BACK TO
TOP
Green reports

Με διαγωνισμό και έως 104 ευρώ ανά MWh οι τιμές στα φωτοβολταϊκά

Συγκρατηµένες προσδοκίες για την ανανέωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος στην αγορά των φωτοβολταϊκών καλλιεργούν οι ρυθµίσεις του νέου νοµοσχεδίου για τις ΑΠΕ (ΦΕΚ 149 Α’) όπου αλλάζει το µηχανισµό ενίσχυσης, θεσπίζει τον ενεργειακό συµψηφισµό για τους αγρότες και θέτει εκ νέου σε ισχύ τις παλιές προσφορές όρων σύνδεσης που είχαν ακυρωθεί, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Agrenda.

Με διαγωνισμό και έως 104 ευρώ ανά MWh οι τιμές στα φωτοβολταϊκά

2
0
Ο νέος µηχανισµός στήριξης που εισάγει το νοµοσχέδιο θα αποτελεί έναν συνδυασµό feed in premium (δηλαδή µια πρόσθετη αµοιβή στην τρέχουσα τιµή της αγοράς έναντι µιας σταθερής επιδοτούµενης τιµής που ισχύει µέχρι τώρα) και µειοδοτικών διαγωνισµών, στους οποίους θα κατανέµεται νέα ισχύς και οι συµµετέχοντες θα κερδίζουν µε κριτήριο την τιµή που θα προσφέρουν στο feed in premium
∆ύο επιλογές για τα αγροτικά φωτοβολταϊκάΣύµφωνα λοιπόν µε τις διατάξεις του νέου νόµου όσοι διαθέτουν φωτοβολταϊλά κάτω του 500 kW, θα έχουν δύο επιλογές: Είτε θα πληρώνονται βάσει των παλαιών Tιµών Αναφοράς για φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις που υπολογίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 27Α του ν. 3734/2009 (πίνακας πάνω), όπως ισχύει. Είτε µπορούν να συµµετέχουν στις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που θα προκηρυχτούν εντός τριµήνου, µε ανώτατη επιτρεπόµενη τιµή προσφοράς τα 104 ευρώ ανά µεγαβατώρα. Για φωτοβολταϊκά πάρκα άνω του 1MW που απαιτείται και άδεια, η µέγιστη επιτρεπόµενη τιµή θεσπίζεται στα 94 ευρώ ανά µεγαβατώρα. Για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες, παραµένει το σύστηµα των σταθερών τιµών feed-in-tariffs, και η ταρίφα διαµορφώνεται στα 110 ευρώ ανά µεγαβατώρα. Αρχικά θα βγουν προς πλειοδοσία 40MW από τη Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) , ενώ θεσπίζεται ειδικό τέλος συµµετοχής στα 500 ευρώ για κάθε συµµετέχοντα
Για να διευκολυνθεί η διαδικασία συµµετοχής παράλληλα υιοθετείται ρύθµιση ώστε τα έργα εκείνα που δεν κατέβαλαν εγγυητικές επιστολές ως τα τέλη Φεβρουαρίου 2016 και έχασαν τους όρους σύνδεσης -όπως προέβλεπε η νοµοθεσία- να µπορέσουν να υποβάλουν εκ των υστέρων εγγυητικές επιστολές ώστε να µπορούν να συµµετάσχουν στην διαγωνιστική διαδικασία. Εάν µάλιστα αποτύχουν µπορούν να πάρουν πίσω την εγγύησή τους



Αναλυτικότερα στο Άρθρο 7 προβλέπονται τα εξής
  • Η ανώτατη επιτρεπόµενη τιµή υποβολής προσφοράς στο πλαίσιο της πιλοτικής ανταγωνιστικής διαδικασίας ορίζεται σε 94ευρώ/MWh για τις υπόχρεες σε λήψη άδειας παραγωγής φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις και σε 104 ευρώ/MWh για τις εξαιρούµενες από την υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις.
  • Η µέγιστη επιτρεπόµενη ισχύς ανά υποβαλλόµενη προσφορά ορίζεται στα 10MW.  
  • Για τις φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις που θα επιλεγούν µέσω της πιλοτικής ανταγωνιστικής διαδικασίας, η ενεργοποίηση της σύνδεσης κατά περίπτωση πρέπει να λάβει χώρα εντός: αα. 18 µηνών από την οριστική κατακύρωση του αποτελέσµατος της διαδικασίας για φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις µε ισχύ ≤1MWp, ββ. 24 µηνών για φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις µε ισχύ >1MWp.

Δεν εξασφαλίζουν βιωσιμότητα οι μικρές εγκαταστάσεις
Για ένα νέο ξεκίνηµα στην αγορά των φωτοβολταϊκών έκανε λόγο ο Σύνδεσµος Εταιριών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ) ο οποίος σχολίασε θετικά σηµεία του νέου νοµοσχεδίου, όπως για παράδειγµα την αποτροπή επιβολής τέλους 3% υπέρ ΟΤΑ και την αποσόβηση ενός νέου κουρέµατος στα λειτουργούντα πάρκα
Ωστόσο, επικρατεί απογοήτευση διότι το υπουργείο έχει παραπέµψει στις καλένδες το θέµα των νέων µικρών ηλιακών συστηµάτων ισχύος κάτω από 500 kW και τα οποία σήµερα δεν λαµβάνουν ικανές ενισχύσεις που να διασφαλίζουν τη βιωσιµότητά τους
Σε σηµείωµά του ο ΣΕΦ, µε αφορµή την ισχύ του νοµοσχεδίου τονίζει παράλληλα σηµεία τα οποία σύµφωνα µε τις αρχικές σκέψεις του υπουργείου Περιβάλλοντος βελτιώθηκαν µετά τη δηµόσια διαβούλευση µετά από παρεµβάσεις του. Αναφέρεται χαρακτηριστικά η αύξηση των τιµών οροφής στους διαγωνισµούς κατά 10% περίπου σε σχέση µε το υπό διαβούλευση νοµοσχέδιο, τη θέση εκ νέου σε ισχύ των παλιών προσφορών όρων σύνδεσης που είχαν ακυρωθεί (προκειµένου να µπορούν τα έργα αυτά να συµµετάσχουν στον πιλοτικό διαγωνισµό), τη θέσπιση του εικονικού net-metering, την αποτροπή επιβολής τέλους 3% υπέρ ΟΤΑ στα φωτοβολταϊκά και την αποσόβηση ενός νέου κουρέµατος στα λειτουργούντα φωτοβολταϊκά

Ερωτηματικά για την επιτυχία του νέου μηχανισμού στήριξηςΑν και το επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως από τους µεγάλους «παίκτες» στις ΑΠΕ παραµένει ισχυρό είτε για την ανάπτυξη νέων έργων, είτε κυρίως σε αυτή τη φάση για την αξιοποίηση ευκαιριών που παρουσιάζονται σε εν λειτουργία έργα, η αγορά παρουσιάζεται επιφυλακτική σχετικά µε το νέο νοµοσχέδιο εκφράζοντας ερωτηµατικά για την τύχη που θα έχουν οι διαγωνισµοί για νέα ισχύ
Όπως σηµειώνεται, στο νοµοσχέδιο δεν υπάρχει αναφορά στο θέµα της τυχόν εξαίρεσης των νέων µεγαλύτερων έργων από τις διαγωνιστικές διαδικασίες, γεγονός που προκαλεί αβεβαιότητα στην αγορά. Βεβαίως, αυτό το θέµα ενδέχεται να διευκρινισθεί αργότερα, ωστόσο η εκτίµηση στην αγορά είναι πως µάλλον δεν θα υπάρξουν εξαιρέσεις. Τώρα, το αν θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον συµµετοχής των επενδυτών στους διαγωνισµούς είναι βεβαίως το µεγάλο ερωτηµατικό, κυρίως από τους µικρότερους παραγωγούς καθώς οι αποδόσεις δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικές. Αυτό που ενδιαφέρει πάντως τους παραγωγούς, υπογραµµίζεται, είναι κυρίως ο τρόπος υλοποίησης των έργων
Σηµειώνεται εδώ ότι στόχος της χώρας µας είναι η εγκατάσταση νέας ισχύος 2,5 GW περίπου ως το 2020 σύµφωνα µε τα όσα έχει δεσµευτεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ µέχρι το 2018 αναµένεται να ολοκληρωθούν έργα της τάξεως των 300 ΜW περίπου. Υπενθυµίζεται τέλος ότι η υπερψήφιση του νοµοσχεδίου για τις ΑΠΕ ήταν ένα από τα προαπαιτούµενα του τρίτου Μνηµονίου ώστε να εκταµιευτεί η δεύτερη δόση για την Ελλάδα.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία