BACK TO
TOP
Δενδροκηπευτικά

Φρούτα του σωλήνα που πάνε παντού απαιτούν οι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής

Την κατανάλωση φρούτων οποιαδήποτε στιγµή και σε οποιοδήποτε µέρος, ως εναλλακτικό σνακ όπως οι σοκολάτες και τα πατατάκια και άλλες ανθυγιεινές επιλογές, ενδυναµώνουν οι Ισπανοί µέσω µιας καινοτόµας συσκευασίας. Πρόκειται για τους σωλήνες φρούτων της Fru&tube που εξαπλώνονται µε γοργούς ρυθµούς σε όλο τον κόσµο, ενώ προχωρούν ένα βήµα παραπέρα, αφού µέσω των αυτόµατων πωλήτων (ΑΤΜ) καθίστανται διαθέσιµοι 24 ώρες το 24ωρο.

Φρούτα του σωλήνα που πάνε παντού απαιτούν οι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής

1
0
Με τόσα οφέλη που έχουν για την ανθρώπινη υγεία τα φρούτα, γιατί να µην τα καταναλώνουµε κάθε µέρα; Αυτό αναρωτήθηκε ο ιθύνων νους της Fru&tube, Κάρλος Μέντεζ, και έβαλε τα φρούτα σε σωλήνα, για να µπορεί ο καθένας να τα απολαµβάνει µέσα στην καθηµερινότητά του στο γραφείο, στο σχολείο, το γυµναστήριο, στο πάρκο, στην παραλία, το βουνό κ.α. Το αποτέλεσµα ήταν να δηµιουργηθεί παγκόσµιο ενδιαφέρον από αλυσίδες λιανικής, χονδρέµπορους, πρατήρια καυσίµων, γυµναστήρια, σχολεία αλλά και καλλιεργητές

∆ίχως αµφιβολία, η πιο καινοτόµα πλευρά της ισπανικής αυτής ιδέας είναι η µοναδική συσκευασία σε σχήµα σωλήνα, που µοιάζει µ’ αυτές που χρησιµοποιούνται για τα µπαλάκια του τένις, µε αποτέλεσµα να διευκολύνεται η µεταφορά των νωπών φρούτων και να προστατεύονται από αλλοιώσεις καθώς τα περισσότερα από αυτά είναι ευπαθή σε τυχόν χτυπήµατα. Πιο αναλυτικά, πρόκειται για ένα «δοχείο» όπου επικρατεί κενό αέρος και το καπάκι του επιτρέπει το άνοιγµα και κλείσιµο να γίνει αµέτρητες φορές. Φρούτα κάθε διαµετρήµατος -αλλά και ντοµάτες cherry- είναι έτοιµα για κατανάλωση, χωρίς να χρειάζεται οι καταναλωτές να τα ξεφλουδίσουν και συσκευάζονται σε τρία διαφορετικά µεγέθη. Η εταιρεία που έχει την έδρα της στη Μαδρίτη και µετράει περίπου τρία χρόνια λειτουργίας µε µότο: «Λιχουδιές από τη φύση που µπορείτε να πάρετε µαζί σας» µετά από τουλάχιστον δύο χρόνια έρευνας κατέληξε στην καινοτόµα αυτή συσκευασία, την οποία έχει παντετάρει και η οποία έχει ως στόχο να διατηρεί φρέσκο το περιεχόµενο και για πρώτη φορά έχει και ένα σύστηµα που επιτρέπει το άνοιγµα όπως και το κλείσιµο. Τα φρούτα προέρχονται από φηµισµένες παραγωγικές περιοχές της Ισπανίας (Μούρθια, Μπαδαχόθ) αλλά και της Γαλλίας (Ρουσιγιόν και Προβάνς)
Από τα σούπερ µάρκετ στα ΑΤ

Μέχρι στιγµής, οι σωλήνες των φρουτολαχανικών είχαν σηµαντικό αντίκτυπο στις µεγάλες αλυσίδες λιανεµπορίου, καθώς ήταν διαθέσιµες σε σούπερ µάρκετ της Ισπανίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά σχετικά πρόσφατα ανακαλύφθηκε η τεράστια δυναµική που υπάρχει για τη διάθεσή τους µέσω αυτόµατων πωλητών (ΑΤΜ). «Σε πολλές περιπτώσεις, οι άνθρωποι δεν καταναλώνουν φρούτα, γιατί είναι δύσκολη η κατανάλωση ή µεταφορά τους. Οπότε αποτελεί πραγµατικά µια έκπληξη  πώς αυξάνεται κατακόρυφα η κατανάλωσή τους όταν συσκευαστούν µε τον ίδιο ή παρόµοιο τρόπο µε τα ανθυγιεινά σνακ», αναφέρει στην ιστοσελίδα Freshplaza ο δηµιουργός της Fru&tube, Κάρλος Μέντεζ.

Η πρώτη δοκιµή για τη διάθεση των φρούτων σε σωλήνες µέσω αυτόµατων πωλητών έγινε στο πανεπιστήµιο King Juan Carlos στην πόλη Μόστολες της Ισπανίας. «Η επιτυχία ήταν τόσο έντονη, λαµβάνοντας υπόψη ότι αυτή τη στιγµή υπάρχουν µόνο λίγοι µαθητές στο πανεπιστήµιο που ετοιµάζονται για τις εξετάσεις τους, σε σύγκριση µε το υπόλοιπο της χρονιάς. Είµαστε έτοιµοι να διαθέσουµε αυτές τις µηχανές σε περισσότερα πανεπιστήµια, καθώς και σε σχολεία, νοσοκοµεία, γυµναστήρια ή πρατήρια καυσίµων», σηµειώνει ο Κάρλος Μέντεζ.

Η κουλτούρα των σνακ αλλάζε

Τα φρούτα σε σωλήνα έχουν να ανταγωνιστούν τα κλασικά ανθυγιεινά σνακ, όπως για παράδειγµα η σοκολάτα, και τα οποία εδώ και χρόνια έχουν κατακλύσει τη συνείδηση και έχουν κερδίσει µια σχεδόν µόνιµη θέση στις προτιµήσεις των καταναλωτών. Χαρακτηριστικό προς αυτήν την κατεύθυνση είναι ακόµη ένα µότο της εταιρείας ότι τα φρούτα σε σωλήνα αποτελούν «τα γλυκά της φύσης»

 «Καθώς ο ανταγωνισµός µε τα ανθυγιεινά σνακ είναι µεγάλος, πρέπει να προσφέρουµε πολλές διαφορετικές γεύσεις φρούτων. Θέλουµε ν’ αλλάξει αυτή η κουλτούρα µε τα ανθυγιεινά σνακ που έχει διαµορφωθεί εδώ και χρόνια. Επιπλέον, πρέπει να τηρούµε µια τιµολογιακή πολιτική που να τα κάνει προσιτά στους καταναλωτές. Ωστόσο, πολλοί διακινητές έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους να τα προσφέρουν ως γκουρµέ προϊόντα. ∆εν ήταν, όµως, ποτέ στόχος µου, να φτιάξω ένα ακριβό προϊόν αλλά να ενθαρρύνω την κατανάλωση φρούτων απ’ όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και αγοραστικής δύναµης. Θέλω όλοι να έχουν πρόσβαση σ’ αυτό το προϊόν. Κατά µέσο όρο το προϊόν πωλείται έναντι δύο ευρώ όσο περίπου κοστίζει ένα αναψυκτικό ή ένα γλύκισµα», λέει χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα Freshplaza ο Μέντεζ.

Αν και ο σωλήνας έχει υψηλότερο κόστος παραγωγής σε σύγκριση µε τ’ άλλα µικρά πλαστικά δοχεία, ο Μέντεζ επιβεβαιώνει ότι «αυτό δεν αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει την απόφαση αγοράς». Ωστόσο, αναγνωρίζει ότι «καθιστά τη διαδικασία διαπραγµάτευσης µε τα σούπερ µάρκετ λίγο πιο σκληρή».
Να σηµειωθεί ότι η επανάσταση των φρούτων σε σωλήνα, καθώς µοιάζει να αλλάζει τις καταναλωτικές τάσεις έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των µεγάλων διακινητών µε αποτέλεσµα σύντοµα να µπορούµε να τα βρούµε παντού στον κόσµο από σχολεία και πανεπιστήµιο, µέχρι νοσοκοµεία και γυµναστήρια και σταθµούς τρένων και λεωφορείων
Σε Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο και επόµενη στάση Βρετανί

Μετά την Ισπανία, τα φρούτα σε σωλήνες ήδη διανέµονται στη Γαλλία από την Maroig Premieur σε σταθµούς κεντρικών αυτοκινητοδρόµων, στην Ιταλία µέσω της Orchidea στις τρεις µεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ µάρκετ της χώρας, και η Eurogijbels τα φέρνει στο Βελγιο όπου αναµένεται να διανέµονται µέσω 1.000-1.500 αυτόµατων πωλητών τα επόµενα δύο χρόνια. Τα µηχανήµατα αυτόµατης πώλησης που θα στήνονται από τώρα και για επόµενα χρόνια θα έχουν χωρητικότητα 150 σωλήνων Fru&tube και θα είναι εξοπλισµένοι µ’ ένα σύστηµα τηλεµετρίας έτσι ώστε ο αριθµός των σωλήνων που διατίθενται στη µηχανή, η κατάσταση των φρούτων και οι προτιµήσεις των καταναλωτών να µπορούν να παρακολουθούνται εξ αποστάσεως και σε πραγµατικό χρόνο. Επιπλέον, γίνονται ήδη δοκιµές για να µπουν τα προϊόντα και στη βρετανική αγορά σε µεγάλα σούπερ µάρκετ της χώρας. «Οι αντιδράσεις των Βρετανών καταναλωτών είναι πολύ θετικές, οπότε αυτό θα είναι το επόµενο βήµα µας», τονίζει ο επιχειρηµατίας που ξεκίνησε το όλο πρόζεκτ από νεαρή ηλικία. Παράλληλα, υπάρχει ενδιαφέρον από τη Νότια Αµερική, ειδικά Χιλή και Μεξικό και ακόµη και από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία. Πιθανή συνεργασία µε την Fru&tube εξετάζουν και οι Ολλανδοί.
Αυτοµατοποίηση παραγωγής φέρνει η αυξηµένη ζήτησ

Αξίζει να σηµειωθεί ότι η ζήτηση για τα Fru&tube είναι τόσο µεγάλη που η εταιρεία αναζητά ήδη νέες εγκαταστάσεις για να έχουν µεγαλύτερη δυναµικότητα και να επεξεργάζεται µεγαλύτερους όγκους. «Μιας και είναι µια νέα µορφή συσκευασίας χρειάζεται να αναπτύξουµε µηχανήµατα που θα αυτοµατοποιήσουν την παραγωγή µας. Σύντοµα θα το επιτύχουµε», καταλήγει ο Μέντεζ.

«Τρώτε φρούτα χωρίς όρια

Μια ουσιαστική βελτίωση σε σχέση µ’ άλλες µορφές συσκευασίας που διατίθενται στην αγορά, όπως για παράδειγµα οι κλασικές σακούλες και τα πλαστικά κύπελλα αποτελούν τα δοχεία σε σχήµα σωλήνα που χρειάστηκαν τουλάχιστον δύο χρόνια ερευνών και δοκιµών για να είναι εµπορικά διαθέσιµα. Εκτός από το ότι είναι πιο ελκυστικές οπτικά οι νέες συσκευασίες, οι καταναλωτές εκτιµούν την άνεση του πακέτου, το οποίο µπορεί να ανοίγει και να κλείνει όσες φορές θέλουν, καθώς έχει ένα σύστηµα ανοίγµατος χωρίς αυτοκόλλητα και είναι πιο άνετο να αφαιρεθεί λόγω του κυλινδρικού σχήµατός του. Επίσης, επιτρέπει στους καταναλωτές να τοποθετείται το προϊόν κάθετα ή οριζόντια, γεγονός που διευκολύνει την αποθήκευσή τους στα οικιακά ψυγεία άλλα και τη µεταφορά τους σε µακρινές αποστάσεις (π.χ. σε ταξίδια). Καθώς η συσκευασία είναι διάφανη φαίνεται ανά πάσα στιγµή µέσα στο ψυγείο τι προϊόντα υπάρχουν διαθέσιµα χωρίς να χρειαστεί ν’ ανοίξει η συσκευασία. Ακόµη, είναι δυνατό να πλύνουν τα φρούτα ή τα λαχανικά χωρίς να τα βγάζουν από τη συσκευασία. Επιπλέον, αν δεν είναι εύκολη η πρόσβαση σε νερό για το πλύσιµο µέσα στους σωλήνες περιλαµβάνεται σε ορισµένους σωλήνες µε φρούτα ένα υγρό πανάκι µιας χρήσης που έχει δηµιουργηθεί από κιτρική βάση και φυσικά φυτικά εκχυλίσµατα για να καθαρίζονται µ’ αυτόν τον τρόπο αλλά και για να καθαρίζουν και τα χέρια τους οι καταναλωτές.  

Ταυτόχρονα, στους σωλήνες υπάρχει ενσωµατωµένο σύστηµα αερισµού που έχει τοποθετηθεί στρατηγικά ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη διατήρηση των φρούτων και λαχανικών

Παιρνουν σειρα ραπανάκια και µύρτιλα


Μέσα στο σωλήνα της Fru&tube και σε τρία µεγέθη (µικρό, µεσαίο και µεγάλο σωλήνα) οι καταναλωτές µπορούν να  βρουν εκτός από φρούτα και λαχανικά όπως ντοµατάκια ποικιλίας cherry, πολύχρωµες πιπεριές, αγγουράκια και ραπανάκια. Και ο Κάρλος Μέντεζ σκέφτεται να επεκτείνει και άλλο την γκάµα των προϊόντων που διαθέτει. Μάλιστα, µέχρι στιγµής τα ραπανάκια πωλούνταν µόνο σε πλαστικές σακκούλες, οπότε η συσκευασία τους σε σωλήνα είναι  κάτι πραγµατικά καινοτόµο και ιδιαίτερο. Το επόµενο βήµα, σύµφωνα µε τον ίδιο, είναι τα µύρτιλα να µπουν σε σωλήνα.  Επιπλέον, στόχος της Fru&tube είναι τα φρούτα που µπαίνουν σε σωλήνα να είναι γλυκά. «Αναλύουµε όλα τα φρούτα και επιλέγουµε τα πιο γλυκά. Όσο µεγαλύτερος είναι ο αριθµός των brix τόσο πιο γλυκά θα είναι. Οπότε επιτυγχάνουµε µια µοναδική και δύσκολο στο να αντισταθεί κανείς γεύση και τα σνακ µας γίνονται περιζήτητα», αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Η γκάµα των προϊόντων τους συµπληρώνεται από µια σειρά που απευθύνεται σε παιδιά. Οι µερίδες είναι µικρές (πχ. ένα µήλο, ένα πορτοκάλι) και κατά κύριο λόγο περιλαµβάνονται φρούτα (µήλα, πορτοκάλια, σταφύλια)



Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία