BACK TO
TOP
Πολιτικές

Φάρος για γεωργία και βιομηχανία η Πράσινη Εβδομάδα

Για τους επαγγελματίες είναι η σημαντικότερη εκδήλωση αγροτικής πολιτικής στον κόσμο, ενώ για το κοινό μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία: Η φετινή Διεθνής Πράσινη Εβδομάδα του Βερολίνου κάλυψε και τις δύο ομάδων επισκεπτών.

Φάρος για γεωργία και βιομηχανία η Πράσινη Εβδομάδα

2
0

Από τις 19 έως τις 28 Ιανουαρίου περίπου 400.000 επισκέπτες επισκέφθηκαν τις αίθουσες εκθέσεων στο Funkturm του Βερολίνου που εκτός των άλλων αναδείχθηκε σε πολιτικό οικονομικό φόρουμ με 70 υπουργούς γεωργίας και 2.000 κορυφαίους εκπροσώπους της διεθνούς αγροτικής βιομηχανίας. Να σημειωθεί ότι τιμώμενη χώρα της 83ης Πράσινης Εβδομάδας ήταν η Βουλγαρία.

Η ευρωπαϊκή Κοινή Αγροτική Πολιτική, η ψηφιοποίηση της γεωργίας και των αγροτικών περιοχών, οι συζητήσεις για την καλή διαβίωση των ζώων, η ποιότητα και η ασφάλεια των τροφίμων μας και η διασφάλιση του παγκόσμιου εφοδιασμού σε τρόφιμα μπροστά σε έναν συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των εκδηλώσεων. Η παρουσία μεγάλου αριθμού νεοσύστατων επιχειρήσεων από τον τομέα των τροφίμων ήταν φανερή φέτος. Οι 1.660 εκθέτες από 66 χώρες παρουσίασαν μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση της διεθνούς αγοράς της βιομηχανίας τροφίμων καθώς και εκθέσεις από τη γεωργία και την κηπουρική.

Η έναρξη των εργασιών της Πράσινης Εβδομάδας εστίασε την προσοχή για πρώτη φορά στις νεοσύστατες επιχειρήσεις τροφίμων με το πρώτο βραβείο να απονέμεται στο https://nearbees.de/, μια πύλη πωλήσεων από το Μόναχο που εξυπηρετεί περιφερειακούς παραγωγούς μελιού από όλη τη Γερμανία, με το σύνθημα: «Βρείτε το μέλι της διπλανής πόρτας», το οποίο απευθύνεται τόσο στο λιανικό εμπόριο τομέα και τους τελικούς καταναλωτές.


Σύμφωνα με τον Joachim Rukwied, Πρόεδρο της γερμανικής ένωσης αγροτών (DBV): «Η Πράσινη Εβδομάδα λειτουργεί ως φάρος για τη γεωργία και τη βιομηχανία τροφίμων. Καλύπτει το ευρύ κοινό σε μεγάλο αριθμό και είναι ένα φόρουμ γεωργικής πολιτικής». Κατά τον ίδιο, οι επισκέπτες ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην ευζωία των ζώων, στη χρήση φυτοπροστασίας και λιπασμάτων και στις εντατικές προσπάθειες που καταβάλλονται για τη βελτίωση της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας. «Οι επισκέπτες γοητεύονται με τα σύγχρονα ψηφιακά συστήματα και τις προοπτικές που προσφέρουν για τη βελτίωση της καλής διαβίωσης των ζώων και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι συντριπτικώς θετικές αντιδράσεις στη σύγχρονη γεωργία και στα επιτεύγματα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων καταδεικνύουν επίσης ότι η γεωργία εξακολουθεί να εδραιώνεται σταθερά στην κοινωνία και έχει ευρεία εκτίμηση».

Από το vegan στο street food

H τάση του γρήγορου φαγητού ήταν κυρίαρχη, με τους εκθέτες προϊόντων vegan να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο αριθμό φέτος και τους επισκέπτες να απολαμβάνουν υγιεινό. «φαγητό του δρόμου».

Την ίδια ώρα, και τα βιολογικά προϊόντα εξακολουθούν να είναι δημοφιλή όσο ποτέ και αυτό αντανακλάται από την υψηλή προσέλευση στο σχετικό τμήμα της Έκθεσης.

Ο κ. Felix Prinz zu Löwenstein, πρόεδρος της κορυφαίας ένωσης βιολογικών παραγωγών, της Ομοσπονδίας Βιομηχανίας Βιολογικών Τροφίμων (BÖLW) τόνισε ότι «Υπάρχει μια έκρηξη στην βιολογική γεωργία, στα χωράφια και στα καταστήματα λιανικής πώλησης, επειδή αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που αποφασίζουν υπέρ της προστασίας του κλίματος, του περιβάλλοντος και των ζώων στις οικονομικές δραστηριότητες και κατά τις αγορές.».

Burgers εντόμων και πιάτα από φύκια

Οι τρέχουσες και μελλοντικές τάσεις στον τομέα των τροφίμων μπορούν να συναντηθούν σε συνέργεια της βιομηχανίας τροφίμων και της επιστήμης υπό το σύνθημα : «Τι γεύση θα έχει το μέλλον;» Η γκάμα περιλαμβάνει burgers εντόμων και πιάτα από φύκια σε superfoods καθώς και εναλλακτικές πηγές πρωτεϊνών.


Από αυτή την άποψη, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τροφίμων στον κόσμο, η Nestlé, κοιτάζει προς το μέλλον. «Όλα ξεκινούν με τον καταναλωτή», σύμφωνα με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Nestlé Deutschland GmbH, Béatrice Guillaume-Grabisch, που εξηγεί την παρουσία της ομάδας στην Πράσινη Εβδομάδα. Οι μελέτες σχετικά με την αγορά τροφίμων το 2030 αποκάλυψαν ότι οι πελάτες βλέπουν τα τρόφιμα ως κάτι περισσότερο από έναν τρόπο απόκτησης διατροφής: «Το φαγητό είναι μια δήλωση για την προσωπικότητα». Στο μέλλον, η Nestlé θα επικεντρωθεί σε τέσσερα θέματα: «βιωσιμότητα, ενημέρωση, διασύνδεση». Η παρουσία της Nestlé στην Πράσινη Εβδομάδα είχε ως στόχο να δώσει στους επισκέπτες μια ματιά στο μέλλον, εξήγησε ο Guillaume-Grabisch.

Αντίστοιχα, η γερμανική βιομηχανία τροφίμων, η REWE δοκιμάζει μερικά από τα δικά της σήματα με διαφορετική περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Σύμφωνα με την Raimund Esser, Επικεφαλής της Διεύθυνσης Εταιρικής Επικοινωνίας, REWE Group : «Η Πράσινη Εβδομάδα είναι μια εμπορική έκθεση και έκθεση για πολλές δεκαετίες και είναι απαραίτητη για κάθε αντιπρόσωπο στον τομέα της λιανικής πώλησης τροφίμων. Για μια εμπορική ομάδα όπως η REWE, είναι μια ευκαιρία για συζητήσεις με τους αγρότες, τους πολιτικούς και τις ενώσεις. Ως πωλητής τροφίμων με ανοιχτό πνεύμα και ειδικά όταν πρόκειται για εμπορικά σήματα, πρέπει να συμμετέχει ενεργά και να επιτυγχάνει βιώσιμες σειρές προϊόντων. Ο βιολογικός τομέας πρέπει να διευρυνθεί και, πάνω απ 'όλα, πρέπει να σκεφτούμε την παροχή υγιεινής διατροφής στους καταναλωτές και να διασφαλίσουμε, για παράδειγμα, ότι οι συνταγές περιέχουν τις ιδανικές ποσότητες αλατιού και ζάχαρης, πραγματοποιώντας μειώσεις όπου χρειάζεται.», υπογράμμισε.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία