Πιο αναλυτικά, μια από αυτές τις ενώσεις έχει ενεργειακή πυκνότητα ανάλογη με καύσιμα πυραύλου, ενώ μια άλλη θα μπορούσε να αντικαταστήσει το ντίζελ σ’ ένα συνηθισμένο κινητήρα ντίζελ.
Αυτή η ανακάλυψη των Αμερικανών επιστημόνων θέτει υπό αμφισβήτηση την αντίληψη ότι τα βιοκαύσιμα έχουν κατώτερες ιδιότητες με τα καύσιμα που έχουν ως βάση το πετρέλαιο. Τα βιοκαύσιμα αυτά από ξύλο κέδρου θα μπορούσαν να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα τόσο των χερσαίων όσο και εναέριων οχημάτων
Η έμπνευση ανήκει στους Ben Harvey και Kale Harrison, χημικούς στη Ναυτική Αεροπορία των ΗΠΑ που εργάζονται στα βιώσιμα καύσιμα. Το δίδυμο κατάφερε να παράγει υδρογονωμένο έλαιο από ξύλο κέδρου, το οποίο περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις σεσκιτερπενίων. Το υδρογονωμένο έλαιο ξύλου κέδρου έχει μια ενεργειακή πυκνότητα υψηλότερη κατά 13% από τα καύσιμα στα τζετ JP-8. Το υδρογονωμένο έλαιο από ξύλο κέδρου έχει υψηλή θερμοκρασία ανάφλεξης που το καθιστά κατάλληλο μόνο για κινητήρες τζετ
«Η προτεινόμενη προσέγγιση δίνει μια νέα πνοή στον τομέα των βιοκαυσίμων», λέει ο Rafael Luque, ειδικός στην αξιοποίηση βιομάζας και βιοκαυσίμων στο Πανεπιστήμιο της Κόρδοβα στην Ισπανία. Ο Luque θεωρεί ότι το έργο είναι καινοτόμο, αλλά προσθέτει, «υπάρχουν ζητήματα προς επίλυση, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων και, το σημαντικότερο, τη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών»
Ο Ben Harvey υποστηρίζει ότι υπάρχει τρόπος ώστε να γίνουν εμπορικά τα καύσιμα αυτά και προς αυτήν την κατεύθυνση γίνονται μελέτες από άλλους ερευνητές ανά τον κόσμο.
(Πηγή: chemistryworld.com)
Αυτή η ανακάλυψη των Αμερικανών επιστημόνων θέτει υπό αμφισβήτηση την αντίληψη ότι τα βιοκαύσιμα έχουν κατώτερες ιδιότητες με τα καύσιμα που έχουν ως βάση το πετρέλαιο. Τα βιοκαύσιμα αυτά από ξύλο κέδρου θα μπορούσαν να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα τόσο των χερσαίων όσο και εναέριων οχημάτων
Η έμπνευση ανήκει στους Ben Harvey και Kale Harrison, χημικούς στη Ναυτική Αεροπορία των ΗΠΑ που εργάζονται στα βιώσιμα καύσιμα. Το δίδυμο κατάφερε να παράγει υδρογονωμένο έλαιο από ξύλο κέδρου, το οποίο περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις σεσκιτερπενίων. Το υδρογονωμένο έλαιο ξύλου κέδρου έχει μια ενεργειακή πυκνότητα υψηλότερη κατά 13% από τα καύσιμα στα τζετ JP-8. Το υδρογονωμένο έλαιο από ξύλο κέδρου έχει υψηλή θερμοκρασία ανάφλεξης που το καθιστά κατάλληλο μόνο για κινητήρες τζετ
«Η προτεινόμενη προσέγγιση δίνει μια νέα πνοή στον τομέα των βιοκαυσίμων», λέει ο Rafael Luque, ειδικός στην αξιοποίηση βιομάζας και βιοκαυσίμων στο Πανεπιστήμιο της Κόρδοβα στην Ισπανία. Ο Luque θεωρεί ότι το έργο είναι καινοτόμο, αλλά προσθέτει, «υπάρχουν ζητήματα προς επίλυση, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων και, το σημαντικότερο, τη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών»
Ο Ben Harvey υποστηρίζει ότι υπάρχει τρόπος ώστε να γίνουν εμπορικά τα καύσιμα αυτά και προς αυτήν την κατεύθυνση γίνονται μελέτες από άλλους ερευνητές ανά τον κόσμο.
(Πηγή: chemistryworld.com)