BACK TO
TOP
Fresher

Απογειώνουν τις «μετοχές» των φρούτων τα Juice Bars

Χείρα βοηθείας και τεράστιες διεξόδους για την παραγωγή τους, εν µέσω χαλεπών καιρών, δίνει στους ντόπιους αγρότες-παραγωγούς φρούτων και ορισµένων κηπευτικών η καταιγιστική ανάπτυξη των juice bars.

Απογειώνουν τις «μετοχές» των φρούτων τα Juice Bars

2
0
Τα µικρά καταστήµατα που έχουν την µορφή καφετέριας, αλλά σερβίρουν φρέσκο χυµό, ήλθαν στην Ελλάδα, µε µια πενταετία καθυστέρηση, σε σχέση µε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά έχουν τα εχέγγυα, για να µείνουν
Ήδη, στο λεκανοπέδιο της Αττικής λειτουργούν γύρω στα 10-15 juice bars, µικρών µαγαζιών δηλαδή που πωλούν φρέσκους χυµούς, κοκτέιλ χυµών και φρουτοσαλάτες, από αγροτικά προϊόντα, που στην µεγάλη τους πλειοψηφία παράγονται εντός Ελλάδας
Οι εντός Αττικής τέτοιου είδους επιχειρήσεις προµηθεύονται τα φρούτα, αλλά και ορισµένων ειδών κηπευτικά (όπως ντοµάτα για παράδειγµα), κυρίως από την κεντρική λαχαναγορά, όπως ακριβώς και τα juice bars που έχουν ανοίξει στην Θεσσαλονίκη, από την αντίστοιχη της συµπρωτεύουσας
Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες τους αναζητούν αγρότες από την επαρχία, προκειµένου να κλείσουν συµφωνίες προµήθειας βιολογικών προϊόντων, σε καθηµερινή βάση. Μάλιστα, δεν λείπουν και περιπτώσεις παραδοσιακών µανάβηδων, που «στύβουν» χυµό στον καταναλωτή, εκµεταλλευόµενοι την ανάπτυξη της συγκεκριµένης τάσης
«Οι ποσότητες φρούτων που προµηθευόµαστε καθηµερινά αυξάνονται διαρκώς και αφορούν κυρίως πορτοκάλι χυµοποιήσιµο αλλά και βρώσιµο. ∆εύτερο στις προτιµήσεις έρχεται το ρόδι, που έχει µεγάλη πέραση φέτος και ακολουθούν τα µήλα. Το brand σκοπεύουµε να το αναπτύξουµε από την αρχή, να χτίσουµε, δηλαδή, κάτι νέο από την αρχή παρά να φέρουµε κάποιον ήδη υπάρχον από το εξωτερικό. Ο λόγος είναι επειδή θα θέλαµε να προσθέσουµε στοιχεία ξεχωριστά που θα φέρουν πιο κοντά µας τον Έλληνα καταναλωτή. Επιθυµία µας επίσης είναι να εκµεταλλευτούµε πρώτες ύλες µοναδικές στη χώρα µας. Πιστεύουµε πως σαν αφετηρία τα juice bar του εξωτερικού η ποικιλία των προσφερόµενων προϊόντων θα µπορούσε να αναπτυχθεί και να συµπεριλάβει περισσότερες προτάσεις. Το περιβαλλοντολογικό κοµµάτι στην επιχείρηση µας αποτελεί βασικό κορµό και άξονα συσπείρωσης των καταναλωτών µας µια βασική καινοτοµία η οποία δεν συµπεριλαµβάνεται στις αντίστοιχες επιχειρήσεις που βρίσκονται στο εξωτερικό», επισηµαίνει στο Fresher ο ιδιοκτήτης του juice Bar PURE στο Κολωνάκι, Θάνος Μοδιάνος, που ήλθε από το εξωτερικό πριν ένα χρόνο περίπου, για να ανοίξει το συγκεκριµένο  bar.
Πέραν αυτού, όµως, δεν λείπουν και περιπτώσεις juice bars που προσφέρουν  χυµούς ανάµικτους, από φρούτα και κηπευτικά, χωρίς από τα συστατικά να λείπουν και ορισµένα είδη αρωµατικών φυτών (δυόσµος, ρίγανη κ.λπ.), γεγονός που µπορεί να δώσει περαιτέρω ώθηση στον κλάδο
Μάλιστα ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, συνήθως, ανάµεσα σε µια µεγάλη ποικιλία χυµών και κοκτέιλς χυµών, στον κατάλογο µε τους οποίους δίπλα στον καθένα δίνονται πληροφορίες για τη διατροφική αξία του, τις θερµίδες που περιέχει κ.λπ. ενώ οι τιµές ανάλογα µε το µέγεθος ξεκινούν από τα 2,5 ευρώ περίπου.
Από το εξωτερικό µόνο τα εξεζητηµένα φρούτ
Κι αν για φρούτα, όπως πορτοκάλια, µήλα, αχλάδια, ρόδια και άλλα, η εγχώρια αγορά είναι σε θέση να «θρέψει» τις µεγάλες ανάγκες των συγκεκριµένων µαγαζιών, για εξεζητηµένη πρώτη ύλη, όπως µάνγκο, ανανάς, µπανάνες κ.λπ., οι ιδιοκτήτες των juice bars απευθύνονται σε προµηθευτές που κάνουν εισαγωγές, ωστόσο σαφώς «οι ποσότητες τέτοιων φρούτων είναι µικρότερες», επισηµαίνει ο κ. Μοδιάνος



ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ MΟΔΑΜέχρι τρία χρόνια πριν στην χώρα µας δεν συναντούσες τέτοιου είδους µαγαζιά. Ωστόσο η ανάγκη των καταναλωτών να γευτούν ένα υγιεινό σνακ, είτε σε µορφή χυµού, είτε σαλάτας, σε συνδυασµό µε προσλαµβάνουσες νέων που έζησαν στο εξωτερικό τα προηγούµενα χρόνια και επέστρεψαν στην Ελλάδα της κρίσης, για να «ξεπατικώσουν» τα juice bars του εξωτερικού, ήταν ικανά να φέρουν το µεγάλο µπουµ της ανάπτυξης
Αυτή την περίοδο τα juice bars «ξεφυτρώνουν» σαν µανιτάρια στο κέντρο της Αθήνας (Μοναστηράκι, Πλάκα, Οµόνοια κ.λπ.), αλλά και στα προάστια (λιµάνι Πειραιά κ.α.)
Βέβαια, όπως εξηγεί στο Fresher ο κ. Μοδιάνος «στόχος µας είναι να µείνουµε και να µην αποτελέσουµε απλώς µια πρόσκαιρη µόδα», όπως συνέβη στην περίπτωση των µαγαζιών «παγωµένου γιαουρτιού» πριν µια τριετία περίπου, τα οποία έκαναν µεγάλο µπάσιµο, κέρδισαν το καταναλωτικό κοινό πρόσκαιρα, αλλά στην συνέχεια «ξεφούσκωσαν», γιατί δεν κάλυπταν βασικές διατροφικές ανάγκες του καταναλωτή

ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑΑξίζει να σηµειωθεί πως δυναµικό µπάσιµο έχουν κάνει επιχειρηµατίες, στα Γιάννενα, αλλά και την Πάτρα, όπου µε ένα brand λειτουργούν τρία µαγαζιά
Παράλληλα, σύµφωνα µε πληροφορίες του Fresher, αντίστοιχες επιχειρήσεις πρόκειται ν’ ανοίξουν σε πολλά νησιά και τουριστικά θέρετρα ενόψει της θερινής περιόδου και της άφιξης εκατοµµυρίων τουριστών, µε σκοπό να παραµείνουν και µετά, να καλύψουν βασικές διατροφικές ανάγκες και να δώσουν στον καταναλωτή υγιεινό και θρεπτικό προϊόν
Ενδεικτικό της νέας επιχειρηµατικής τάσης που αναπτύσσεται αυτή την περίοδο στην χώρα µας, αν και ξεκίνησε στις Ηνωµένες Πολιτείες Αµερικής, πριν δέκα περίπου  χρόνια, είναι και το γεγονός πως αρκετοί επιχειρηµατίες «δουλεύουν» και το σύστηµα franchise, δίνοντας διέξοδο σε νέους που αναζητούν ένα νέο ξεκίνηµα και τη «δική τους» δουλειά

ΣΤΟΙΧΗMΑ ΟΙ ΥΠΕΡΤΡΟΦΕΣΑυτό που προέχει πλέον, καταλήγει, ο κ. Μοδιάνος, είναι «να δώσουµε στον κόσµο να καταλάβει ότι τα smoothies µε υπερτροφές και φρούτα δεν είναι απλά κάτι γευστικά απολαυστικό αλλά οι θρεπτικές ουσίες και βιταµίνες των χυµών είναι ευεργετικές για τον οργανισµό και θα µπορούσαν να λειτούργησαν και σαν µια χορταστική, εναλλακτική επιλογή για κάθε στιγµή της ηµέρας»
 Kείμενο από το περιοδικό Fresher, μηνός Φεβρουαρίου 2016
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία