BACK TO
TOP
Σπάνιες Μελέτες

Παράδεισος το διαδίκτυο για τους ξενοδόχους

Την εκτόξευση των ετήσιων εσόδων κατά 1 έως 2 δις ευρώ στον ξενοδοχειακό κλάδο προβλέπει έρευνα της Εθνικής Τράπεζας, αν οι ξενοδόχοι επενδύσουν στη δυναµική αγορά των µεµονωµένων τουριστών που κανονίζουν τη διαµονή µέσω διαδικτύου και αποτελούν πλέον το 28% των τουριστών στην Ευρώπη (από 11% το 2010).

Παράδεισος το διαδίκτυο για τους ξενοδόχους

5
0
Όπως αναφέρεται στην Έρευνα Συγκυρίας των Μικροµεσαίων Επιχειρήσεων της ΕΤΕ, πλέον τα διαδικτυακά εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους οι ξενοδόχοι είναι άφθονα και όσοι στηρίχθηκαν πάνω σε αυτά για την προσέλκυση µεµονωµένων τουριστών -δηλαδή όχι µέσω γραφείου ή γκρουπ- πέτυχαν υψηλότερα έσοδα ανά κλίνη και περιθώρια κέρδους. Παράλληλα αντιµετώπισαν λιγότερα προβλήµατα καθυστέρησης πληρωµών και χαµηλότερη εποχικότητα ενώ σηµειώνεται ότι αρκετοί µεµονωµένοι τουρίστες (π.χ city breaks, επαγγελµατικά ταξίδια ή ειδικές µορφές τουρισµού) δαπανούν περισσότερο χρήµα ανά ηµέρα
Βάσει λοιπόν των εκτιµήσεων της ΕΤΕ, ενδεχόµενη αύξηση της διείσδυσης του online booking προσεγγίζοντας τον µέσο όρο των ευρωπαϊκών µεσογειακών χωρών (25% από 11% το 2014) µε παράλληλη απεξάρτηση από το µοντέλο των πρακτορείων, θα οδηγούσε σε αύξηση τουριστικών εσόδων κατά 0,9 δισ. ευρώ ετησίως (µέσω περιορισµού της εποχικότητας και αύξησης τιµών). Σηµειώνεται ότι το όφελος αυτό δεν προϋποθέτει αύξηση κλινών αλλά µεταστροφή του προτύπου λειτουργίας των µικροµεσαίων ξενοδοχείων από πώληση των υπηρεσιών τους στον ενδιάµεσο φορέα, σε πώληση στον τελικό καταναλωτή (είτε µέσω εταιρικής ιστοσελίδας είτε µέσω διαδικτυακών tour operators). Συγκεκριµένα, απαιτείται να δοθεί έµφαση στην αυτόνοµη προώθηση και διαφήµιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ξενοδοχείων αλλά και της περιοχής, κάτι που δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς από τα ελληνικά ξενοδοχεία.

Οι µισοί ξενοδόχοι κέρδισαν από τον sea-and-sun τουρισµόΜόνο οι µισοί µικροµεσαίοι ξενοδόχοι βγήκαν τελικώς κερδισµένοι από το µαζικό τουρισµό που υπήρξε η κινητήριος δύναµη του ελληνικού τουρισµού κατά την τελευταία επταετία, λόγω κυρίως της µεγάλης εξάρτησης του κλάδου από τα πρακτορεία του εξωτερικού, σύµφωνα µε την έρευνα της ΕΤΕ.
Όπως αναφέρεται σε ένα δείγµα 250 ξενοδοχείων η βελτίωση της ζήτησης των ελληνικών µικροµεσαίων ξενοδοχείων (δηλαδή ξενοδοχείων µε πωλήσεις µέχρι 10 εκατ. ευρώ) δεν ήταν οµοιογενής - µε µόνο το 50% του τοµέα να σηµειώνει αύξηση πωλήσεων κατά την περίοδο 2008-2014
Ο λόγος είναι πως τα πρακτορεία εξωτερικού έχουν ζητούµενο sea-and-sun από τον ελληνικό τουρισµό, η αύξηση των τουριστών κατευθύνθηκε κυρίως στα νησιά και σε πολυτελή ξενοδοχεία. Οπότε η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων που στηρίχθηκαν σε πρακτορεία εξωτερικού (79%) αύξησαν τις πωλήσεις τους έναντι 30% των υπολοίπων. Πέρα από την ανισοµερή ανάπτυξη, η αυξηµένη εξάρτηση από τα πρακτορεία εξωτερικού άσκησε καθοδική επίδραση στις τιµές και ενέτεινε το φαινόµενο της εποχικότητας
Αδύναµος κρίκος, η υψηλή εποχικότηταΣε περίπτωση που τα ελληνικά ξενοδοχεία καταφέρουν να κερδίσουν µερίδιο της µεσογειακής διαδικτυακής ξενοδοχειακής αγοράς αντίστοιχο µε αυτό που κατέχουν στην παραδοσιακή (9% από 2%), τότε θα έχουν καταφέρει να προσελκύσουν 2,1 εκ. επιπλέον τουριστών αν αυξήσουν τις κλίνες τους σε µία µεσοπρόθεσµη προοπτική. Το γεγονός αυτό θα φέρει 30% αύξηση στα ετήσια έσοδα, ήτοι 1,8 δις ευρώ ανά έτος
Η προσέλκυση ειδικών µορφών τουρισµού θεωρείται σηµαντική, καθώς το 60% της ευρωπαϊκής τουριστικής ζήτησης παραµένει σε µεγάλο βαθµό µια αναξιοποίητη αγορά για τα ελληνικά ξενοδοχεία. Γενικότερα πάντως ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει κάνει µεγάλα βήµατα καθώς η σηµαντική αύξηση αφίξεων αλλοδαπών τουριστών (10% κατά µέσο όρο ετησίως την τελευταία πενταετία) συνοδεύτηκε από εµφανή βελτίωση της ποιότητας της προσφοράς. Ωστόσο, το 70% των αφίξεων από το εξωτερικό πραγµατοποιείται τους καλοκαιρινούς µήνες (Ιούνιος-Σεπτέµβριος) έναντι 50% κατά µέσο όρο στην ΕΕ αλλά και στις βασικές ανταγωνίστριες χώρες.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία