BACK TO
TOP
Παρουσιάσεις

Φρουτένια τείχη, δικτύωση και λύσεις στη θρέψη ανέδειξε η Fresher Conference

Ηχηρό ήταν το παρόν της εφημερίδας Agrenda και του περιοδικού Fresher, μέσω της Fresher Conference, στη 2η διεθνή έκθεση φρέσκων φρούτων και λαχανικών «FRESKON» (21-23 Απριλίου), στη Θεσσαλονίκη, όπου διακεκριμένοι ομιλητές είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και να δώσουν φρέσκιες ιδέες στο κοινό που παρακολούθησε τις διαδραστικές συζητήσεις.

Φρουτένια τείχη, δικτύωση και λύσεις στη θρέψη ανέδειξε η Fresher Conference

4
0
Πάνω από 240 εκθέτες από 25 χώρες συμμετείχαν στη 2η διεθνή έκθεση φρέσκων φρούτων και λαχανικών «FRESKON», στη Θεσσαλονίκη, η οποία ήταν κατά 30% μεγαλύτερη από την περσινή και αποτέλεσε για άλλη μια φορά σημείο αναφοράς για την αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών στη Νοτιονανατολική Ευρώπη φέρνοντας κοντά τους παραγωγούς με τους διακινητές και τις μεγάλες αλυσίδες τόσο τις εγχώριες όσο και διεθνείς

Ειδικότερα, στη Fresher Conference μέσα από 3 θεματικές ενότητες αναλύθηκαν οι εξής τομείς:
  • Οι νέες τάσεις στη δενδροκομία.
  • Η δύναμη των ελληνικών κηπευτικών.
  • Με το βλέμμα στις αγορές.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα της Fresher Conference.


Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Γιάννης Πανάγος, Εκδότης-Διευθυντής
της εφημερίδας Agrenda.

Πιο αναλυτικά, στην 1η ενότητα: Ο κ. Ματθαίος Παπαϊωάννου (γεωπόνος, Farming Solutions) ανέλυσε τα πλεονεκτήματα από την πυκνή φύτευση για πυρηνόκαρπα και μηλοειδή και τόνισε την ανάγκη προσαρμογής των παραγωγών στα νέα δεδομένα (κλιματολογικές συνθήκες, παγκοσμιοποίηση, ορθολογική διαχείριση φυτοπροστατευτικών σκευασμάτων) με στόχο την κερδοφορία της γεωργικής επιχείρησης. Με τη σειρά του ο κ. Δημήτριος Βακάμης (γεωπόνος, Διευθυντής της AGRO-Q) αποκάλυψε την εξέλιξη της δενδροκομίας και στάθηκε ιδιαίτερα στην καινοτομία με τα φρουτένια τείχη, όπου ο σημαντικός περιορισμός του φυλλώματος των δέντρων σε συνδυασμό με την καλύτερη πρόσληψη ήλιου και αέρα εγγυώνται μεταξύ άλλων καλύτερους ποιοτικά καρπούς, εύκολη συγκομιδή και κατ’ επέκταση μεγαλύτερη κερδοφορία για τον παραγωγό. Στη συνέχεια, ο κ. Βαγγέλης Μάινος (γεωπόνος, Τεχνικός Σύμβουλος της i-con.share) αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε επιτυχημένα παραγωγικά παραδείγματα σε κράτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπως η Πολωνία



Την 1η ενότητα για τη δενδροκομία έκλεισε ο κ. Χρήστος Γιαννακάκης (πρόεδρος κοινοπραξίας συνεταιρισμών παραγωγών του νομού Ημαθίας και πρόεδρος της Venus Growers) ο οποίος αναγνώρισε ότι αυτό που χρειάζεται ο κλάδος είναι περισσότερη συλλογικότητα για να αντιμετωπιστούν προβλήματα όπως είναι ο μικρός γεωργικό κλήρος, το υψηλό κόστος εισροών, η ανάγκη για τεχνικούς συμβούλους. «Δεν μπορείς να βγαίνεις μεμονωμένα στην αγορά», είπε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι χρειάζεται οργάνωση και προγραμματισμός στην παραγωγή αναφέροντας το χαρακτηριστικό παράδειγμα των ροδακίνων, όπου οι παραγωγοί μόλις βλέπουν καλή τιμή στα συμπήρηνα βγάζουν τα επιτραπέζια και πάνε στα συμπήρυνα ή το αντίθετο αν έχουν τιμή τα επιτραπέζια πάνε εκεί με αποτέλεσμα να δημιουργείται υπερπροφορά και να πιέζονται οι τιμές, δημιουργώντας μεγάλο εμπορικό πρόβλημα



Στη 2η ενότητα:Ο κ. Βασίλης Χάιτας (Διευθύνων Σύμβουλος, Agritex Ενεργειακή Α.Ε.) έκανε μια αναδρομή από το αποκαλούμενο θαύμα της Ολλανδίας (θερμοκηπιακή παραγωγή κηπευτικών) τη δεκαετία του 1980, στην ανάδειξη του Βελγίου ως δύναμη στα κηπευτικά και τα φρούτα και τόνισε ότι παραδοσιακές χώρες όπου καλλιεργούν οπωροκηπευτικά έμειναν πίσω από αυτές τις εξελίξεις. Ωστόσο, τόνισε ότι «η καλλιέργεια κηπευτικών σε σύγχρονα θερμοκήπια μπορεί να αποτελέσει ένας από τους τομείς ανάπτυξης της Ελληνικής γεωργίας συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Οι ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες, με κύρια την ηλιοφάνεια, σε συνδυασμό με το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό της ελληνικής υπαίθρου έχουν την δυνατότητα να διασφαλίσουν την επιτυχία». Ένα παράδειγμα τέτοιας επένδυσης, σε μεγάλη κλίμακα, αποτελεί η Agritex Ενεργειακή ΑΕ. Εγκατεστημένη στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, η εταιρεία άρχισε να λειτουργεί το 2007 διαθέτοντας σύγχρονο θερμοκήπιο 100 στρ., όπου παράγονται, όπως ανέφερε ο κ. Χάιτας, ντομάτες (μεγαλόκαρπη σε τσαμπί, κοκτέιλ σε τσαμπί, ντοματίνια βελανίδια) επώνυμες ("LUCIA") και ποιοτικές. Έπειτα, ο κ. Παναγιώτης Καλφούντζος (πρόεδρος ΘΕΣγη) αναφέρθηκε στο επιτυχημένο project του συνεταιρισμού ΘΕΣγη στο Θεσσαλικό κάμπο πάνω στα εξής προϊόντα: σπανάκι, μπρόκολο, φυλλώδη λαχανικά και σκόρδο, αποδεικνύοντας ότι η συνεργασία και η συμβολαιακή αποτελούν τις νέες τάσεις για τους παραγωγούς κηπευτικών. Τέλος, η κα. Κατερίνα Παρθενίου (υπεύθυνη πωλήσεων Ελλάδος-Κύπρου-Αλβανίας και παραγωγής σειράς κοκκωδών λιπασμάτων TURBO K) ανέφερε τις καινοτόμες λύσεις στη θρέψη των κηπευτικών τόσο των θερμοκηπιακών όσο και των υπαίθριων.  Στάθηκε δε ιδιαίτερα στην ανάγκη για μετασυλλεκτικότητα, διατηρισιμότητα των κηπευτικών στο ράφι και στο πρόβλημα αλατότητας των  εδαφών και πως μπορεί αυτό να λυθεί.

Στην 3η ενότητα:Ο κ. Δημήτρης Καραβασίλης (Διευθύνων Σύμβουλος DK Consultants) με την παρουσίασή του εστίασε στις νέες καταναλωτικές τάσεις για τα φρούτα και τα λαχανικά και τόνισε την ανάγκη της ετικέτας (ταυτότητας) των προϊόντων, των δικτυών και της προώθησης μέσω της συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce ) μέσω του παραδείγματος της Amazon, καθώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής απαιτεί την προσαρμογή των παραγωγών φρουτολαχανικών στις νέες τάσεις (πχ. φρεσκοκομμένα, μαγειρεμένα, παράδοση στο σπίτι). «Πλέον, η τάση είναι από το χωράφι στον πελάτη και όχι από το χωράφι στο ράφι», τόνισε ο κ. Καραβασίλης. Έπειτα το λόγο πήρε η κ. Κωνσταντίνα Μπάουμαν (Σύμβουλος Εξαγωγών, www.greekfruits.eu) η οποία κατέθεσε την πλούσια εμπειρία της σχετικά με το τι ζητούν οι ξένοι αγοραστές για να αγοράσουν φρούτα και λαχανικά και τόνισε ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν όλα τα εχέγγυα για να κατακτήσουν τη διεθνή αγορά. Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Καλλίτσης (Διευθυντής Εξαγωγών, Φρούτα Πρωτοφανούση Α.Ε.) ανέλυσε πως κατάφερε η εταιρεία  Πρωτοφανούση Α.Ε. να γίνει κορυφαίος εξαγωγέας μέσω της εξειδίκευσης στην παραγωγή ακτινιδίου και κερασιού. Μεταξύ άλλων, τόνισε τη συνεχή παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (LinkedIn, Facebook, Google Ads), τα οποία αποτελούν νέα εργαλεία στα χέρια των παραγωγών για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Τέλος, ο κ. Παναγιώτης Κακαφίκας (Πρόεδρος Αειφορική Α.Ε.)  έκλεισε την Fresher Conference με το αισιόδοξο μήνυμα ότι «ευκαιρίες πάντα υπάρχουν» και σημείωσε ότι «οι κεντρικές αγορές έχουν χάσει το ρόλο τους και δεν υπάρχει συγκεντρωτισμός, λόγω της ανόδου του λιανεμπορίου και των ηλεκτρονικών πωλήσεων»


 
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τόσο οι συντελεστές, όσο και οι ομιλητές και οι παρεβρισκόμενοι αποφάνθηκαν ότι η πρωτοβουλία της Agrenda, του Agronews και του Fresher για το διαδραστικό αυτό συνέδριο αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία ανάδειξης των ευκαιριών που έχει ο κλάδος των φρουτολαχανικών, λύσεων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και ενημέρωσης για όλες τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις στην παραγωγή, τη φυτοπροστασία, την οργάνωση, τη δικτύωση και την προώθηση



Μέγας χορηγός της εκδήλωσης Fresher Conference 2016 ήταν η Haifa.



Επίσης, χορηγοί ήταν και οι εξής εταιρείες: Παύλος Κοντέλλης Α.Ε.Β.Ε., emphyton και i-con.share


Σύνδεση παραγωγών και λιανεμπόρωνΟι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ των Βαλκανίων (Βουλγαρία, πΓΔΜ, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) ήταν παρούσες και 15 από τα πιο σημαντικά λιανεμπορικά δίκτυα στη φετινή Freskon
Οι εκθέτες στη Freskon προέρχονταν από Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία, Ολλανδία, Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καναδά, Ν. Αφρική, Ν. Ζηλανδία, Ολλανδία,Τουρκία και Φινλανδία


«Πόρτα» για την αγορά του ΙράνΕπίσης, στη Freskon βρέθηκαν εκπρόσωποι 7 αλυσίδων και διακινητών φρούτων και λαχανικών από το Ιράν, παρουσίασαν τις προοπτικές της ιρανικής αγοράς των 80 εκατομμυρίων κατοίκων, αλλά και να διερεύνησαν τις πιθανότητες συνεργασίας σε εμπορικό επίπεδο και σε επίπεδο μεταφορά τεχνογνωσίας, γύρω από τους σπόρους, τα φυτώρια, τη συσκευασία, την τυποποίηση, την υδροπονία, τα βιολογικά προϊόντα και άλλα



Κοινωνική δράσηΣημειωτέον, πως όλες οι ποσότητες των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, που έφεραν οι εκθέτες στην FRESKON, διατέθηκαν μετά το πέρας της έκθεσης στον φορέα «Χαμόγελο του Παιδιού».
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία