BACK TO
TOP
Νομοθεσία

ΠΟΓΕΔΥ: Βεβαίωση έκτασης, σοδειάς για άδεια υπαίθρου

Θετική η επαναφορά δυνατότητας διάθεσης προϊόντων από παραγωγούς με άδειες υπαιθρίου εμπορίου, σημειώνει.

Με τροπολογία ξεπαγώνουν οι άδειες για λαϊκές

0
0

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ) προτείνει, προκειμένου για την έκδοση και την ανανέωση των αδειών για τις λαϊκές αγορές, μεταξύ άλλων, την προσθήκη μεταξύ των δικαιολογητικών, της βεβαίωσης της Τριμελούς Επιτροπής που αναφέρει την έκταση και την εκτιμώμενη ποσότητα που πρόκειται να διαθέσει ο παραγωγός στη λαϊκή αγορά με σκοπό την αποφυγή του φαινομένου της «ελληνοποίησης» προϊόντων.

Σημειωτέον πως η ΠΟΓΕΔΥ υπέβαλε ολοκληρωμένες – παρατηρήσεις προτάσεις επί του Σχεδίου Νόμου για το υπαίθριο εμπόριο, που θα προωθηθεί στην βουλή, «θέλοντας», όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της, «να συνεισφέρει, στη ρύθμιση του υπαίθριου εμπορίου προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, που αφορά, άμεσα, τους αγρότες φυσικά πρόσωπα αλλά και τους καταναλωτές αγροτικών προϊόντων/.

Η ΠΟΓΕΔΥ υπογραμμίζει πως τα θετικά σημεία της πρότασης είναι:

-Η επαναφορά της δυνατότητας να διαθέτουν τα προϊόντα τους οι παραγωγοί με άδειες υπαιθρίου εμπορίου, που είχε καταργηθεί με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.

-Η αποφυγή  πρόσθετων αδειοδοτήσεων όταν δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό (ορθά δεν προβλέπεται επιπρόσθετη άδεια «εμπορικού» χαρακτήρα, για την πώληση αλιευμάτων από το αλιευτικό σκάφος, στους χώρους λιμένα).

-Η καθιέρωση μητρώου κυρώσεων, εφόσον αξιοποιηθεί σε διασύνδεση με άλλα μητρώα καταγραφής παραβάσεων, κατά του παρεμπορίου και προς όφελος των αγροτών και των καταναλωτών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΓΕΔΥ έχει ως εξής:

ΘΕΜΑ: «Πρόταση Νόμου για το υπαίθριο εμπόριο-προτάσεις - παρατηρήσεις».

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων υπαλλήλων (Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ.), μετά και την αποστολή του Σχεδίου Νόμου για προτάσεις και παρατηρήσεις, θέλοντας να συνεισφέρει, στη ρύθμιση του υπαίθριου εμπορίου προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, που αφορά, άμεσα, τους αγρότες φυσικά πρόσωπα αλλά και τους καταναλωτές αγροτικών προϊόντων, παραθέτει, ακολούθως, σημεία του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, που χρήζουν προσαρμογής.

Τα θετικά σημεία της πρότασης είναι:

Η επαναφορά της δυνατότητας να διαθέτουν τα προϊόντα τους οι παραγωγοί με άδειες υπαιθρίου εμπορίου, που είχε καταργηθεί με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.

Η αποφυγή  πρόσθετων αδειοδοτήσεων όταν δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό (ορθά δεν προβλέπεται επιπρόσθετη άδεια «εμπορικού» χαρακτήρα, για την πώληση αλιευμάτων από το αλιευτικό σκάφος, στους χώρους λιμένα).

Η καθιέρωση μητρώου κυρώσεων, εφόσον αξιοποιηθεί σε διασύνδεση με άλλα μητρώα καταγραφής παραβάσεων, κατά του παρεμπορίου και προς όφελος των αγροτών και των καταναλωτών.

Η Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ. αντιπροτείνει:

1.     Την άσκηση των δραστηριοτήτων στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου παραγωγών πωλητών εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας, στην οποία διατηρούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις τους, όπως ήδη προβλέπεται και επιπρόσθετα να προβλεφθούν οι εναλλακτικές δυνατότητες «ή τη μόνιμη κατοικία τους ή του λιμένα εκφόρτωσης για τους αλιείς» (άρθρο 6 παρ. 3 και άρθρο 45 παρ. 2 του νομοσχεδίου).

2.     Για την έκδοση και την ανανέωση των αδειών για τις λαϊκές αγορές

α) παραγωγών γεωργικών προϊόντων (άρθρο 9 και 11 του Νομοσχεδίου), την προσθήκη μεταξύ των δικαιολογητικών, της βεβαίωσης της Τριμελούς Επιτροπής που αναφέρει την έκταση και την εκτιμώμενη ποσότητα που πρόκειται να διαθέσει ο παραγωγός στη λαϊκή αγορά με σκοπό την αποφυγή του φαινομένου της «ελληνοποίησης» προϊόντων.

β) αντίθετα για τους παραγωγούς προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, που η παρακολούθηση της παραγωγής προβλέπεται στο πλαίσιο διατάξεων της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής (Ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής των αλιευτικών δραστηριοτήτων κ.α.), αντί της μεσολάβησης των Τριμελών Επιτροπών αδειοδότησης, προτείνεται η χορήγηση βεβαίωσης από τις καθύλην αρμόδιες Υπηρεσίες Αλιείας των Περιφερειακών Ενοτήτων (που είναι επιφορτισμένες με την εφαρμογή και παρακολούθηση της ΚΑλΠ σε Περιφερειακό Επίπεδο) (άρθρα 10, 11 και 12 του ν/σ).

γ) Τα κριτήρια και η μοριοδότηση των παραγωγών για τη δραστηριοποίησή τους στις λαϊκές αγορές (άρθρο 33), στο στάσιμο (άρθρο 41) και στο πλανόδιο εμπόριο (άρθρο 46) να τροποποιούνται με ΚΥΑ αντί για ΥΑ.

3.     Ευνοϊκότερους όρους αδειοδότησης για τις Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις και τις Οργανώσεις Παραγωγών: Μία άδεια λαϊκής αγοράς ανά πέντε μέλη του Συνεταιρισμού ή της Οργάνωσης Παραγωγών και όχι παραπάνω από 10 άδειες, λαμβάνοντας υπόψη τον ελάχιστο αριθμό μελών μιας ΑΣΟ.

4.     Βελτίωση του συστήματος ελέγχων κυρώσεων –πληροφοριακού συστήματος, ώστε να διορθωθούν, κατά το δυνατό, οι παθογένειες του υφιστάμενου πλαισίου (επικάλυψη ελεγκτικών αρμοδιοτήτων των ελεγκτικών αρχών, παράλληλοι έλεγχοι και κυρώσεις):

α1) Στους φορείς ελέγχου (άρθρου 50) να περιληφθούν και οι ελεγκτικές       αρχές του ΥΠΑΑΤ (κεντρικές και Περιφερειακές) και ΔΑΟΚ Περιφερειών που ήδη,      επιφορτίζονται με τον έλεγχο των προϊόντων πρωτογενούς παραγωγής, και       την εφαρμογή εθνικών και ενωσιακών διατάξεων ιχνηλασιμότητας (για την ασφάλεια των καταναλωτών, τη διασφάλιση, της προέλευσης των προϊόντων, του νομίμου της διακίνησης και των απαιτήσεων αυτής, τη τήρηση των ελάχιστων απαιτήσεων επισήμανσης και ενημέρωσης του καταναλωτή κ.α.) αλλά και θα λαμβάνουν σχετική      ενημέρωση από το μητρώο κυρώσεων που όλα τα παραπάνω είναι ήδη αρμοδιότητες του ΥΠ.Α.Α.Τ. και των ΔΑΟΚ.

Επισημαίνεται ότι στο υπόψη σχέδιο νόμου έχουν περιληφθεί και    κυρώσεις για θέματα ιχνηλασιμότητας και προέλευσης διακινούμενων      προϊόντων (άρθρο 54) που πρέπει, υπό το παραπάνω πρίσμα να     επανεξεταστούν για τα πρωτογενή προϊόντα (με ΚΥΑ).

          α) Αντίστοιχα θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για σχετική ΚΥΑ αντί ΥΑ        για την εξειδίκευση των υποχρεώσεων των ελεγκτικών οργάνων  (στο     άρθρο 51 παρ. 3 της πρότασης νόμου).

          β) Να προβλεφθεί στα Κλιμάκια Ελέγχου λαϊκών αγορών και υπαίθριου           εμπορίου, για τη διακίνηση προϊόντων πρωτογενούς παραγωγής, η       συμμετοχή και  ΠΕ Γεωτεχνικών Υπαλλήλων (άρθρο 58 παρ.6).

          γ) Να προβλέπεται η έκδοση ΚΥΑ αντί ΥΑ που θα εξειδικεύει, τις       διοικητικές κυρώσεις που αφορούν σε παραγωγούς (του πίνακα 8, άρθρου      54) και τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος καταγραφής   κυρώσεων σε διασύνδεση με άλλα πληροφοριακά συστήματα παρακολούθησης της πρωτογενούς παραγωγής (άρθρο 57, παρ.2) καθώς και     η έκδοση ΚΥΑ που θα εξειδικεύει τη διαδικασία των ελέγχων σε        παραγωγούς που ασκούν           υπαίθριο εμπόριο (άρθρο 53).

          δ) Να συμπληρωθούν τα στοιχεία της άδειας παραγωγού πωλητή         υπαίθριου εμπορίου (άρθρο 5, με πληροφορίες που αφορούν στις αγροτικές    εκμεταλλεύσεις, πχ αριθμός εγγραφής στο μητρώο αγροτών, αριθμός    εγγραφής του αλιευτικού σκάφους στο κοινοτικό μητρώο σκαφών, για την         άμεση υποστήριξη του ελεγκτικού μηχανισμού).

5. Σε ότι αφορά στη διαδικασία είσπραξης διοικητικών προστίμων (άρθρο 55      παρ. 2): Προτείνεται τροποποίηση ως εξής «κατά 100% στον Κρατικό          Προϋπολογισμό, ή όπως προβλέπεται από τις διατάξεις που αφορούν στα   επιμέρους συστήματα ελέγχων, αν το πρόστιμο έχει επιβληθεί από τα λοιπά      ελεγκτικά όργανα του παρόντος».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία