BACK TO
TOP
Πολιτικές

Τυρί τώρα, λένε Βραζιλία, Κένυα, Ιράν

Λατινική Αµερική, Μέση Ανατολή και Αφρική γίνονται σταθερά µεγάλοι παίκτες που απορροφούν τα συσκευασµένα τυριά των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Ταυτόχρονα, υπάρχουν αυξηµένα περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη στο άµεσο µέλλον από τη δραστηριότητα στις M&A (χώρες Μέσης Ανατολής και Ασίας), σηµειώνει σε σχετική µελέτη το Euromonitor International.

Τυρί τώρα, λένε Βραζιλία, Κένυα, Ιράν

1
0
Για την ώρα, οι ΗΠΑ παραµένουν η µεγαλύτερη αγορά τυριού παγκοσµίως µε 22,1 δισ. δολάρια (περίπου 19,91 δισ. ευρώ) και προβλέπεται να σκαρφαλώσει στα 27 δισ. δολάρια (περίπου 24.33 δισ. ευρώ) έως το 2020. Ακολουθεί η Γαλλία µε 9,4 δισ. δολάρια (περίπου 8,47 δισ. ευρώ) που αναµένεται να φτάσει τα 10,6 δισ. δολάρια (περίπου 9,55 δισ. ευρώ) τα επόµενα πέντε χρόνια, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία του Euromonitor.

Ωστόσο, έως το 2020 η Βραζιλία θα ξεπεράσει την Ιταλία και θα ανέλθει στην 5η θέση στην παγκόσµια κατάταξη µε τις µεγαλύτερες αγορές τυριού- σχεδόν τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις της από το 2010-2020 σε αξία κατά 9,9 δισ. δολάρια (8,92 δισ. ευρώ)

«Πίσω από την αλµατώδη αυτή ανάπτυξη στις χώρες M&A βρίσκεται η αύξηση των εισοδηµάτων για τους καταναλωτές µεσαίας τάξης», υποστηρίζει η Λιάν Βαν Ντεν Μπος, αναλύτρια της Euromonitor International

«Για παράδειγµα, ειδικά στη Βραζιλία, βλέπουµε µια µαζική ανάπτυξη της αγοράς. Οι καταναλωτές έχουν πιο πολλά να ξοδέψουν και το τυρί είναι παραδοσιακά ένα από τα πιο ακριβά προϊόντα που τώρα είναι πιο ευρέως διαθέσιµο για τους καταναλωτές», υποστηρίζει η Μπος

Υπόσχεση ισχυρής ανάπτυξηςΜεταξύ του 2015-2020, οι µισές από τις νέες πωλήσεις τυριού θα προέλθουν από τη Λατινική Αµερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Euromonitor. «Και οι δύο περιοχές έχουν ήδη αναγνωριστεί ως µελλοντικά ταχύτατα αναπτυσσόµενες αγορές, αλλά είναι ενδιαφέρον να δούµε πως αντιδρούν όσον αφορά το τυρί», τονίζει η Μπος. «Ειδικότερα, αγορές όπως η Αίγυπτος, η Αλγερία, η Σαουδική Αραβία και το Μεξικό δεν είναι πολύ ψηλά στις µετρήσεις όσον αφορά τα συσκευασµένα φαγητά αλλά για το τυρί εξελίσσονται σε σηµαντικές αγορές, όπου οι εταιρίες και οι βιοµηχανίες του κλάδου οφείλουν να επενδύσουν», σηµειώνει η αναλύτρια της  Euromonitor

Αξίζει να σηµειωθεί ότι κατά µέσο όρο η κατανάλωση τυριού από Βραζιλία, Μεξικό και Αίγυπτο, για παράδειγµα, ήταν 4 κιλά έναντι των 10 κιλών στη Γερµανία. «Είναι σχετικά χαµηλή κατανάλωση αλλά όχι όπως στην Κίνα. Το θετικό είναι ότι έχει ενταχθεί στις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών των χωρών M&A», λέει χαρακτηριστικά η Μπος στην ιστοσελίδα Dairy Reporter.

Όπως επισηµαίνουν και άλλοι αναλυτές αυτό που θα δούµε είναι µεγάλες εταιρίες, οι οποίες έχουν το κεφάλαιο, να εξαγοράζουν ντόπια εργοστάσια και να τα ενσωµατώνουν στο χαρτοφυλάκιο τους, όπως και να γίνονται πολλές συνενώσεις. Ειδικότερα, µικροµεσαίες επιχειρήσεις θα προχωρούν σε συµπράξεις

Τέλος, αξίζει να σηµειωθεί ότι το δίκτυο διανοµής για το τυρί είναι αρκετά πολύπλοκο στις χώρες M&A. Για παράδειγµα στο Ιράν, 97% του τυριού που πωλείται είναι από ανεξάρτητους µικρούς παραγωγούς. Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό σε σχέση µε τη Βρετανία, όπου υπάρχει ολόκληρη λίστα µε µπράντ τυριών και τουλάχιστον 4 µεγάλοι λιανέµποροι. Επίσης, και στην Αίγυπτο στη διανοµή τυριού κυρίαρχο ρόλο έχουν οι µικροί λιανέµποροι. Οπότε ο ανταγωνισµός µε ντόπιους παίκτες θα αποτελέσει τα επόµενα 5 χρόνια µια µεγάλη πρόκληση.   
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία