BACK TO
TOP
Business

Συγχωνεύονται Mύθος και Φιξ, στην Carlsberg το 51% της νέας εταιρείας

(upd) Στη δημιουργία ενός νέου ισχυρού πόλου στην ελληνική αγορά μπίρας οδηγεί η συγχώνευση της Μύθος με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία που ανακοίνωσαν επίσημα πριν από λίγο ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης, Αλέξανδρος Καραφυλλίδης και ο πρόεδρος της δεύτερης, Γιάννης Χήτος.

Συγχωνεύονται Mύθος και Φιξ, στην Carlsberg το 51% της νέας εταιρείας

6
0
Η νέα εταιρεία θα ονομάζεται «Νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία» και το 51% θα ανήκει στον δανέζικο όμιλο Carslberg (ο οποίος ήδη ήλεγχε τη Μύθος Ζυθοποιία) ενώ το 49% θα κατανεμηθεί μεταξύ των υφιστάμενων μετόχων της «παλαιάς» Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ως εξής: Το 25% θα κατέχει ο Γιάννης Χήτος και από 12% τα αδέρφια Ηλίας και Γιώργος Γκρέκης.

Όπως ανέφεραν οι νέοι συνεταίροι, μέσα στις επόμενες ημέρες θα υποβληθεί ο σχετικός φάκελος στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους αλλά και με την επίσημη ανακοίνωση της Carlsberg, το νέο σχήμα θα έχει μερίδιο 29% στην ελληνική αγορά και ο στόχος είναι μέσα στην ερχόμενη πενταετία να ανέλθει στο 32%-33%. Σημειώνεται ότι το μερίδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που είναι και ο leader της ελληνικής αγοράς ανέρχεται αυτή τη στιγμή στο 55%.

Εξηγώντας τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφαση να συνεταιρισθεί με την Carlsberg ο κ. Χήτος είπε ότι μετά από μια πενταετή πορεία κατά την οποία η Oλυμπιακή Ζυθοποιία «τάραξε τα ήρεμα ως τότε νερά της ελληνικής αγοράς μπίρας και άλλαξε το στατικό τοπίο του κλάδου,  είχε έρθει ο καιρός για το «επόμενο βήμα». Αποκάλυψε ότι το προηγούμενο διάστημα δέχτηκε πολλές κρούσεις, τόσο από το εσωτερικό (όχι πάντως από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως ξεκαθάρισε) όσο και από το εξωτερικό, για συγχωνεύσεις ή εξαγορά ωστόσο «επιλέξαμε την μακράν καλύτερη, αυτή που μας διασφαλίζει δύναμη, αξιοπιστία, τεχνογνωσία και οικονομική ευρωστία σε συνδυασμό με μια διεθνή παρουσία».

Τόσο ο κ. Χήτος όσο και ο κ. Καραφυλλίδης δεν αποκάλυψαν λεπτομέρειες για το οικονομικό τίμημα της συναλλαγής ούτε αν υπάρχει κάποιος δεσμευτικός όρος στη συμφωνία που να δίνει στην Carlsberg «προνομιακό δικαίωμα» στην περίπτωση που οι Έλληνες μέτοχοι αποφασίσουν να πουλήσουν τις μετοχές τους. Πάντως, η αποστροφή του κ. Χήτου ότι «προχωράμε μαζί για τουλάχιστον πέντε χρόνια» παραπέμπει εμμέσως σε πενταετή ρήτρα στη λήξη οποίας οι μέτοχοι θα προχωρήσουν σε επανεξέταση των όρων της συμφωνίας.

O κ. Καραφυλλίδης τόνισε ότι το ντηλ συνιστά για την Carlsberg «μια έμπρακτη ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά και την ελληνική επιχειρηματικότητα» και πιστοποιεί ότι «ήρθαμε για να μείνουμε». Ανέφερε, επίσης, ότι ο δανέζικος όμιλος διαβλέπει σημαντικές προοπτικές και έχει ενδείξεις ότι η ελληνική αγορά μπίρας θα αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια. Ανέφερε ακόμα ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της πενταετούς πορείας της τόσο η Mύθος όσο και άλλες εταιρείες του κλάδου «παρακολουθούσαμε με πολύ προσοχή την Ολυμπιακή Ζυθοποιία» την οποία ο ίδιος χαρακτήρισε ένα πολύ σημαντικό «case study που κατάφερε να δώσει ζωή στο ιστορικότερο brand ελληνικής μπίρας».

Το νέο σχήμα διαθέτει 2 ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως καθώς και 14 εμπορικά σήματα εκ των οποίων τα 7 παράγονται στην Ελλάδα. Ο αθροιστικός τζίρος του υπολογίζεται πάνω από τα 150 εκατ. ευρώ (100 εκατ. ευρώ ήταν ο τζίρος της Μύθος Ζυθοποιία το 2013 και 52 εκατ. ευρώ της Ολυμπιακής) ενώ για την ερχόμενη πενταετία έχει εκπονήσει ένα επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ με στόχο, μεταξύ άλλων, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της παραγωγής και τη δημιουργία νέων σημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα φέρει αλλαγές και στην παραγωγική δομή των δύο πρώην «αυτόνομων» επιχειρήσεων. Πλέον στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποίας στη Ριτσώνα θα παράγονται και σήματα της Mύθος και αντίστοιχα το ίδιο θα συμβεί στη μονάδα της τελευταίας στη Σίνδο.


Η καινούργια εταιρεία θα διοικείται από 7μελές  Εποπτικό Συμβούλιο, με Πρόεδρο τον κ. Lars Lehmann, Αντιπρόεδρο τον κ. Ι. Χήτο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον κ. Α. Καραφυλλίδη



Εντατικοποιείται το πρόγραμμα συμβολαιακήςΌσον αφορά στο πρόγραμμα συμβολαιακής στο κριθάρι που ξεκίνησε από το 2011 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, όχι μόνο θα συνεχιστεί αλλά θα εντατικοποιηθεί. Όπως είπε στο Agronews ο κ. Χήτος, στους στόχους του νέου σχήματος είναι πέρα από τη Φιξ, ελληνικό κριθάρι να χρησιμοποιείται και για την παραγωγή των σημάτων Mύθος και Kaiser. Σημείωσε ότι ήδη από φέτος αυξήθηκαν κατά 16% οι εκτάσεις οι καλλιεργούμενες εκτάσεις και κατά 60% ο αριθμός των παραγωγών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συμβολαιακής. 


Συνέργειες και εξαγωγές
Όπως τονίζεται στην κοινή ανακοίνωση των δύο εταιρειών, "με όχημα 2 ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, τη διάθεση 14 εμπορικών σημάτων, εκ των οποίων τα 7 παράγονται στην Ελλάδα, ένα διευρυμένο δίκτυο περισσότερων από 2.000 προμηθευτών, έντονη εξωστρέφεια και σημαντική συνεισφορά στην εθνική οικονομία με στήριξη της αγροτικής παραγωγής και φορολογικές εισφορές που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία δημιουργεί νέα δεδομένα για την εγχώρια αγορά μπύρας.

 

Σε ότι αφορά στον επιχειρηματικό σχεδιασμό και τις αναπτυξιακές προοπτικές της νέας Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, έχει ήδη συμφωνηθεί η υλοποίηση 5ετούς (2015-2019) πλάνου επενδύσεων, ύψους άνω των 50 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις θέτουν στο επίκεντρο τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων και υλικών marketing και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία. Το επενδυτικό πλάνο αποτελεί συνέχεια ενός συνόλου επενδύσεων, ύψους 95 εκατ. ευρώ, που έχουν υλοποιήσει κατά την 5ετία 2010-2014 οι δύο εταιρείες και αποτελεί την έμπρακτη επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης τους στη χώρα μας και της συμβολής τους την εθνική οικονομία.

Mέσα από την ανάπτυξη συνεργειών και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει στην εντατικοποίηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας στην αγορά μπύρας. Με πυρήνα εξωστρέφειας τα μεγάλα ελληνικά σήματα Mythos και FIX Hellas, θα ενισχύσει περαιτέρω τις εξαγωγές της χώρας, προσεγγίζοντας τους διεθνείς καταναλωτές σε ολοένα και περισσότερες αγορές, που ξεπερνούν τις  40 χώρες και στις 5 Ηπείρους
Στις προτεραιότητες της νέας Ολυμπιακής Ζυθοποιίας εντάσσονται, επίσης, η ανάπτυξη συνεργειών σε θέματα προμηθειών, παραγωγής και διάθεσης προϊόντων, καθώς και η βελτιστοποίηση και καλύτερη αξιοποίηση των δικτύων διανομής, με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της αγοράς"

Ο κ. Α. Καραφυλλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Μύθος Ζυθοποιία, δήλωσε σχετικά: «Η συγχώνευση των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης του Carlsberg Group στην Ελλάδα. Μια αγορά στην οποία έχουμε σταθερή παρουσία τα τελευταία 46 χρόνια. Με ελληνικό DNA και διεθνές αποτύπωμα, το νέο σχήμα συνδυάζει την ισχυρή τεχνογνωσία, τη δύναμη, την αξιοπιστία, την οργάνωση, τις ισχυρές δομές, την οικονομική ευρωστία και την εξωστρέφεια του Carlsberg Group με την επιτυχημένη ελληνική επιχειρηματική σκέψη, όπως αυτή αντανακλάται μέσα από τη δυναμική πορεία ενός ιστορικού ελληνικού brand. Σήμερα, αλλάζουμε το χάρτη της μπύρας στην Ελλάδα.

Ο κ. Ι. Χήτος, Πρόεδρος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, δήλωσε σχετικά: «Η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία αποτελεί το νέο ισχυρό πυλώνα της εγχώριας αγοράς μπύρας. Με ένα ισχυρό portfolio προϊόντων που περιλαμβάνει τη FIX Hellas, το ιστορικότερο σήμα ελληνικής μπύρας και τη Mythos, το μεγαλύτερο ελληνικό σήμα μπύρας της νεότερης εποχής, με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, με στήριξη των τοπικών παραγωγών και επενδύσεις που συνεπάγονται περαιτέρω ανάπτυξη, συμβάλλουμε στο να αλλάξουν ουσιαστικά τα δεδομένα του κλάδου στη χώρα μας. Στόχος μας είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας για την αγορά και κατ’ επέκταση για την εθνική οικονομία και τους Έλληνες καταναλωτές»



Γιάννης Τσατσάκης
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία