Σε ένα περιβάλλον ευµετάβλητο και απαιτητικό, όπου οι συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν γρήγορα και τα κανάλια διάθεσης διαφοροποιούνται ραγδαία, όπως δείχνει το παράδειγµα της Amazon στις ΗΠΑ, ο κλάδος της επιτραπέζιας ελιάς, αν θέλει να συνεχίσει να δρέπει τους καρπούς της επιτυχηµένης πορείας που καταγράφει τα τελευταία χρόνια στις διεθνείς αγορές, οφείλει να αποφύγει τον εφησυχασµό στις δάφνες της επιτυχίας, γιατί ο ανταγωνισµός καιροφυλακτεί.
Οι προκλήσεις είναι πολλές και σηµαντικές και αφορούν όλα τα στάδια της παραγωγής, µεταποίησης και εµπορίας. «Τα τελευταία 35 χρόνια η παγκόσμια παραγωγή της επιτραπέζιας ελιάς έχει υπερτριπλασιαστεί», όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε ο διευθυντής πωλήσεων της Interoliva SA, José Manuel Ruiz, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική της.
Πολύ ισχυρή δύναμη η ελληνική επιτραπέζια ελιά
Μέσα σε αυτό το τοπίο, ο κλάδος της ελληνικής επιτραπέζιας βρώσιμης ελιάς έχει και αυτός μια ισχυρή δυναμική, ενώ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η αυτή δεν έχει ακόμα εξαντληθεί, αφού αντιθέτως τα περιθώρια για τη διεκδίκηση νέων και μεγαλύτερων μεριδίων στην παγκόσμια αγορά, είναι μεγάλα. Σε αυτήν τη διαπίστωση κατέληξαν οι μετέχοντες στο συνέδριο, με τον πρόεδρο της εταιρείας Krinos Foods Canada και πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Αλέξανδρο Γεωργιάδη, να τονίζει πως η Ελληνική επιτραπέζια βρώσιμη ελιά βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση στις διεθνείς αγορές. Η ποικιλία Καλαμών θεωρείται η κορυφαία επιτραπέζια ελιά στον κόσμο, ενώ η «Χαλκιδικής» τα τελευταία δέκα χρόνια ακολουθεί την ίδια πορεία καθώς οι εξαγωγές της έχουν αυξηθεί πολύ».