BACK TO
TOP
Πιστοποίηση

Έχουν βρει μια πατάτα στην Ιρλανδία που δεν παχαίνει

Το µέλλον στην επεξεργασία ενός κηπευτικού, όπως η πατάτα, κατάφερε να «προβλέψει» η φάρµα της οικογένειας Koegh όταν µετά από περίπου 200 χρόνια όπου καλλιεργούσαν διάφορα κηπευτικά αποφάσισαν να εστιάσουν στο λατρεµένο εθνικό προϊόν της Ιρλανδίας και να αντιµετωπίσουν τις συνεχιζόµενα χαµηλές τιµές του καταφεύγοντας στην καινοτοµία, σύμφωνα με επιτόπιο ρεπορτάζ της εφημερίδας Agrenda.

Έχουν βρει μια πατάτα στην Ιρλανδία που δεν παχαίνει

0
0

Επίσης, πρόσφατα η ιρλανδική κυβέρνηση αποφάσισε να στηρίξει τους πατατοπαραγωγούς της χώρας µε µια διαφηµιστική καµπάνια ύψους 1 εκατ. ευρώ για 3 χρόνια µε στόχο την αύξηση της κατανάλωσης και τη στήριξη των τιµών του προϊόντος. Η νέα διαφηµιστική καµπάνια, του υπουργείου γεωργίας της Ιρλανδίας, στοχεύει το καταναλωτικό κοινό ηλικίας 22-45 ετών που έχουν ταυτίσει τις πατάτες µε την παχυσαρκία.

Αρχικά το 2007-2008 άλλαξαν το όνοµα της εταιρείας από «Peter Koegh & Sons» σε «Koegh’s», δηµιούργησαν το µότο «Καλλιεργούνται µε αγάπη στην Ιρλανδία» (Grown with love in Ireland) και έβαλαν το σχήµα της καρδιάς στη συσκευασία τους.

Όµως, η πραγµατική επιχειρηµατική άνθιση ήρθε το 2012 µε τη δηµιουργία µονάδας επεξεργασίας της πατάτας και την παρασκευή τσιπς αµέσως µετά τη συγκοµιδή (from crop to crisp). Ουσιαστικά η πτώση των τιµών και η µείωση της κατανάλωσης πατάτας ώθησε τους γιους της οικογένειας να σκεφτούν εναλλακτικά προϊόντα και αγορές.

 

Κάθε αρχή και δύσκολη

Η ιδέα για την παρασκευή των τσιπς γεννήθηκε το 2011 όταν σκέφτηκαν να στραφούν προς την αγορά των ΗΠΑ, όπου ζουν περίπου 42 εκατ. Ιρλανδοί, αλλά για φυτοϋγειονοµικούς λόγους δεν µπορούσαν να εξάγουν φρέσκες πατάτες. Κατέφυγαν τότε στο υπουργείο Γεωργίας της Ιρλανδίας, όπου ένας υπάλληλος τους πρότεινε να µαγειρέψουν το προϊόν τους και µετά να εξάγουν.

Έτσι, ο µεγαλύτερος γιος του Peter Koegh, ο Tom, ταξίδεψε για να βρει τρόπους επεξεργασίας της πατάτας για την παραγωγή ποιοτικών τσιπς. Πήγε στη Ευρώπη, στη Νέα Ζηλανδία και στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ πριν ξεκινήσει µαζί µε τον πατέρα, τα αδέρφια του και το θείο του τη νέα µεγάλη επένδυση.

Στην αρχή είχαν µόνο έναν πελάτη, το τοπικό σούπερ µάρκετ στο Βόρειο Κάουντι του ∆ουβλίνου, όπου και βρίσκεται η φάρµα τους, αλλά µόλις κατάφεραν να κλείσουν συµφωνία µ’ έναν εθνικό διακινητή τότε οι πωλήσεις των τσιπς απογειώθηκαν. Τα «Koegh’s», είναι η µοναδική µάρκα στην Ιρλανδία που καλλιεργεί και µαγειρεύει τα τσιπς της στη φάρµα. Αµέσως µετά τη συγκοµιδή, κόβονται, µαγειρεύονται σε ηλιέλαιο όπου η θερµοκρασία στην αρχή είναι υψηλή και µετά µειώνεται και έπειτα η διαλογή τους γίνεται στο χέρι, όπου µόνο τα καλύτερα τσιπς συσκευάζονται.

 

Spud Nav και έξυπνη ετικέτα

Επιπλέον, τα αδέρφια Koegh ανέπτυξαν και το on-line σύστηµα εντοπισµού «Spud Nav», όπου ο καταναλωτής µπορεί να εντοπίσει από ποιο ακριβώς χωράφι προέρχονται οι πατάτες που χρησιµοποιήθηκαν για να φτιαχτούν τα τσιπς που περιέχονται στο σακουλάκι που αγόρασε.

Πρόκειται για τη µοναδική στον κόσµο υπηρεσία εντοπισµού χωραφιών πατάτας.

Επίσης, στο πίσω µέρος της συσκευασίας υπάρχει το όνοµα του χωραφιού, η ποικιλία της πατάτας (καλλιεργούν τις εξής δύο ποικιλίες: Lady Rosetta και Lady Claire), το όνοµα του µάγειρα που τις µαγείρεψε και την ηµεροµηνία λήξης. Τέλος, οι Koegh ήταν η πρώτη αγροτική επιχείρηση στη χώρα που έβαλε τη φωτογραφία της οικογένειας στο πίσω µέρος της συσκευασίας του προϊόντος της.

 

Νέα εκστρατεία στήριξης τιµών

Να… απενοχοποιήσει την πατάτα στα µάτια των καταναλωτών µε µια δαπανηρή καµπάνια τριετούς διάρκειας και ύψους 1 εκατ. ευρώ επιχειρεί η ιρλανδική κυβέρνηση ελπίζοντας ότι έτσι θα ανακοπεί η πτωτική πορεία των πωλήσεων του προϊόντος που έχει στοιχίσει στους παραγωγούς της χώρας εκατοµµύρια ευρώ. Οι πωλήσεις πατάτας στην Ιρλανδία έχουν υποχωρήσει κατά 25% την τελευταία δεκαετία και 33% στο διάστηµα µεταξύ 2002 έως 2014.

Η καµπάνια, το εναρκτήριο λάκτισµα στην οποία έδωσε ο υπουργός Γεωργίας, Σάιµον Κόβενεϊ, στοχεύει κυρίως το καταναλωτικό κοινό ηλικίας 22-45 ετών που έχουν ταυτίσει το προϊόν µε το πάχος.

 

Επτά γεύσεις που εξάγονται σε 40 χώρες

Πρόσφατα τα τσιπς Koegh’s βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας εκτοπίζοντας κάθε παρόµοιο ανταγωνιστικό προϊόν. Είναι ελαφριά στη γεύση, σχεδόν καθόλου λιπαρά στην αφή, έχουν µεγάλη διάρκεια ζωής στο ράφι και πάνω απ’ όλα είναι ποιοτικά. Πλέον, είναι µια ταχέως αναπτυσσόµενη µάρκα στα σνακ. Εξάγονται σε 40 χώρες (ΗΠΑ, Καναδά, Γερµανία, Γαλλία, Μέση Ανατολή, Άµπου Ντάµπι, Κίνα) και όπως σηµειώνει στo Agronews ο Tom Koegh ειδικά στην Κίνα υπάρχει ολοένα και αυξανόµενη ζήτηση για τρόφιµα πολυτελείας. Επίσης, τα Koegh’s έχουν το 5% του µεριδίου της αγοράς των τσιπς. Στη Βρετανία το προϊόν είναι διαθέσιµο στην αλυσίδα σούπερ µάρκετ Tesco.

Τα τσιπς είναι διαθέσιµα σε συσκευασίες των 50 γρ., 125 γρ. και σε πολλαπλό πακέτο 3 γεύσεων. Συνολικά υπάρχουν 7 γεύσεις: τριφύλλι και ξινή κρέµα, γλυκό τσίλι και ιρλανδική κόκκινη πιπεριά, ψητή γαλοπούλα και µυστική γέµιση, ιρλανδικό τυρί και κρεµµύδι, ψητό βοδινό και ιρλανδική µπύρα, θαλασσινό αλάτι του Ατλαντικού και ξίδι µηλίτη και ιρλανδικό θαλασσινό αλάτι του Ατλαντικού. Όλες οι γεύσεις προέρχονται από ιρλανδικά προϊόντα, δεν περιέχονται  συντηρητικά ή ενισχυτικά γεύσης. Χάρη στην ξεχωριστή γεύση τους έχουν κερδίσει εθνικά βραβεία άριστης γεύσης το 2012, 2013 και το 2014.

Επίσης η οικογένεια Koegh, δοκιµάζει συσκευασίες σε νέα µεγέθη πιο µικρά καθώς και προϊόντα που είναι φιλικά στη χρήση όπως οι πατάτες σε σακουλάκι που έχουν ακριβώς το ίδιο µέγεθος και πηγαίνουν κατευθείαν στην κατσαρόλα ή πλαστικές σακούλες µε µερίδες για 2 άτοµα, που µπορούν να τοποθετηθούν στο φούρνο µικροκυµάτων και να µαγειρευτούν σε λιγότερο από 9 λεπτά.

Τέλος, ο Peter Koegh σχετικα πρόσφατα έχει ξεκινήσει την καλλιέργεια βιολογικής πατάτας. Η νέα σειρά µε βιολογικές πατάτες, η οποία ακόµα δεν έχει κερδίσει µεγάλη µερίδα καταναλωτών στην Ιρλανδία εξάγεται µε επιτυχία στην υπόλοιπη Ευρώπη.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία