Χωρίς ταμείο και με ηλεκτρονική εικόνα τα νέα φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ

Γιαννακοπούλου Φανή|  20/02/2017 - 11:54 πμ
UPDATE 20/02/2017 , 06:27 μμ

Στην ψηφιακή εποχή εισέρχεται ο διεθνής κλάδος του λιανεµπορίου µε όχηµα τις νέες τεχνολογίες, την ώρα που στην Ελλάδα ετοιµάζονται δοµικές αλλαγές ως απόρροια της έλλειψης ρευστότητας και της αποεπένδυσης. Τα νέα µανάβικα που ξεφυτρώνουν σε Ιταλία και ΗΠΑ, αν και είναι φυσικά καταστήµατα, χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία δίνουν νέα διάσταση στις τοπικές υπαίθριες αγορές και βελτιώνουν ταυτόχρονα την περιήγηση και την ενηµέρωση των καταναλωτών.

Στόχος να επαναπροσδιοριστεί η αγοραστική εµπειρία και να προσελκυστούν οι καταναλωτές της γενιάς των Millennials, οι οποίοι -όντας πρωταγωνιστές της ψηφιακής επανάστασης του 21ου αιώνα- επιδιώκουν ευκολία, ταχύτητα και καλή πληροφόρηση.

Διαδραστικοί πίνακες και κάθετα ράφια
Το σούπερ µάρκετ του µέλλοντος περιλαµβάνει διαδραστικούς πίνακες, κάθετα ράφια και οπτικοποίηση δεδοµένων σε πραγµατικό χρόνο. Μέσω αισθητήρων που χρησιµοποιούν τεχνολογία ανίχνευσης σώµατος επιτυγχάνεται επαυξηµένη αγοραστική εµπειρία. Για παράδειγµα µε µια απλή κίνηση του χεριού οι καταναλωτές µπορούν να διαβάζουν στους διαδραστικούς πίνακες πρόσθετες πληροφορίες για το προϊόν, όπως η προέλευσή του, διατροφικά στοιχεία, παρουσία αλλεργιογόνων, αλλά και να βρίσκουν και προσφορές. Τα ράφια που πλέον είναι κάθετα έχουν συνδεθεί µε µια εφαρµογή αφής, η οποία επιτρέπει στον πελάτη να περιηγηθεί στις κατηγορίες των προϊόντων, να φιλτράρει και να αναζητήσει τα πιο κατάλληλα προϊόντα, να ανακαλύψει προσφορές και να οπτικοποιήσει πληροφορίες γι’ αυτά.
Ως εκ τούτου προκύπτει µια διευρυµένη ετικέτα που παρέχει στον πελάτη µια βαθύτερη εικόνα για το προϊόν που αγοράζει.

Το ιταλικό παράδειγμα
Η παραπάνω περιγραφή µπορεί να µοιάζει µε σενάριο επιστηµονικής φαντασίας, όµως έχει γίνει ήδη πραγµατικότητα στη γειτονική Ιταλία. Συγκεκριµένα, η Coop Italia, η µεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ µάρκετ της Ιταλίας, συνεργάστηκε µε την Accenture, µετασχηµατίζοντας το κατάστηµά της στο Μιλάνο στην απόλυτη ψηφιακή εµπειρία για το αγοραστικό της κοινό.


Διαβάστε περισσότερα στο Fresher που κυκλοφορεί στα περίπτερα όλης της χώρας.

ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ