BACK TO
TOP
Βιοκαύσιμα

Με όριο 2,5 τόνων ξανά στα pick up οι ετεροεπαγγελματίες

Οι μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες (ετεροεπαγγελματίες που έχουν αγροτικό εισόδημα) δικαιούνται pickups ως 2.500 κιλά μεικτό βάρος ή 1.300 κιλά ωφέλιμο χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα παραπάνω ξεκαθαρίζει ο τελευταίος νόμος (4530 Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις) του υπουργείο Μεταφορών.

Με όριο 2,5 τόνων ξανά στα pick up οι ετεροεπαγγελματίες

4
0
Η απόφαση αυτή ήρθε να κατευνάσει της αντιδράσεις του κλάδου των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων - οι οποίοι έκαναν λόγο για κατάρρευση της αγοράς -  μετά τη δημοσίευση της εγκυκλίου που εξέδωσε το υπουργείο μεταφορών τον Μάρτιο του 2017, σύμφωνα με την οποία δικαιούχοι αδειών κυκλοφορίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) αγροτικών αυτοκινήτων ορίζονταν οι «επαγγελματίες αγρότες» ή / και οι κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης, οι οποίοι όμως είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ).

Υπενθυμίζουμε ότι ο νόμος ανέφερε πως οι μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες (ετεροεπαγγελματίες που έχουν αγροτικό εισόδημα), δεν δικαιούνται αγορά οχήματος μεγαλύτερου των 2.500 κιλών (2,5 τόνους) μεικτού βάρους, γεγονός που τους απέκλειε την αγορά κάθε είδους ημιφορτηγού (pickup), αφού δεν υπάρχει pickup στην ελληνική αγορά που να είναι μικτού βάρους κάτω των 2,5 τόνων.

Να σημειωθεί εδώ ότι η απαγόρευση της αγοράς ίσχυε και παλαιότερα αλλά υπήρχε ένα «παραθυράκι» στο νόμο που ανέφερε ότι εφόσον τα pickup είχαν «ωφέλιμο βάρος» κάτω από 1.300 κιλά επιτρέπεται η αγορά τους και αφού όλες οι μάρκες έχουν ωφέλιμο φορτίο (δηλαδή βάρος που μπορούν να φορτώσουν) από 900 μέχρι 1.200 κιλά, υπήρχε η δυνατότητα αγοράς και απο ετεροεπαγγελματία αγρότη.

Και είναι ακριβώς αυτό που επανέρχεται ως δυνατότητα με νέο νόμο που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 30 Μαρτίου.

Ειδικότερα ο νόμο αναφέρει στο άρθρο 56:

Στο δεύτερο εδάφιο μετά το τέλος της περίπτωσης γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.δ. 49/1968 μετά τις λέξεις «ιδιωτικής χρήσης» η φράση «μικτού βάρους μέχρι 2.500 χιλιόγραμμων, στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, εφόσον αυτοί αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα» αντικαθίσταται από τη φράση «μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.500 χιλιόγραμμα ή ωφέλιμου φορτίου μέχρι 1.300 χιλιόγραμμα σε φυσικά πρόσωπα που αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τους δικαιούχους αποτελεί η άσκηση άλλης κύριας επαγγελματικής δραστηριότητας.

Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ της Agrenda στο φύλλο 629 (2-3 Δεκεμβρίου 2017):

Pickup και άνω 2,5 τόνων για ετεροεπαγγελματίες αγρότες

Λύση με τροποποίηση της νομοθεσίας, προκειμένου να αρθεί ο αποκλεισμός χιλιάδων συντελεστών της αγροτικής παραγωγής που δεν είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες, από την αγορά αγροτικών αυτοκινήτων μικτού βάρους άνω των 2,5 τόνων και ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,3 τόνων προωθεί το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η ερώτηση κατατέθηκε προς τον αρμόδιο υπουργό την 1η Νοεμβρίου 2017, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, μετά από τις αντιδράσεις των μη κατ’ επάγγελμα αγροτών.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε έγγραφο της Γενικής ∆ιεύθυνσης Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, που διαβιβάστηκε προς τον βουλευτή Μαγνησίας της Ν∆ Χρήστο Μπουκώρο, ο οποίος παρενέβη με σχετική του ερώτηση «Η προτεινόμενη τροποποίηση του Άρθρου 30 του νόμου 4441/2016 (ΦΕΚ 227 Α’) έχει συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή εντός του προσεχούς διαστήματος».

Στην ερώτησή του ο βουλευτής Ν∆ Μαγνησίας σημειώνει ότι «οι κατά μη κύριο επάγγελμα αγρότες είναι με τα «χέρια δεμένα» από τον Απρίλιο του 2017, καθώς αδυνατούν να αγοράσουν αγροτικά αυτοκίνητα με ωφέλιμο φορτίο 1.300 χιλιόγραμμα. Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 30 του νόμου 4441/2016 ορίζεται η δυνατότητα ταξινόμησης ενός ΦΙΧ αγροτικού αυτοκινήτου μικτού βάρους μέχρι 2.500 χιλιόγραμμα σε φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε αγροτική δραστηριότητα, ενώ συγχρόνως καταργείται η εναλλακτική δυνατότητα ταξινόμησης οχήματος της ανωτέρω κατηγορίας με ωφέλιμο φορτίο μέχρι 1.300 χιλιόγραμμα».

Ο βουλευτής ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς, γιατί καταργήθηκε η εναλλακτική δυνατότητα που επέτρεπε την αγορά ενός ΦΙΧ αγροτικού αυτοκινήτου με 1.300 χιλιόγραμμα ωφέλιμο φορτίο στους μη κατ’ επάγγελμα αγρότες, η οποία διευκόλυνε σε μεγάλο ποσοστό όσους ασχολούνται και με τις αγροτικές εργασίες.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία