BACK TO
TOP
Αιγοπροβατοτροφία

Μπαίνει στα προγράμματα προώθησης το αιγοπρόβειο

Την τόνωση του κλάδου αιγοπρόβειου κρέατος επιχειρεί η Κομισιόν μέσα από προγράμματα προώθησης.

Μπαίνει στα προγράμματα προώθησης το αιγοπρόβειο

2
0
Βγάζει όμως από τα επιλέξιμα προϊόντα, το κρέας πουλερικών.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν προχώρησε στις 31 Ιουλίου σε αλλαγή των κατευθυντήριων γραμμές που διέπουν την προώθηση των αγροτικών προϊόντων της ΕΕ σε Τρίτες χώρες, εισάγοντας για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας στα επιλέξιμα προς προώθηση προϊόντα, τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις Τρίτες χώρες

Εν μέσω δυσχέρειας στον κλάδο του αιγοπρόβειου κρέατος και με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με την παραγωγή και κατανάλωσή του, η Κομισιόν μπορεί να συγχρηματοδοτήσει προγράμματα προώθησης και ενημέρωσης για το αιγοπρόβειο κρέας προέλευσης ΕΕ

Ο νέος Κανονισμός περιλαμβάνει για πρώτη φορά το πρόβειο κρέας στον κατάλογο των επιλέξιμων προϊόντων για την προώθηση τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις τρίτες χώρες. Επίσης συμπεριλαμβάνει τον όρο «προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας», ένα νέο είδος ποιότητας των τροφίμων, που μαζί με τα ΠΟΠ, ΠΓΕ και ΕΠΙΠ, θα είναι επιλέξιμα για προώθηση μόνο στην εσωτερική αγορά της ΕΕ. Τέλος διαγράφεται από τον κατάλογο των επιλέξιμων προϊόντων για προώθηση το κρέας των πουλερικών

Όπως αναφέρει η Κομισιόν, το κρέας των πουλερικών μπήκε στον κατάλογο μετά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην κατανάλωση με την γρίπη των πτηνών. Όμως σήμερα που έχει αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών η Κομισιόν αποφάσισε να το αφαιρέσει από το συγκεκριμένο κατάλογο. Όσον αφορά τον τομέα του πρόβειου κρέατος, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι αποτελεί έναν πολύ ευαίσθητο τομέα που διέρχεται κρίση: η κατανάλωση, η παραγωγή και οι τιμές του πρόβειου κρέατος ακολουθούν πτωτική πορεία, ενώ το κόστος (εισαγωγή της ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, τιμές των ζωοτροφών, παραδοσιακές μέθοδοι παραγωγής, όπως η εποχιακή μετακίνηση) αυξάνεται. Επιπλέον, η προσφορά πρόβειου κρέατος από τρίτες χώρες αυξάνεται. Δεδομένης της επιδείνωσης της αποδοτικότητας, πολλοί παραγωγοί αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την παραγωγή, με ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις όσον αφορά την ποικιλία του κρέατος στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την περαιτέρω εγκατάλειψη της υπαίθρου. Το πρόβειο κρέας αποτελεί σημαντικό κομμάτι της γαστρονομικής κληρονομιάς της Ένωσης και η παραγωγή του κατέχει ιδιαίτερο ρόλο, ιδίως σε περιοχές στις οποίες η παραγωγή είναι δυσχερής, από την άποψη της διατήρησης του τοπίου και του κοινωνικοοικονομικού αντίκτυπου

Σύμφωνα με τον Κανονισμό, στόχοι των εκστρατειών αυτών πρέπει να είναι
παροχή εκτενών πληροφοριών σχετικά με το περιεχόμενο, τη λειτουργία και τον ενωσιακό χαρακτήρα των συστημάτων και, ιδίως, των επιπτώσεών τους στην εμπορική αξία των προϊόντων με προστατευόμενες ονομασίες ή με προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας, τα οποία επωφελούνται από την προστασία που προσφέρουν τα εν λόγω συστήματα μετά την καταχώρισή τους

διεύρυνση των γνώσεων των καταναλωτών, των διανομέων και των επαγγελματιών του κλάδου των τροφίμων σχετικά με τα ενωσιακά σύμβολα για τα προϊόντα με ΠΟΠ/ ΠΓΕ/ ΕΠΙΠ ή με προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας
ενθάρρυνση των ομάδων παραγωγών-μεταποιητών που δεν συμμετέχουν ακόμη σε αυτά τα συστήματα να καταχωρίζουν τις ονομασίες των προϊόντων που ικανοποιούν τις βασικές απαιτήσεις και να χρησιμοποιούν προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας
ενθάρρυνση των ομάδων παραγωγών-μεταποιητών των οικείων περιφερειών, που δεν συμμετέχουν ακόμη στα συστήματα, να συμμετάσχουν στην παραγωγή των προϊόντων που φέρουν καταχωρισμένες ονομασίες, ακολουθώντας τις εγκεκριμένες προδιαγραφές και τις απαιτήσεις επιθεώρησης που προβλέπονται για τις διάφορες προστατευόμενες ονομασίες
τόνωση της ζήτησης για τα οικεία προϊόντα, ενημερώνοντας τους καταναλωτές και τους διανομείς για την ύπαρξη, τη σημασία και τα οφέλη που απορρέουν από τα συστήματα, καθώς και για τους λογότυπους, τα κριτήρια χορήγησης των ονομασιών, τους σχετικούς ελέγχους και το σύστημα ιχνηλασιμότητας
Βασικά μηνύματαΤα προϊόντα που φέρουν προστατευόμενες ονομασίες παρουσιάζουν ειδικά χαρακτηριστικά που συνδέονται με τη γεωγραφική προέλευση. Στην περίπτωση προϊόντων με ΠΟΠ, η ποιότητα και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων συνδέονται κυρίως ή αποκλειστικά με το συγκεκριμένο γεωγραφικό περιβάλλον με τους εγγενείς φυσικούς και ανθρώπινους παράγοντες που το χαρακτηρίζουν. Στην περίπτωση προϊόντων με ΠΓΕ, τα προϊόντα διαθέτουν ειδική ποιότητα ή φήμη που είναι δυνατόν να αποδοθεί στη γεωγραφική τους προέλευση· ο δεσμός με το γεωγραφικό περιβάλλον πρέπει να υφίσταται σε μία τουλάχιστον από τις φάσεις της παραγωγής, της μεταποίησης ή της παρασκευής
τα εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα έχουν ειδικά χαρακτηριστικά που συνδέονται με τις ειδικές παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής τους ή με τη χρήση παραδοσιακών πρώτων υλών
τα σύμβολα της Ένωσης ΠΟΠ, ΠΓΕ και ΕΠΙΠ είναι σύμβολα με τα οποία γίνεται κατανοητό παντού στην Ένωση ότι πρόκειται για προϊόντα τα οποία πληρούν ειδικές συνθήκες παραγωγής που συνδέονται με τη γεωγραφική τους προέλευση ή την παράδοση και τα οποία υπόκεινται σε έλεγχο
οι προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας αφορούν χαρακτηριστικό μιας ή περισσότερων κατηγοριών προϊόντων ή στοιχείο της μεθόδου γεωργικής παραγωγής ή μεταποίησης που ισχύει σε συγκεκριμένες περιοχές
η χρήση της προαιρετικής ένδειξης ποιότητας προσδίδει αξία στο προϊόν σε σύγκριση με παρεμφερή προϊόντα
οι προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας έχουν ενωσιακή διάσταση
η παρουσίαση ορισμένων προϊόντων με ΠΟΠ, ΠΓΕ, ΕΠΙΠ ή προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας ως παραδειγματικών περιπτώσεων των δυνατοτήτων που παρέχει η καταχώριση της ονομασίας του προϊόντος σε σύστημα προστασίας για την εμπορική του επιτυχί
τα εν λόγω συστήματα προστασίας στηρίζουν την πολιτιστική κληρονομιά της Ένωσης, την ποικιλομορφία της γεωργικής παραγωγής, καθώς και τη διατήρηση της υπαίθρου
Βασικά μέσαΔιαδίκτυο και άλλα ηλεκτρονικά μέσ
επαφές δημοσίων σχέσεων με τα μέσα επικοινωνίας (εξειδικευμένος Τύπος, γυναικείος Τύπος, περιοδικά μαγειρικής κ.λ.π.
επαφές με τις ενώσεις καταναλωτώ
ενημέρωση και επιδείξεις σε σημεία πώληση
οπτικοακουστικά μέσα επικοινωνίας (εστιασμένα τηλεοπτικά μηνύματα κ.λ.π.
γραπτή τεκμηρίωση (φυλλάδια, έντυπα κ.λ.π.
συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις και επιδείξει
ενέργειες και σεμινάρια ενημέρωσης και κατάρτισης σχετικά με τη λειτουργία των ενωσιακών συστημάτων για προϊόντα ΠΟΠ, ΠΓΕ, ΕΠΙΠ ή με προαιρετικές ενδείξεις ποιότητας

Βρείτε εδώ τη σχετική απόφαση
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία