BACK TO
TOP
Ελαιώνες και Αμπελώνες

Με το βλέμμα στη Γερμανία οι Έλληνες οινοπαραγωγοί

Το βάρος στη γερμανική αγορά, που, έτσι και αλλιώς, αποτελεί με διαφορά τον καλύτερο… πελάτη για το ελληνικό κρασί, απορροφώντας, ήδη, πάνω από το 50% των εξαγωγών του κλάδου, ετησίως, «ρίχνουν» από φέτος και για τα επόμενα τρία χρόνια οι οινοποιίες της Βόρειας Ελλάδος, στην προσπάθεια που κάνουν να γίνουν περισσότερο εξωστρεφείς.

Με το βλέμμα στη Γερμανία οι Έλληνες οινοπαραγωγοί

0
0
«Είναι ο επόμενος μεγάλος μας στόχος. Την είχαμε ανάγκη αυτή την πρωτοβουλία, καθώς η Γερμανία είναι ο πρώτος προορισμός για τις ελληνικές εξαγωγές οίνου», επισήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα Βορείου Ελλάδος (ΕΝΟΑΒΕ) Στέλιος Κεχρής, προσθέτοντας πως «η ελληνική κουζίνα, σε συνδυασμό με το ποιοτικό κρασί, μπορούν να απογειώσουν τις ελληνικές εξαγωγές»

Μιλώντας στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για την παρουσίαση των χαρακτηριστικών –ποσοτικών και ποιοτικών- της φετινής 24ης διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών Detrop, που ανοίγει τις πύλες της αύριο Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή 1η Μαρτίου, ο επικεφαλής της ΕΝΟΑΒΕ ανέφερε, ακόμη, πως η Ένωση, από κοινού με το Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου και το Enterprise Greece συνεχίζει τις δράσεις προώθησης των βορειοελλαδικών κρασιών στο εξωτερικό

Εξήγησε επίσης πως αυτή τη στιγμή δυναμικά αναπτύσσονται για τον κλάδο η αγορά των ΗΠΑ, ενώ υλοποιούνται προγράμματα για την Ελβετία και την Κίνα, μία αγορά με πολλές ιδιαιτερότητες και καθοριστική κρατική παρέμβαση, όπου μάλιστα έχουν κυριαρχήσει τα γαλλικά κρασιά

«Τα κρασιά μας βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε τιμή και μπορούν να ανταγωνιστούν ευθέως και τα ξένα. Η σχέση ποιότητας τιμής, το λεγόμενο value for money, σε πολλές κατηγορίες οίνου είναι εξαιρετική, ενώ κάθε χρόνο αποσπούμε διεθνείς διακρίσεις και βραβεία και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στη λίστα με τα 100 καλύτερα οινοποιεία διεθνώς, περιλαμβάνονται, αδιαλείπτως και ελληνικά οινοποιεία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεχρής. Έσπευσε ωστόσο να συμπληρώσει πως χρειάζεται να διανυθεί ακόμη αρκετός δρόμος για να πετύχουμε τους στόχους μας και πρωτίστως πρέπει να υπάρξει μια συντονισμένη κοινή δράση όλων των εμπλεκόμενων με τον κλάδο, ώστε να ενισχυθεί η εξωστρέφειά του.

Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα ανέφερε ως καλό παράδειγμα τη δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία περίπου δέκα χρόνια στις ΗΠΑ, σημειώνοντας πως «τα ελληνικά κρασιά πάνε πάρα πολύ καλά εκεί. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση, γιατί οι καταναλωτές ψάχνουν διαρκώς για νέες ποικιλίες και γεύσεις, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στον Καναδά»

Διαγωνισμός οίνους και αποσταγμάτωνΜιλώντας για τη φετινή 24η Detrop, που πλαισιώνεται και από τον 15ο διεθνή διαγωνισμό οίνου, καθώς και τον 1ο διεθνή διαγωνισμό αποσταγμάτων, ο πρόεδρος των οινοποιών της Βόρειας Ελλάδος χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουν προσκληθεί πάνω από 250 εμπορικοί επισκέπτες από 30 και πλέον διαφορετικές χώρες, γιατί δίδεται η δυνατότητα κυρίως σε μικρομεσαίους οινοποιούς που δεν έχουν δυνατότητα να αναπτύξουν δράσεις εξωστρέφειας, να συναντηθούν με αγοραστές από το εξωτερικό.

Για το διαγωνισμό οίνου κι αποσταγμάτων, εξάλλου, θύμισε ότι συμμετέχουν περισσότερα από 600 κρασιά και αποστάγματα, από την Ελλάδα (σ. σ. τα 470 συν 36 αποστάγματα) και έξι άλλες χώρες (σ.σ. Γερμανία, Κύπρος, Τσεχία, Σλοβακία, Βραζιλία και Κίνα) διεθνώς και τόνισε ότι η κριτική επιτροπή αποτελείται από 35 μέλη, ειδικούς, κυρίως από το εξωτερικό

Σήμα ελληνικής κουζίνας από το ΣΕΛΕΤΡΟΠΕΓια την πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων & Ποτών Εξωτερικού (ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ) να καθιερώσει ένα σήμα ποιότητας για εστιατόρια του εξωτερικού που έχουν ελληνική κουζίνα, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα πιάτα τους είναι σε ένα μεγάλο ποσοστό με πρώτες ύλες που εισάγονται από την Ελλάδα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του φορέα κ. Αριστ. Καρβέλας, τονίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθούν και οι ελληνικές εξαγωγές
«Αν τα περίπου 5.000 εστιατόρια στην Ευρώπη, την Αυστραλία και την Αμερική, που είναι πελάτες των μελών του Συνδέσμου μας, προσθέσουν έστω και 5 ευρώ σε κάθε ημερήσια παραγγελία τους, μπορείτε να φανταστείτε το οικονομικό όφελος που θα προκύψει για την ελληνική οικονομία και τους Έλληνες παραγωγούς, σε ετήσια βάση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καρβέλας, σημειώνοντας πως ήδη ο κύκλος εργασιών που πραγματοποιούν σήμερα τα μέλη του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ, αγοράζοντας προϊόντα από την Ελλάδα, ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ

Ο επικεφαλής του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ γνωστοποίησε επίσης πως η πρώτη απονομή του Σήματος Ποιότητας Ελληνικής Μεσογειακής Γαστρονομίας, το οποίο χαρακτήρισε ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ για την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας και των εξαγωγών ελληνικών τροφίμων στη διεθνή αγορά, θα γίνει το προσεχές Σάββατο στη Detrop
«Η προώθηση του Σήματος γίνεται μέσω ενός αυτοχρηματοδοτούμενου προγράμματος που υλοποιεί αρχικά ο ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ μαζί με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, στη διετία 2015-2016» τόνισε και διευκρίνισε πως «το Σήμα θα απονέμεται σε εστιατόρια όχι μόνο με ελληνική αλλά και διεθνή κουζίνα, τα οποία όμως, στα ελληνικά πιάτα που προσφέρουν, θα χρησιμοποιούν τουλάχιστον, στο 60% των συστατικών, γνήσια ελληνικά προϊόντα, ενώ θα ακολουθούν και την ελληνική μαγειρική παράδοση».

Δεν υπάρχει η απαίτηση το ντοματάκι στη χωριάτικη σαλάτα να είναι από την Κρήτη ή τη Σαντορίνη, γιατί δεν επαρκή η ποσότητα, αλλά σαφώς η φέτα, το λάδι, οι ελιές και τα αρωματικά, θα πρέπει να είναι ελληνικά προϊόντα, όπως ειπώθηκε. Αναφέρθηκε ακόμη ότι επιδίωξη του Συνδέσμου είναι, το συγκεκριμένο Σήμα να πάρει και τη σφραγίδα των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, όπως και του Ανάπτυξης.

Παρουσιάζοντας τη δραστηριότητα του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ ο κ. Καρβέλας είπε ότι απαρτίζεται από 67 μέλη, έχει έδρα στο Λουξεμβούργο και διοχετεύει τα ελληνικά προϊόντα σε 17 κράτη του κόσμου. «Τα μέλη του Συνδέσμου εφοδιάζουν περί τις 5.000 εστιατόρια σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία, Νότια Αφρική και κάνουν περί τις 500 εκατ. ευρώ τζίρο σε προϊόντα τα οποία εισάγουν από την Ελλάδα», σημείωσε και διευκρίνισε πως «το 60% των προμηθειών αυτών προέρχεται από τη Μακεδονία κι αφορά κρασιά, τυριά, κονσέρβες, γλυκά κλπ».

Στο σημείο αυτό πάντως ο ομιλητής υποστήριξε πως μια από τις μεγάλες αδυναμίες των ελληνικών τροφίμων και ποτών στο εξωτερικό, έχει να κάνει με το γεγονός ότι έχει χάσει τη μάχη της τοποθέτησης στο ράφι του σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να το βρουν εύκολα οι ξένοι που το δοκιμάζουν όταν έρχονται την Ελλάδα, αλλά πιθανώς δεν έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν ένα ελληνικό εστιατόριο στο εξωτερικό

Πάνω από 500 εκθέτες στη Detrop και την OenosΩς εξαιρετικά επιτυχημένο εκθεσιακό δίδυμο, χαρακτήρισε ο πρόεδρος της διοργανώτριας αρχής  ΔΕΘ – Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας την 24η διεθνή έκθεση τροφίμων – ποτών Detrop και την 5η διεθνή έκθεση οίνου «Oenos», καθώς έχουν συγκεντρώσει περισσότερους από 500 εκθέτες σε επτά περίπτερα

«Η Detrop, είναι μία από τις ισχυρότερες κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ- Helexpo διαχρονικά καθώς αντιπροσωπεύει και έναν από τους πλέον δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε ο κ. Τζήκας και επικέντρωσε στο γεγονός ότι φέτος έπεσε μεγάλο βάρος από την Έκθεση στο να προσελκυστούν εμπορικοί επισκέπτες, γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα να κλειστούν πάνω από 3.000 επιχειρηματικά ραντεβού με εκθέτες.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Ηelexpo, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, αφού χαρακτήρισε ιδιαίτερα δυναμικό τον εγχώριο πρωτογενή τομέα, επικαλούμενος και την πολύ καλή πορεία της φετινής Zootechnia που πραγματοποιήθηκε πριν περίπου ένα μήνα, αναφέρθηκε στην επικείμενη Detrop και παρουσίασε το πολύ γεμάτο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων, το οποίο φέτος περιλαμβάνει:
  • Το 15ο Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου Θεσσαλονίκης και τον 1ο Διεθνή Διαγωνισμό Αποσταγμάτων Αμπελοοινικής Προέλευσης, με 600 και 95 συμμετοχές, αντίστοιχα, ετικετών.
  • Τον 9ο Διεθνή Διαγωνισμό Μαγειρικής Νότιας Ευρώπης με 450 συμμετοχές από 25 χώρες.
  • Το Πανελλήνιο Συνέδριο για το Κρέας, με 120 ομιλητές από Ελλάδα και εξωτερικό και περίπου 200 συνέδρους.
  • Την ημερίδα για τις θρησκευτικές πιστοποιήσεις και εξαγωγές τροφίμων και συστατικών τροφίμων ( halal και kosher), σε μουσουλμανικούς και εβραϊκούς πληθυσμού.

Η φετινή διοργάνωση έδωσε τη δυνατότητα σε εκπροσώπους παραγωγικών φορέων και εμπορικών δικτύων του κλάδου, να παρουσιάσουν μία εικόνα των δράσεών τους.

Ξεχωριστή αναφορά στις διεθνείς συμμετοχές στον 9ο Διαγωνισμό Μαγειρικής Νότιας Ευρώπης, έκανε ο πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος (συνδιοργανωτή φορέα), Γιώργος Μαστροδημήτρης, ο οποίος μίλησε για τη συμμετοχή της παγκόσμιας πρωταθλήτριας στη γαστρονομία, της Νότιας Κορέας, λέγοντας μάλιστα ότι οι κριτές των γαστρονομικών δημιουργιών θα είναι 40, από όλο τον κόσμο. 

Τη διοργάνωση όπως και την ελληνική κουζίνα, επαίνεσε ο διευθυντής για την Αφρική και τη Μέση Ανατολή,  της παγκόσμιας οργάνωσης των αρχιμαγείρων ( World Chefs), Τόμας Γκούγκλερ, λέγοντας ότι ο φετινός διαγωνισμός αποτελεί πραγματικά ένα διεθνές γεγονός.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία