BACK TO
TOP
Fresher

Με δύναμη για πολλά τα φρεσκοκομμένα

Κομμένα λαχανικά, έτοιμα γεύματα, αυτόματοι πωλητές ντομάτας είναι μερικές από τις νέες τάσεις στα οπωροκηπευτικά, που τέθηκαν στο επίκεντρο της Fruit Logistica 2016, στο Βερολίνο

Με δύναμη για πολλά τα φρεσκοκομμένα

3
0
Οι νέες εξελίξεις στην κατανάλωση φρέσκων λαχανικών, με αφρομή και τις αντίστοιχες κινήσεις που γίνονται και από εταιρείες του κλάδου (νέες συσκευασίες, καινοτόμα προϊόντα, κ.λπ.), τράβηξαν τους προβολείς κατά την εναρκτήρια συνέντευξη Τύπου της Fruit Logistica, στην οποία παραβρέθηκαν οι ηγέτες της γερμανικής βιομηχανίας οπωροκηπευτικών. Τα φρεσκοκομμένα λαχανικά είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει και για το λόγο αυτό πρέπει να βελτιωθεί η πρόσβαση των καταναλωτών σ’ αυτά, όπως παρατήρησαν οι συμμετέχοντες στην έκθεση.
Η διαπίστωση αυτή ακολουθεί τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, που δείχνουν ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στην Ευρώπη παραμένει πιο κάτω από τις συστάσεις του Οργανισμού. Παρόλα αυτά, ο κλάδος αδυνατεί να αυξήσει την κατανάλωση φρέσκων λαχανικών, σύμφωνα με την Δρ. Μαργαρίτα Μπένινγκ-Φέσελ μέλος Δ.Σ. της πρωτοβουλίας «5 την ημέρα» (5 am Tag e.V.).  «Υπάρχει έλλειψη γνώσης, αν δώσουμε ένα μπρόκολο ή ένα κουνουπίδι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν να το μαγειρέψουν»

Ανταγωνίζονται τα συμπληρώματαΟ Στέφαν Βάιστ, διευθυντής για τα οπωροκηπευτικά στην εταιρεία Rewe, σημειώνει ότι «60% των Ευρωπαίων θέλουν να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά, αλλά πιο εύκολα. Έτσι, οι εταιρείες αναζητούν τρόπους να κάνουν πιο εύκολη την κατανάλωση λαχανικών και φρούτων (κομμένα λαχανικά, έτοιμες μερίδες, κ.λπ.), την ίδια στιγμή που τα φρέσκα προϊόντα συναγωνίζονται τα συμπληρώματα διατροφής
Καταλήγοντας ο Βάιστ τονίζει ότι η βιομηχανία φρέσκων προϊόντων, οφείλει να προσαρμοστεί στα νέα προαπαιτούμενα της αγοράς και στις αλλαγές των διατροφικών συνηθειών των καταναλωτών

Σε άνοδο το ψηφιακό εμπόριοΝέες προκλήσεις για τον κλάδο Το άλµα στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εµπορίου (e-commerce), όπως επιβεβαιώνεται και από πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας δηµοσκοπήσεων Nielsen, καθώς 20% όλων των νοικοκυριών έχουν αγοράσει γρήγορα καταναλωτικά αγαθά (FMCG) µέσω διαδικτύου τουλάχιστον µια φορά, αποτέλεσε επίσης κορυφαίο θέµα στη διεθνή έκθεση οπωροκηπευτικών στο Βερολίνο, Fruit Logistica 2016.
Ειδικότερα, οι διαδικτυακές πωλήσεις στη Γερµανία είναι ακόµα σε χαµηλό επίπεδο (1%), αλλά σε ρυθµό βρίσκονται υψηλότερα κατά 40%. Υπάρχει ακόµα µεγάλο περιθώριο, σε σύγκριση µε τη Βρετανία και τη Γαλλία, όπου το 6% όλων των FMCG πωλούνται µέσω Ίντερνετ.  

Επιπλοκές για τα φρούτα και τα λαχανικάΗ ψηφιοποίηση του λιανικού εµπορίου προσφέρει πολλές ευκαιρίες, αλλά παρουσιάζει επίσης και µια σειρά από προκλήσεις. Οι νέες λύσεις συσκευασίας που απαιτούνται, και το γεγονός ότι οι πάροχοι πρέπει να συνεργάζονται όσο το δυνατόν περισσότερο -η λέξη-κλειδί εδώ είναι η αστική εφοδιαστική αλυσίδα λιανικής. Οι αγορές φρουτολαχανικών είναι συνήθως παρορµητικές και σπάνια µπορούν να προγραµµατιστούν. Οι καταναλωτές εµπνέονται από όλες τις αισθήσεις τους -αυτό είναι περιορισµένο από µια οθόνη.

Οι παρορµητικές αγορές στον ψηφιακό κόσµοΗ δύναµη των φρέσκων προϊόντων να προσελκύουν τους καταναλωτές στα καταστήµατα µπορεί να σηµαίνει ότι τα τµήµατα φρούτων και λαχανικών θα γίνουν πιο σηµαντικά για τη λιανική στο µέλλον. Τέλος, παγκόσµια πρεµιέρα στη Fruit Logistica για το ψηφιακό εµπόριο έκανε η ιντερνετική πλατφόρµα «Click4fruit.com». Μέσω αυτής οι αγοραστές µπορούν να επικοινωνούν µε τους παραγωγούς για να προµηθεύονται φρέσκα φρούτα



Στην καρύδα το πρώτο Βραβείο KαινοτοµίαςΗ ισπανική πατέντα για χυµό κατευθείαν από το κέλυφος βιολογικών καρύδων κέρδισε το πρώτο βραβείο καινοτοµίας (FLIA) στη Fruit Logistica 2016. Στη 2η θέση βρέθηκαν τα πολύχρωµα ντοµατίνια Kitchen Minis Tomato της Northern Greens (∆ανία) και στην 3η οι ριγέ πιπεριές Enjoya της Terra Natura International (Ολλανδία). Η ισπανική εταιρία, µε το µότο: «Εύκολη απόλαυση», έφτιαξε µεταλλικό δακτυλίδι για εύκολο άνοιγµα πάνω σε βιολογικές καρύδες  για να πίνουν µε ένα καλαµάκι απευθείας το χυµό. Το προϊόν πωλείται σε Ευρώπη και Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και σε 2 χρόνια θα γίνει παγκόσµιο
Τρίβουν τα χέρια τους οι Αιγύπτιοι χάρη στο ρωσικό εμπάργκοΤιμώμενη χώρα για την 24η Fruit Logistica ήταν η Αίγυπτος. Το μέλλον της χώρας αυτής στις εξαγωγές προδιαγράφεται λαμπρό, καθώς ήδη οι αγροτικές εξαγωγές της φτάνουν σε 145 χώρες
«Το 2015 η Αίγυπτος εξήγαγε πάνω από 3,5 εκατ. τόνους φρέσκων προϊόντων. Παγκοσμίως εξάγουμε 1,2 εκατ. τόνους πορτοκαλιών, περισσότερους από κάθε άλλη χώρα. Το ρωσικό εμπάργκο προς την ΕΕ και την Τουρκία έχει επιδράσει θετικά για εμάς» ανέφερε ο Αλί Έιζα, πρόεδρος του αγροτικού τμήματος της Αιγυπτιακής Αρχής Εκθέσεων και Συμβάσεων (Egypt Expo and Convention Authority) που δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο φιλόδοξο σχέδιο που θέλει την Αίγυπτο να μετατρέπει στο μέλλον μεγάλο μέρος της ερήμου σε καλλιεργήσιμη έκταση 1,5 εκατ. στρεμμάτων γης

«Ζήλεψαν» οι Έλληνες Τούρκους και ΑιγύπτιουςΗ οµοιόµορφη και ισχυρή παρουσία Τούρκων και Αιγύπτιων στη Fruit Logistica από 3 - 5 Φεβρουαρίου στο Εκθεσιακό Κέντρο του Βερολίνου θάµπωσε τους ξένους εµπορικούς επισκέπτες και προβληµάτισε τους Έλληνες εκθέτες, που όπως σηµειώνουν στο Fresher, δεν έχουν την απαραίτητη κρατική στήριξη για να δυναµώσουν τη συµµετοχή τους
Ωστόσο, η ελληνική συµµετοχή στην έκθεση ξεπέρασε κάθε προηγούµενο καθώς 62 επιχειρήσεις του κλάδου, συµµετείχαν στο διεθνές γεγονός έναντι 45 επιχειρήσεων το 2015 και 35 το 2014. Την τιµητική τους είχαν κυρίως τα ελληνικά ακτινίδια, σπαράγγια, πορτοκάλια, λεµόνια, ρόδια και ροδάκινα.
Την ελληνική συµµετοχή επισκέφθηκε ο Γενικός Γραµµατέας Εµπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, συνοδευόµενος από τον επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ Βερολίνου, Γεν. Σύµβουλο, Χρήστο Ντοκοµέ. Εκεί, είχαν την ευκαιρία να συνοµιλήσουν µε τους Έλληνες εκθέτες για τα προβλήµατα και τις προκλήσεις που αντιµετωπίζουν στις εξαγωγικές τους προσπάθειες
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Γενικός Γραµµατέας, κ. Παπαδεράκης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις προσπάθειες των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων το 2015, αναφέρθηκε στις προτεραιότητες του Υπουργείου Οικονοµίας και Ανάπτυξης για τη στήριξη των εξαγωγών, τις ενδεδειγµένες δράσεις για την αντιµετώπιση του ισχυρού διεθνούς διαγωνισµού, καθώς και στο γενικότερο κυβερνητικό πλαίσιο της στήριξης των επιχειρήσεων, µέσω φορολογικών, ασφαλιστικών και αναπτυξιακών µεταρρυθµίσεων.
Επίσης, επισήµανε την αναγκαιότητα περαιτέρω συνεργασίας µε τα Γραφεία του ΟΕΥ µε στόχο την παγίωση εµπορικών µεριδίων στα φρουτολαχανικά στις αγορές του εξωτερικού

Κείμενο από το περιοδικό Fresher, μηνός Φεβρουαρίου 2016
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία