BACK TO
TOP
Πιστοποίηση

Ένας στους 4 μπερδεύει τα ΠΟΠ με τα βιολογικά

Την εµπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών κερδίζουν ολοένα και περισσότερο τα ΠΟΠ και ΠΓΕ αγροτικά προϊόντα, τα οποία επιλέγονται µε βασικά κριτήρια τη γεύση και την ασφάλεια, αν και τις περισσότερες φορές συγχέονται µε τα βιολογικά.

Ένας στους 4 μπερδεύει τα ΠΟΠ με τα βιολογικά

0
0
Ωστόσο, σύµφωνα µε έρευνα της οµάδας του Χαροκόπειου Πανεπιστηµίου, (Z. Λυκούδης*, ∆. Σδράλη**, Β. Κωσταρέλλη*** και Κ. Αποστολόπουλος****), µε θέµα «Στάσεις και κίνητρα των Ελλήνων καταναλωτών έναντι των αγροτροφίµων ΠΟΠ/ΠΓΕ», που παρουσιάστηκε στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτικής Οικονοµίας –ΕΤΑΓΡΟ, οι περισσότεροι δεν µπορούν να προσδιορίσουν αν τα 102 πιστοποιηµένα προϊόντα αυτά είναι πιο υγιεινά, πιο νόστιµα ή αν έχουν υψηλότερη τιµή, σε σύγκριση µε τα αντίστοιχα συµβατικά τρόφιµα.

Όπως προκύπτει από τα ευρήµατα της µελέτης, όσον αφορά το επίπεδο της εµπιστοσύνης των καταναλωτών σε µια λίστα προϊόντων, οι συµµετέχοντες ανέφεραν ότι προτιµούν τα ελληνικά προϊόντα (77,5%), τα παραδοσιακά προϊόντα (70%), τα ΠΟΠ/ ΠΓΕ (53,2%) και τα βιολογικά προϊόντα (48,6%). Αυτό σηµαίνει ότι η προέλευση ενός προϊόντος είναι µια πολύ σηµαντική παράµετρος για την αγορά του, τόσο για τον Έλληνα καταναλωτή, όσο και για το καταναλωτικό κοινό σε ευρωπαϊκό επίπεδο

Από την άλλη πλευρά, το επίπεδο εµπιστοσύνης στα προϊόντα, όπως τα «light», τα γενετικώς Τροποποιηµένα (ΓΤ) και τα προϊόντα µε ειδικές απαιτήσεις, όσον αφορά την υγεία, κυµάνθηκε µεταξύ του 10-12%

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ένας στους τέσσερις Έλληνες καταναλωτές θεωρεί, λανθασµένα, τα ΠΟΠ/ΠΓΕ ως βιολογικά, ενώ το 58,2% των καταναλωτών δεν είναι βέβαιοι για το αν τα ΠΟΠ/ΠΓΕ παράγονται χωρίς τη χρήση αγροχηµικών

Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση αγοράς, αυτοί ήταν, κατά φθίνουσα σειρά (σε 5άθµια κλίµακα): η γεύση (µέση τιµή = 4,4), η υγεία (4,3), η τιµή του προϊόντος (4,0), η χώρα προέλευσης (3,9), η θρεπτική αξία (3,8), οι παραδοσιακές µέθοδοι παραγωγής (µ3,8), το εµπορικό σήµα (3,6), η πιστοποίηση ποιότητας (3,6) και ο τόπος καταγωγής (3,5).

Τέλος, το είδος των πληροφοριών που οι ερωτηθέντες διαβάζουν στις ετικέτες των προϊόντων διατροφής είναι: η ηµεροµηνία λήξης (µέση τιµή= 4,7), η τιµή (4,4), η χώρα προέλευσης ( 4,2), η ηµεροµηνία παραγωγής (4,2), η περιοχή παραγωγής (3,8), τα συστατικά (3,4), οι συνθήκες αποθήκευσης (3,2), τα σήµατα ποιότητας (3,1), το καθαρό βάρος ( 3,1) και τα λίπη (3,0)
* ∆ΙΔΑΚΤΩΡ, ΤΜΗμΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
** ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
*** ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
**** ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ



Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία