BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Μηχανισμό ελέγχου ποιότητας και προέλευσης κρεάτων ετοιμάζει η ΕΔΟΚ

Για την αντιμετώπιση φαινομένων εξαπάτησης καταναλωτών αναφορικά με την ποιότητα και την προέλευση των κρεάτων, σε μόνιμη βάση και όχι μόνον κατά την εποχή του Πάσχα, η ΕΔΟΚ προχωρά στον σχεδιασμό ενός συστήματος καταγραφής των σφαγών και της ιχνηλασιμότητας του κρέατος σε συνδυασμό με την δημιουργία κανονισμού για την χορήγηση του Ελληνικού σήματος στο εντόπιο ποιοτικό κρέας.

Μηχανισμό ελέγχου ποιότητας και προέλευσης κρεάτων ετοιμάζει η ΕΔΟΚ

0
0

Ακόμη, με ανακοίνωσή της η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) συμβουλεύει  τους καταναλωτές ενόψει του Πάσχα, κατλά τη διάρκεια αγορών από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ  να εξετάζουν τη διάρκεια της προσφοράς, τις προσφερόμενες ποσότητες και την ποιοτική κατηγορία των αμνοεριφίων. Είναι σημαντικό επίσης να γνωρίζει ο καταναλωτής την ημερομηνία σφαγής επειδή είναι δυνατόν, να έχουν σφαγεί τα αμνοερίφια ένα ή δύο μήνες νωρίτερα και αφού διατηρήθηκαν σε συνθήκες κενού αέρος να προσφέρονται σήμερα στην αγορά ως νωπά.

Η ΕΔΟΚ συμβουλεύει, επίσης, τον Έλληνα καταναλωτή να έχει εμπιστοσύνη στους Παραδοσιακούς Κρεοπώλες που δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους και μάλιστα έχουν συμφέρον να προμηθεύονται Ελληνικά αμνοερίφια και να στηρίζουν την Ελληνική κτηνοτροφία που τόσο δοκιμάζεται, αφού από αυτήν εξαρτάται και η δική τους επιβίωση.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΔΟΚ αναφέρει:

Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) έχοντας ως στόχους, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση της λειτουργίας της προώθηση του κρέατος, φροντίζει να έχει ο Έλληνας το Πάσχα το αρνί και το κατσίκι του, όπως άλλωστε και κάθε είδος κρέατος για όλο το χρόνο.

Η οικονομική κρίση όμως σε συνδυασμό με την εποχικότητα που χαρακτηρίζει την παραγωγή και την κατανάλωση των αρνιών και κατσικιών δημιουργούν στην αγορά ιδιαίτερες συνθήκες που απαιτούν προσοχή και περίσκεψη από τους καταναλωτές.

Στην αγορά του Πάσχα κυριαρχούν δυο φαινόμενα που πλήττουν ταυτόχρονα τον παραγωγό και τον καταναλωτή ενώ καταστρέφουν και τον υγιή ανταγωνισμό:

α) οι παραπλανητικές εμπορικές τακτικές των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων και β) οι Ελληνοποιήσεις των εισαγόμενων αιγοπροβάτων και σφάγιων.

Όπως κάθε χρόνο τα σούπερ-μάρκετ εισέρχονται στην αγορά του Πάσχα νωρίς και ιδιαίτερα επιθετικά, κάνοντας προσφορές ελκυστικές για τον καταναλωτή, που δημιουργούνται σκόπιμα για να λειτουργούν ως κράχτες αγοράς και άλλων προϊόντων. Η κατάσταση αυτή, που φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού, φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, καθώς βγαίνουν διαφημιστικά με αιγοπρόβειο κρέας πολύ κάτω από το κόστος χονδρικής.

Στην πολύ σημαντική εποχική αγορά του Πάσχα, έχει σημασία να εξετάζει ο καταναλωτής τη διάρκεια της προσφοράς, τις προσφερόμενες ποσότητες και την ποιοτική κατηγορία των αμνοεριφίων που τα Super Market συνηθίζουν να επιλέγουν χαμηλότερες κατηγορίες που συνεπάγεται χαμηλότερη τιμή. Είναι σημαντικό επίσης να γνωρίζει ο καταναλωτής την ημερομηνία σφαγής επειδή είναι δυνατόν, να έχουν σφαγεί τα αμνοερίφια ένα ή δύο μήνες νωρίτερα και αφού διατηρήθηκαν σε συνθήκες κενού αέρος να προσφέρονται σήμερα στην αγορά ως νωπά.

Η ΕΔΟΚ και οι παραδοσιακοί κρεοπώλες μέλη της, ως υπεύθυνος φορέας υποδεικνύει επίσης πως υπάρχει κράτος, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί που πρέπει να επισκεφτούν τα σούπερ-μάρκετ, να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα του κρέατος, δηλαδή την προέλευση και την ποιότητά του και να ανακοινώσουν επίσημα και έγκαιρα στον Έλληνα καταναλωτή τα αποτελέσματα των ελέγχων τους.

Για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων σε μόνιμη βάση και όχι μόνον κατά την εποχή του Πάσχα, η ΕΔΟΚ προχωρά στον σχεδιασμό ενός συστήματος καταγραφής των σφαγών και της ιχνηλασιμότητας του κρέατος σε συνδυασμό με την δημιουργία κανονισμού για την χορήγηση του Ελληνικού σήματος στο εντόπιο ποιοτικό κρέας.

Η ΕΔΟΚ συμβουλεύει τον Έλληνα καταναλωτή να έχει εμπιστοσύνη στους Παραδοσιακούς Κρεοπώλες που δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους και μάλιστα έχουν συμφέρον να προμηθεύονται Ελληνικά αμνοερίφια και να στηρίζουν την Ελληνική κτηνοτροφία που τόσο δοκιμάζεται, αφού από αυτήν εξαρτάται και η δική τους επιβίωση.

Έτσι, ο Έλληνας καταναλωτής, απευθυνόμενος στον παραδοσιακό κρεοπώλη της γειτονιάς του, τον στηρίζει αλλά συγχρόνως και στηρίζει και τον κτηνοτρόφο, εξασφαλίζοντας διατροφική επάρκεια, ενισχύοντας τη βιώσιμη απασχόληση στην ύπαιθρο και την εθνική μας οικονομία γενικότερα.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία