BACK TO
TOP
Δενδροκηπευτικά

Στο μάρκετινγκ και την καινοτομία σκοντάφτουν τα οπωροκηπευτικά

Πτωτικά κινείται την τελευταία δεκαετία η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στη Δυτική Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, παρά τις προσπάθειες των εθνικών κυβερνήσεων να προωθήσουν τα οφέλη της υγιεινής διατροφής. Όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έκθεση της Rabobank, η τάση αυτή οφείλεται κυρίως στα χαμηλότερα εισοδήματα αλλά και στις αυξήσεις των τιμών σε συνδυασμό με τον ισχυρό ανταγωνισμό από τα έτοιμα τρόφιμα.

Στο μάρκετινγκ και την καινοτομία σκοντάφτουν τα οπωροκηπευτικά

1
0

Σύμφωνα μάλιστα με την έκθεση οι παραγωγοί, οι μεταποιητές και οι έμποροι λιανικής πώλησης θα πρέπει να διερευνήσουν όλους τους τρόπους για να «εμπνεύσουν»  την μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, εφόσον η βιομηχανία είναι σε άνθηση.

Η Cindy van Rijswick, αναλυτής της Rabobank σχολιάζει χαρακτηριστικά: «Η πρόκληση για τη βιομηχανία φρούτων και λαχανικών είναι να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα σε αυτό που οι καταναλωτές λένε ότι ζητούν και σε αυτό που πραγματικά κάνουν. Εξάλλου, έρευνες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές είναι θετικοί  στην υγιεινή διατροφή , αλλά στην πράξη εύκολα επηρεάζονται από το ‘δημιουργικό μάρκετινγκ’  των μεταποιημένων τροφίμων και ποτών και επιδεικνύουν μια ισχυρή τάση για τα προϊόντα ευκολίας».

Σε επίπεδο νοικοκυριού, υπάρχει σαφής σχέση ανάμεσα στο εισόδημα και στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, που σημαίνει ότι σε ένα δύσκολο οικονομικό κλίμα, οι καταναλωτές γίνονται πιο ευαίσθητοι  στις διακυμάνσεις των τιμών. Η επίπτωση αυτή μπορεί να επιδεινωθεί από την κοινή και ευρύτατα διαδεδομένη αλλά εσφαλμένη εκτίμηση μεταξύ των καταναλωτών ότι η ανθυγιεινή τροφή είναι φθηνότερη από την κατανάλωση υγιεινών τροφίμων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ 2006 και 2011, τόσο στην ΕΕ όσο και στις ΗΠΑ, οι μέσες τιμές καταναλωτή για τα φρούτα και τα λαχανικά, στην πραγματικότητα αυξήθηκαν λιγότερο από τις τιμές της συνολικής κατηγορίας τροφίμων, αλλά η κατανάλωση μειώθηκε.

Γενικότερα, τα έτοιμα τρόφιμα έχουν γίνει ένα ισχυρός ανταγωνιστής για τα φρούτα και τα λαχανικά για πολλούς και διαφορετικούς λόγους: Τη διαθεσιμότητα, τη γεύση, το μάρκετινγκ, το εύρος των προσφερόμενων προϊόντων και την ευκολία στη χρήση.

Ακόμα και όταν οι καταναλωτές κάνουν μια υγιεινή επιλογή, θα επιλέξουν πιθανότατα επεξεργασμένα τρόφιμα της κατηγορίας «υγεία και ευεξίας». Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η έρευνα έδειξε πως στα δύο τρίτα των αμερικάνικων και στο ήμισυ του συνόλου των ευρωπαϊκών προϊόντων δεν υπάρχει καμία αναφορά της λέξης φρούτα στη συσκευασία τους ή αναφέρονται απλά ως «ίχνη ποσοτήτων φρούτων».

Επιμέλεια: Mαρία Γιουρουκέλη

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία