφελος του ελληνικού λαού.


Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία