BACK TO
TOP
Παρουσιάσεις

Θα μπορούσε η Ελλάδα να ξεχωρίσει επενδύοντας στα κλασικά σκουρόχρωμα ροζέ;

Έχει περάσει ανεπιστρεπτί ο καιρός που το ροζέ κρασί θεωρούταν το αποπαίδι της ελληνικής, αλλά και της παγκόσμιας οινικής παραγωγής. Από τη στιγμή που οινοποιοί και καταναλωτές συνειδητοποίησαν ότι ο ροζέ οίνος μπορεί να έχει ποιότητα και βάθος, βλέπουμε δουλειές που μέχρι πριν από 10 χρόνια δεν θα μπορούσαμε καν να φανταστούμε.

Θα μπορούσε η Ελλάδα να ξεχωρίσει επενδύοντας στα κλασικά σκουρόχρωμα ροζέ;

2
0

Έτσι, οι ροζέ οίνοι έφτασαν να αντιπροσωπεύουν το 10,1% της παγκόσμιας αγοράς, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην Vinexpo 2018, το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 10,6% μέχρι το 2020. Ωστόσο, υπάρχουν προκλήσεις που το ροζέ θα πρέπει να αντιμετωπίσει και στερεότυπα τα οποία θα πρέπει να σπάσει αν θέλει να κάνει ένα βήμα παραπάνω. Όσον αφορά την ελληνικό ροζέ , το ερώτημα που τίθεται είναι αν θα πρέπει να αφοσιωθεί στα ελαφριά, ευκολόπιοτα και ανοιχτόχρωμα κρασιά «τύπου Προβηγκίας», τα οποία είναι η κυρίαρχη τάση τα τελευταία χρόνια, ή αν θα πρέπει να δώσει έμφαση και στα παραδοσιακά πιο σκουρόχρωμα ελληνικά ροζέ κρασιά, που ίσως θα την βοηθήσουν να ξεχωρίσει σε σχέση με τις παραγωγές άλλων χωρών.

Η καταλληλότερη περίσταση για να συζητήσουμε για όλα αυτά τα θέματα δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την εκδήλωση γευσιγνωσίας Drink Pink, Rosé Wine Extravaganza, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 10 Ιουνίου στο ξενοδοχείο Hilton.

Η προσέλευση του κοινού ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική, με τους οινόφιλους να απαρνούνται το μπάνιο σε κάποια κοντινή παραλία για να βρεθούν εκεί. «Στόχος μας είναι να απενοχοποιήσουμε τους καταναλωτές ως προς το ροζέ κρασί, γιατί πολλοί θεωρούν ότι αυτό δεν είναι ωραίο, ενώ υπάρχουν και διάφορες δοξασίες που αφορούν το ροζέ. Ωστόσο, πρόκειται για ένα κρασί που ταιριάζει σε κάθε περίσταση», ανέφερε στο Αgronews.gr ο διοργανωτής της έκθεσης, Ντίνος Στεργίδης.

 

Επέκταση της κατανάλωσης και τους χειμερινούς μήνες

Ένα από τα βασικά στερεότυπα που θα πρέπει να καταρρίψουν οι παραγωγοί είναι  ότι το ροζέ κρασί είναι το κρασί του καλοκαιριού και των πάρτι. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Γαλλία κάνουν θραύση οι magnum φιάλες, με τις πωλήσεις στην Προβηγκία να έχουν πενταπλασιαστεί από το 2005 έως το 2016. Η λογική πίσω από αυτή την τάση είναι «όσο μεγαλύτερη η ποσότητα, τόσο μεγαλύτερο το πάρτι».

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Στεργίδη το ροζέ θα πρέπει να παρουσιαστεί ως το κρασί του φαγητού. Πιο συγκεκριμένα, ο ίδιος ανέφερε: « Το ροζέ είναι πραγματικά ένα κρασί φαγητού. Πιστεύω ότι όλα τα φαγητά μπορούν να καλυφθούν από τα ροζέ κρασιά. Σαφώς είναι το κρασί του καλοκαιριού, σαφώς μπορείς να το πιεις και σκέτο, αλλά για σκέτο θα έλεγα ότι υπάρχουν λευκά που είναι καλύτερα. Εδώ προσπαθούμε να αναδείξουμε όλη την πολυμορφία των ροζέ οίνων».

Χρειάζεται απενοχοποίηση του ανδρικού κοινού

Επιπλέον, το ροζέ κρασί θα πρέπει να προσπαθήσει σοβαρά να κερδίσει και το αντρικό κοινό.  «Πιστεύω ότι πολλοί άνδρες θέλουν να πιουν ροζέ κρασί αλλά ντρέπονται γιατί θεωρείται γυναικείο. Είναι κρίμα που η διαφήμιση που έχει γίνει, το έχει παρουσιάσει ως ένα γυναικείο ποτό. Ένα ροζέ μπορεί να είναι ένα πάρα πολύ καλό κρασί και να προτιμάτε εξίσου από άνδρες και γυναίκες», τόνισε στο agronews.gr η Ηλέκτρα Κομνηνού, οινολόγος του Κτήματος Χατζημιχάλη.

 

Η δύναμη της παλαίωσης

Οι δυνατότητες παλαίωσης είναι ένα ακόμα από τα σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσουν οι οινοπαραγωγοί, καθώς θα μπορούσε να οδηγήσει σε προτάσεις με περισσότερο βάθος και διαφορετικό χαρακτήρα. «Οι ελληνικές ποικιλίες που προορίζονται για ροζέ έχουν μεγάλες δυνατότητες παλαίωσης και είναι κρίμα που δεν το έχουμε δοκιμάσει αρκετά. Το Αγιωργήτικο για παράδειγμα . Αυτό είναι ένα προνόμιο της χώρας μας που θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε. Κάποιες άλλες χώρες πειραματίζονται πιο πολύ στην παλαίωση και στις ποικιλίες που χρησιμοποιούν στα ροζέ, εμείς είμαστε σε πάρα πολύ αρχικό στάδιο», ανέφερε η κ. Κομνημού.

 

Έμφαση σε πιο σκουρόχρωμες προτάσεις

«Υπάρχει σαφώς μία τάση να δημιουργήσουμε ανοιχτόχρωμα ροζέ κρασιά και καλώς, κατά τη γνώμη μου, γιατί έχουμε πάρα πολύ καλά αποτελέσματα. Νομίζω, όμως, ότι το ελληνικό παραδοσιακό ροζέ, το λίγο πιο σκούρο, δεν θα πρέπει να μείνει πίσω», επισήμανε στο agronews.gr η Γιοβάννα Λύκου, εκπρόσωπος του Wine in the City, που συμμετείχε στην έκθεση με σκοπό να ξεναγήσει κάθε ενδιαφερόμενο επαγγελματία του μπαρ στον κόσμο του ροζέ κρασιού. Η ίδια συνέχισε: «Αυτό που βλέπω από τη δουλειά μου είναι ότι αυτή η απόχρωση κρατάει και συνεχίζει να έχει πωλήσεις. Θα μου άρεσε τα σκουρόχρωμα ροζέ να είναι και αυτά τάση, γιατί είναι κάτι πιο ελληνικό. Τα πιο σκουρόχρωμα και ερυθρωπά ροζέ, άλλωστε, ταιριάζουν πάρα πολύ με τη μεσογειακή διατροφή».

«Βλέπουμε ότι οι οινοποιοί προσπαθούν να πλησιάσουν τα πρότυπα της Προβηγκίας. Πιστεύω ότι είναι πιο σημαντικό να φαίνεται η ποικιλία. Αν αυτό σημαίνει ότι το κρασί θα είναι λίγο πιο σκούρο, νομίζω ότι αυτό δεν θα πρέπει να θεωρείται πρόβλημα, γιατί δεν είναι μόνο οπτικό είναι και γευστικό το αποτέλεσμα» ανέφερε η Ελευθερία Κωνσταντάρα, υπεύθυνη του Lemnos Wine Trails.

Τέλος, ο κ. Στεργίδης ανέφερε: «Η τάση είναι προς τα ανοιχτόχρωμα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν εδραιωθεί ως ο κανόνας. Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Διεθνούς Αγοράς Ροζέ Οίνων, που έχουν στήσει οι Γάλλοι, τα ανοιχτόχρωμα ροζέ κρασιά (αυτά που στην Ελλάδα αποκαλούμε «τύπου Προβηγκίας») αντιπροσωπεύουν το 34% της παγκόσμιας κατανάλωσης, τα σκουρόχρωμα ροζέ το 26% και τα ενδιάμεσα το 40%. Θα ήταν για μένα λάθος αν όλα τα ελληνικά κρασιά θελήσουν να αντιγράψουν αυτό το στυλ της Προβηγκίας. Έχουμε εδώ μερικά κλασικά ελληνικά ροζέ σε στυλ πιο τανικό, πιο γεμάτο, πιο αλκοολικό, τα οποία είναι πάρα πολύ ωραία και ταιριάζουν  πολύ με την ελληνική κουζίνα. Νομίζω ότι χρειαζόμαστε όλα τα στυλ. Από την άλλη, δεν δέχομαι το στυλ το πολύ βαρύ, τα ροζέ κρασιά που χρωματικά είναι σαν κόκκινα. Αυτό είναι λάθος».

Το Δελτίο τύπου

Drink Pink Rosé Wine Extravaganza 2018

Ύμνος στους ερυθρωπούς οίνους 

Με αύξηση επισκεπτών που ξεπέρασε φέτος το 45%, η 3η παρουσίαση και γευστική δοκιμή ροζέ οίνων Drink Pink Rosé Wine Extravaganza by Oenorama πραγματικά απογειώθηκε. Επιβεβαίωσε έτσι πως το ροζέ κρασί είναι μία σημαντική τάση στο χώρο του ελληνικού κρασιού, μία τάση που σταδιακά απλώνεται σε όλη την αγορά. Άλλωστε, οι ίδιοι λόγοι που έκαναν τα ροζέ κρασιά να είναι παγκοσμίως δημοφιλή, δηλαδή η ευκολία τους να συνδυάζονται με πολλών ειδών φαγητά και να προσφέρουν απλόχερα ευχάριστες στιγμές ξενοιασιάς και απόλαυσης, έδωσαν παλμό και στην εν λόγω εκδήλωση. Γιατί το «Drink Pink» αποτέλεσε αναμφίβολα και ευχάριστη έξοδο για τους επισκέπτες του, χωρίς να χάσει στο παραμικρό την ουσία μιας γευσιγνωστικής δοκιμής αξιώσεων με πολλές, μάλιστα, καινοτομίες.

O επισκέπτες στο φετινό «Drink Pink» ήταν πολλοί, ενώ πολλά από τα 111 συμμετέχοντα κρασιά εξαντλήθηκαν. Κοντά στους φανατικούς οινόφιλους που δοκίμαζαν όλες τις ετικέτες για να επιλέξουν εκείνες που θα τους συντροφεύσουν στο φετινό καλοκαίρι υπήρχαν και πολλοί νεοφώτιστοι γευσιγνώστες για τους οποίους οι ερυθρωποί οίνοι είναι ιδανική πόρτα εισόδου στον κόσμο του κρασιού.


Το σύστημα του αυτο-σερβιρίσματος από τους επισκέπτες (self-pour) και η απουσία οινοπαραγωγών, βασικές καινοτομίες που το Drink Pink καθιέρωσε, λειτούργησαν και φέτος αποτελεσματικά. Οι πληροφορίες που βρίσκονται αναρτημένες πίσω από κάθε φιάλη κρασιού, σε συνδυασμό με εκείνες του καταλόγου της εκδήλωσης, παρουσιάζουν όχι μόνο ένα τεχνικό αλλά και ένα γευστιγνωστικό προφίλ για όλα τα κρασιά, τα οποία δοκιμάστηκαν από ομάδα δημοσιογράφων οίνου και οινοχόων. Αυτοί τα κατηγοριοποίησαν σε 6 γευστικές κατηγορίες: 1) ελαφριά και φρέσκα, 2) πλούσια και γεμάτα, 3) φρουτώδη και απαλά, 4) μυελώδη και φρουτώδη, 5) γλυκά και ελαφριά και 6) αφρώδη. Η ομαδοποίηση αυτή διευκόλυνε τη δοκιμή τους, κατέδειξε το στυλιστικό τους εύρος και προσανατόλισε σχετικά τους καταναλωτές ως προς τις τεράστιες δυνατότητες των ερυθρωπών οίνων να συνοδεύσουν πολλών ειδών φαγητά, ειδικά γεύσεις του καλοκαιριού (π.χ. λαδερά, θαλασσινά, κλασικά ελληνικά μαγειρευτά). «Εντυπωσιάστηκα όχι μόνο με την ποιότητα, αλλά και με την ποικιλία που επιδεικνύει πλέον ο ελληνικός αμπελώνας στα ροζέ κρασιά», δήλωσε ο Γιώργος Σκούρας, οινοποιός και πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου.

Τέλος, ενδιαφέρουσες ήταν οι επιπλέον πληροφορίες που αφορούν πολλά από τα συμμετέχοντα στην εκδήλωση ροζέ κρασιά, αρκετά από τα οποία κυκλοφόρησαν φέτος για 1η φορά, οι οποίες δημοσιεύονται στον κατάλογο του φετινού Drink Pink. Έναν πλήρη οδηγό ροζέ κρασιών, που περιείχε ενδιαφέροντα στοιχεία που έδωσαν προσωπικά οι οινοποιοί ή οι οινολόγοι τους, σχετικά με τη φιλοσοφία τους, τους λόγους για την παραγωγή των ροζέ τους, ανέκδοτες ιστορίες για αυτά κ.ά.

Εγγύηση για την εκδήλωση γευσιγνωσίας Drink Pink, Rosé Wine Extravaganza αποτελεί η διοργάνωσή του από το Οινόραμα, τη μεγαλύτερη έκθεση ελληνικού κρασιού στον κόσμο.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία