BACK TO
TOP
Ελαιώνες και Αμπελώνες

Με καπέλο «κονδύλι εισόδου» το ελληνικό ελαιόλαδο στα λιανεμπόρια της Ρουμανίας

Να είναι προετοιμασμένες για τη διάθεση ενός κονδυλίου «εισόδου», ή του λεγόμενου ‘entrance fee’, το οποίο εξαρτάται από τον αριθμό κωδικών προϊόντος και τoν αριθμό καταστημάτων στην αγορά του συγκεκριμένου σούπερ-μάρκετ, πρέπει να είναι όσες ελληνικές επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να εξάγουν ελαιόλαδο στη Ρουμανία, η οποία δεν έχει εγχώρια παραγωγή.

Καθορίζει την αγορά η κατανάλωση ελαιολάδου

0
0

Για παράδειγμα, για την είσοδο ελαιολάδου π.χ. στο Cash and Carry  METRO  απαιτείται σημαντικό  ποσό σε ευρώ/ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος. Σε άλλες αλυσίδες καταστημάτων (π.χ. AUCHAN, CORA, KAUFLAND. MEGA IMAGE) το ποσό αυτό μπορεί να είναι κατώτερο, αναλόγως των κωδικών και τον αριθμό καταστημάτων της συγκεκριμένης αλυσίδας, αναφέρεται σε σχετική σημείωμα του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βουκουρέστι.

Γενικότερα εξάλλου για την προώθηση βιολογικών προϊόντων στην ρουμανική αγορά, μετά την επιλογή τους από συγκεκριμένα σούπερ-μάρκετ, σημαντικό ρόλο παίζει η διαφήμισή τους, κατά το πρότυπο των ανταγωνιστών, οι οποίοι κατέχουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Οι τελευταίοι έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για διαφήμιση στην τηλεόραση (εξαγοράζοντας πχ ώρα σε τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής), στον τύπο ή  σε δημόσιους χώρους (πχ αφισοκόλληση σε σημαντικές στάσεις μετρό).

Για τη διείσδυση των ελληνικών βιολογικών προϊόντων στην ρουμανική αγορά, μεγάλο ρόλο θα παίξει μια συντονισμένη προσπάθεια προώθησης και προβολής και όχι η κατακερματισμένη προσπάθεια μικρών επιχειρήσεων, χωρίς στρατηγική.

Στο πλαίσιο αυτό, ενδείκνυται η διαφήμιση μέσω εκπομπών μαγειρικής (ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο) με αφιερώματα στην ελληνική κουζίνα, με τις οποίες μπορεί να γίνει γνωστή στον καταναλωτή η ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου, των βιολογικών φρούτων, των προϊόντων ΠΟΠ, των αρωματικών φυτών, των ελιών και η ανωτερότητά τους έναντι προϊόντων άλλων χωρών. Εξάλλου, το στοιχείο της κοινής θρησκείας και εν γένει της Ορθοδοξίας λειτουργεί προσθετικά.

Στο σημείο αυτό, ως προς το ελαιόλαδο, σημειώνεται ότι δεν υφίσταται εγχώρια παραγωγή. Ωστόσο, η Ρουμανία παράγει ηλιέλαιο, το οποίο χρησιμοποιείται κατά κόρον και προτιμάται από τους Ρουμάνους καταναλωτές. Το γεγονός αυτό παραμένει, σε μεγάλο βαθμό, ο λόγος που η διείσδυση στην αγορά νέων προϊόντων αποτελεί επίπονη υπόθεση, που απαιτεί επιμονή, στρατηγική, μελέτη, κονδύλια και χρόνο. 

Παράλληλα, οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες θα πρέπει να είναι έτοιμες, μετά την επιλογή του προϊόντος τους από τους εισαγωγείς και προκειμένου να εισέλθουν στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, να προβούν σε:

Β) διάθεση προϋπολογισμού διαφήμισης του προϊόντος,  στο πρότυπο αντίστοιχων ανταγωνιστών από την Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία.

Γ) ενέργειες εξασφάλισης χώρου αποθήκευσης των προϊόντων, οργάνωσης της διανομής, συνεχούς ελέγχου της αγοράς, διάθεσης μεγάλων ποσοτήτων λόγω μεγέθους της αγοράς, αλλά και διασφάλισης σταθερότητας τιμών, λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι οι αλυσίδες καταστημάτων τροφίμων καταρτίζουν ετήσιο προγραμματισμό.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία