BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Στα χρόνια της ωριμότητας μπαίνει το ελληνικό κρασί

Χωρίς τη λάμψη των προηγούμενων ετών, αλλά με τη διάθεση να αλλάξουν τη διάρθρωση της ελληνικής αγοράς του κρασιού συμμετείχαν στο ετήσιο ραντεβού του Οινοράματος οι οινοποιοί και οι έμποροι του χώρου. Με τα πιο ουσιαστικά συμπεράσματα από όλη την έκθεση έκλεισε η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 19 Μαρτίου στο ΕΚΕΠ και είχε θέμα «Η Κρίση και η Ελληνική Οινική Αγορά»: Έχοντας ως δεδομένη πλέον την κατάρρευση σημαντικών χονδρεμπορικών δικτύων κρασιού, την ανάδυση νέων δυνάμεων και την ανάγκη για καλύτερη επαφή του οινοποιού με τον καταναλωτή, οι συμμετέχοντες στο Στρογγυλό Τραπέζι που οργάνωσε το περιοδικό «Αμπελοτόπι», αναζήτησαν νέους τρόπους προώθησης των κρασιών τους στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Στα χρόνια της ωριμότητας μπαίνει το ελληνικό κρασί

3
0
Οι προτάσεις που έπεσαν στο «τραπέζι» έφταναν μέχρι και στη door-to-door πώληση των κρασιών από ειδικούς συνεργάτες-πλασιέ των οινοποιείων που θα αμείβονται με ποσοστά, όπως συμβαίνει στη Γαλλία και την Ιταλία. Από την άλλη μεριά, οι οινοποιοί δεν θεωρούν ότι τα δίκτυα διανομής έχουν τελειώσει οριστικά, απλά ότι χρειάζεται να εξορθολογίσουν τα κόστη τους, όπως το ίδιο πρέπει να κάνουν και τα ίδια τα οινοποιεία. Στην παρέμβασή του, ο οινοποιός Γιάννης Τσέλεπος, πρότεινε μία διάρθρωση περισσότερο ευέλικτη, ανάλογη και με τις δυνατότητες του κάθε οινοποιείου. Έτσι, είπε ότι οι παραγωγοί κρασιού άνω των 500.000 φιαλών τον χρόνο, που θεωρούνται μεγάλοι για την Ελλάδα, μπορούν να έχουν δικό τους δίκτυο διανομής, ώστε να προστατεύουν και το προϊόν τους από τις υπερτιμολογήσεις. Σε αυτό, εξάλλου, συμφώνησε και ο Κωνσταντίνος Μπουτάρης. Στη συνέχεια, ο κ. Τσέλεπος είπε ότι τα «μεσαία» οινοποιεία δυναμικότητας 100.000-500.000 φιαλών μπορούν να συνεργάζονται με ένα πανελλαδικό δίκτυο διανομής, αλλά παράλληλα να μην έχουν αποκλειστική συνεργασία, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Με ένα μικτό σύστημα πωλήσεων μπορούν να διαθέτουν δικούς τους ανθρώπους που θα προωθούν τα κρασιά και θα ελέγχουν την τελική τους τιμή στο ράφι ή στην οινοθήκη του εστιατορίου. Επίσης, θα μπορούν να καλύπτουν τα κενά των δικτύων σε συγκεκριμένες περιοχές
Τέλος, τα μικρά οινοποιεία δυναμικότητας έως 100.000 φιαλών, για λόγους οικονομίας κλίμακας, θα πρέπει να περιοριστούν στη συνεργασία με ένα δίκτυο διανομής, αλλά και στην απευθείας πώληση από το οινοποιείο
Καταλύτης σε όλο αυτό το μοντέλο θα γίνει η ενιαία τιμολόγηση των προϊόντων χωρίς εκπτώσεις και προσφορές. Σε αυτό συμφώνησαν οι παρευρισκόμενοι, αλλά είναι κάτι που δύσκολα θα εφαρμοστεί εάν την επόμενη μέρα δε συμφωνήσουν όλα τα οινοποιεία να εκδίδουν κανονικούς τιμοκαταλόγους με ξεκάθαρες ενιαίες τιμές για όλους, είτε είναι χονδρέμπορος κάποιος, είτε αγοράζει από το οινοποιείο, είτε είναι λιανέμπορος. Εξάλλου, όπως ειπώθηκε, στη δυτική Ευρώπη η συντριπτική πλειοψηφία των οινοποιείων δουλεύει με αυτόν τον τρόπο
Στη στρογγυλή τράπεζα συμμετείχαν
Μανώλης Γιαμνιαδάκης-Εμπορικός Διευθυντής Σεμέλης, Θύμιος Λαουρδέκης-Ιδιοκτήτης Cava Canava, Κωνσταντίνος Μπουτάρης-Οινοπαραγωγός, Γιάννης Τρύπκος-Συνιδιοκτήτης Αίολος, Γιάννης Τσέλεπος-Οινοπαραγωγός και συντονιστής ήταν ο Ντίνος Στεργίδης, δημοσιογράφος. Το Οινόραμα 2012 διήρκεσε τέσσερις μέρες, από τις 16 Μαρτίου έως τις 19 Μαρτίου και πραγματοποιήθηκε στο ΕΚΕΠ, στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας,σ τη Μεταμόρφωση Αττικής.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία