BACK TO
TOP
Green reports

Κλείδωσε το 7% για τα προηγμένα βιοκαύσιμα

Την έγκριση της ολομέλειας της Ευρωβουλής, έλαβε το αποτέλεσμα του τριμερούς διαλόγου με το Συμβούλιο και την Κομισιόν υπέρ του περιορισμού (κατά 7%) των καυσίμων που προέρχονται από καλλιέργειες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως τρόφιμα, όπως το κραμβέλαιο και το φοινικέλαιο, και της ταχύτερης μετάβαση σε εναλλακτικές πηγές βιοκαυσίμων, όπως τα απόβλητα και τα φύκια. Η νέα νομοθεσία θα τεθεί σε ισχύ το 2017.

Κλείδωσε το 7% για τα προηγμένα βιοκαύσιμα

1
0
Με την κίνηση αυτή η Ευρωβουλή επιβεβαίωσε τη ψήφο της Επιτροπής Περιβάλλοντος (ENVI) στις 14 Απριλίου βάζοντας τέλος στις παρατεταμένες και μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις.

Στόχος της νέα ευρωπαϊκής νομοθεσίας είναι να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούνται από την αυξανόμενη χρήση των γεωργικών εκτάσεων για την παραγωγή βιοκαυσίμων (έμμεση χρήση γης, ILUC)

Η ισχύουσα νομοθεσία απαιτεί από τα κράτη μέλη της ΕΕ να εξασφαλίσουν ότι μέχρι το 2020 το 10% της ενέργειας που χρησιμοποιείται στον τομέα των μεταφορών θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (μεταξύ των οποίων είναι και τα βιοκαύσιμα)

Αναθεώρηση μετά το 2020 του κανονισμού ζητά το EBBΤον συμβιβασμό που επετεύχθη αναγνωρίζουν οι Ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι  που εκπροσωπούν την αλυσίδα βιοντίζελ (European Biodiesel Board-EBB), καθώς όπως υποστηρίζουν σε ανακοίνωσή τους καταδεικνύει τη σημασία των βιοκαυσίμων για την Ε.Ε. καθώς και τις επενδύσεις που έχουν γίνει στον τομέα.



Και σημειώνουν ότι η βιομηχανία βιοντίζελ, χρειάζεται μακροπρόθεσμο νομοθετικό και ξεκάθαρο πλαίσιο έτσι ώστε να αξιολογούν και να μπορούν να διατηρήσουν μαζικές επενδύσεις στην Ευρώπη. Η επανεξέταση της οδηγίας τόσο σύντομα μετά την πρώτη της έκδοση, ήταν ωστόσο ένα επικίνδυνο μήνυμα προς τα έξω. Εάν το κλείσιμο του φακέλου σήμερα, αποκαθιστά εν μέρει, την πολύ απαιτητική ρυθμιστική βεβαιότητα, ο συμβιβασμός απέχει πολύ από το τέλειο. Το νέο κείμενο αδυνατεί να προστατεύσει με ρήτρα τις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν από τις βιομηχανίες βιοκαυσίμων της ΕΕ την τελευταία δεκαετία. Αυτό επιβάλλει ακόμη δυσανάλογες υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων σε όλους τους φορείς που βασίζονται σε παράγοντες ILUC οι οποίες δεν υποστηρίζονται συνεκτικά από τη  διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Μετά από πολλή σύγχυση  η αλυσίδα βιοκαυσίμων της Ε.Ε. προσβλέπει στη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τις μεταφορές με έναν διαφορετικό τρόπο. Οι συζητήσεις για τα βιοκαύσιμα μετά το 2020 πρέπει να είναι πιο ρεαλιστικές, βασισμένες σε πραγματικά γεγονότα και στις προοπτικές εξέλιξης για τον κλάδο. Μεταξύ άλλων σκέψεων το EBB προσβλέπει στην άμεση συμβολή των βιοκαυσίμων ως υποκατάστατο των εισαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία ή τη βελτίωση του περιβαλλοντικού προφίλ της ΕΕ στις μετακινήσεις με ντίζελ (συμπεριλαμβανομένων όλων των μέσων μεταφορών που χρησιμοποιούν το ντίζελ) που θα πρέπει να αξιολογείται πιο αντικειμενικά. 

«Οι βιομηχανίες μας είναι έτοιμες να ξεκινήσουν έναν εποικοδομητικό διάλογο με όλους τους μετόχους και να συμβάλλουν στη συνεχή βελτίωση της βιωσιμότητας των βιοκαυσίμων, έτσι ώστε να ενισχύσουν στην προσπάθεια αφαίρεσης του άνθρακα από τα καύσιμα της Ε.Ε. την επόμενη δεκαετία», δηλώνει ο εκπρόσωπος της Αλυσίδας Βιοκαυσίμων Ραφαέλο Γκαροφάλο.
Επιμέλεια: Φανή Γιαννακοπούλου, Άννα Σιούλα
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία