BACK TO
TOP
Συνεντεύξεις

Η γεωργία σας διαθέτει μεγάλο αναπτυξιακό απόθεμα

Πεπεισµένος ότι η εγχώρια αγορά λιπασµάτων θα ανακάµψει, µετά το αισιόδοξο µήνυµα σταθεροποίησης στους 750.000 τόνους, που έστειλε πέρυσι, εµφανίζεται για το 2014 ο Francesco Caterini, Εµπορικός ∆ιευθυντής Ανατολικής Μεσογείου και Μέσης Ανατολής της Yara International ASA. Ο έµπειρος manager του πολυεθνικού νορβηγικού κολοσσού µιλά στην Agrenda για τον αγροτικό τοµέα στην Ελλάδα και του πλέκει το εγκώµιο, τονίζοντας ότι είναι ο κλάδος που έχει επηρεαστεί λιγότερο από τις επιπτώσεις της βαθιάς ύφεσης. «Αν µπορεί να µεγεθύνεται σε τόσο δύσκολες συγκυρίες, φανταστείτε πώς θα αναπτυχθεί όταν έρθουν οι καλύτερες ηµέρες», λέει χαρακτηριστικά και δηλώνει πως η Yara ήρθε και θέλει να παραµείνει στην Ελλάδα, µεγαλώνοντας, µαζί µε τους Έλληνες παραγωγούς.

Η γεωργία σας διαθέτει μεγάλο αναπτυξιακό απόθεμα

0
0
Από πότε δραστηριοποιείται ο όµιλος Yara στην εγχώρια αγορά;Ξεκινήσαµε την επιχειρησιακή µας λειτουργία στην Ελλάδα το 1998 ως Hydro Agri, ενώ από το 2004 η εταιρεία µετονοµάστηκε σε Yara Hellas. Σιγά-σιγά αυξάναµε τη δραστηριότητά µας και σήµερα η Yara Hellas είναι ένα σηµαντικό hub για τον όµιλο, καθώς αξιοποιείται για να πουλάµε τα προϊόντα µας και σε άλλες χώρες τόσο στα Βαλκάνια, όπως στη Βουλγαρία, την Τουρκία και την Αλβανία, όσο και στη Μ. Ανατολή. Συνολικά µέσω της ελληνικής µας βάσης πουλάµε τα προϊόντα µας σε περισσότερες από 10 διαφορετικές χώρες σε αυτή την περιοχή

Γιατί επιλέχθηκε η Ελλάδα για να αναδειχθεί σε hub εξυπηρέτησης αυτών των αγορών;Επειδή η χώρα σας διαθέτει πολλούς και καλούς ειδικούς, οι οποίοι µιλούν πολλές γλώσσες και έχουν και καλές επαφές µε τις συγκεκριµένες αγορές. Οπότε, έχουµε οφέλη και το πράξαµε. Πάντως, η κύρια δουλειά µας είναι εδώ στην Ελλάδα. ∆ουλεύουµε στην ανάπτυξη του δικτύου λιανικής µας και θέλουµε να το επικοινωνήσουµε δυνατά αυτό, διότι είµαστε πεπεισµένοι ότι διαθέτουµε το καλύτερο προϊόν στην αγορά και µπορούµε να µεγιστοποιήσουµε το αποτέλεσµα για τον παραγωγό

Είπατε ότι το βάρος δίδεται στην ελληνική αγορά και θέλετε να αναπτυχθείτε. Ποιο είναι το µερίδιο που έχετε σήµερα και ποιοι είναι οι στόχοι σας;Μεγαλώνουµε στην ελληνική αγορά χρόνο µε το χρόνο και έχουµε µια γεµάτη γκάµα. Ξεκινήσαµε από τα κοκκώδη λιπάσµατα και τώρα εµπορευόµαστε στη χώρα και υδατοδιαλυτές λύσεις, όπως και διαφυλλικά προϊόντα λίπανσης µέσω του brand Yara B. Το µερίδιο αγοράς µας είναι δύσκολο να το εκτιµήσουµε, καθώς το τοπίο δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο, αλλά νοµίζω ότι κινούµαστε κοντά στο 30%. Όσο για τους στόχους µας, θέλουµε να παραµείνουµε στην Ελλάδα και να συνεχίσουµε να µεγαλώνουµε µαζί µε τους Έλληνες παραγωγούς. Οπότε, η κύρια επιδίωξή µας είναι να µεγεθυνόµαστε. Σίγουρα δεν µπορούµε να διπλασιάσουµε το µερίδιό µας, αλλά θέλουµε να είµαστε όλο και περισσότερο παρόντες στην αγορά

Πώς βλέπετε να διαµορφώνεται η ελληνική αγορά λιπάσµατος;Το 2013 η αγορά έστειλε ένα αισιόδοξο µήνυµα ότι σταθεροποιήθηκε γύρω στους 750.000 τόνους, έπειτα από αρκετά χρόνια διαρκούς κάµψης. Πιστεύω λοιπόν ότι θα αρχίσει να ανακάµπτει και ένας από τους λόγους είναι, επειδή ήδη εµφανίζονται κρούσµατα υπολίπανσης κι αυτό θα έχει αντίκτυπο στα έσοδα των αγροτών, οι οποίοι καλλιεργούν για να κερδίσουν χρήµατα και γι’ αυτό είναι υποχρεωµένοι να χρησιµοποιήσουν λίπανση. Οπότε είµαι βέβαιος πως η αγορά θα ανακάµψει, αν και δύσκολα θα φθάσει στα προ δεκαετίας επίπεδα. Το πόσο θα αυξηθεί το 2014 είναι δύσκολο να το προβλέψω. Σίγουρα δεν µιλάµε για αύξηση 10%. Είναι µεγάλο ποσοστό αυτό. Το πιο πιθανό είναι µια µονοψήφια άνοδος

Ποιες είναι οι αδυναµίες του αγροτικού τοµέα στην Ελλάδα κατά την άποψή σας;Οι καλλιέργειες είναι κατακερµατισµένες και το µέσο µέγεθος του κλήρου στην Ελλάδα είναι κοντά στα 5 εκτάρια (50 στρµ.), ένα από τα µικρότερα στην Ευρώπη. Οπότε οι αγρότες δεν έχουν την κρίσιµη µάζα για να προσεγγίσουν την αγορά. Η πρόκληση είναι να παράξουν περισσότερο, να παράξουν καλύτερα και ποιοτικότερα και να δώσουν και προστιθέµενη αξία στο προϊόν τους. Αυτό θα έλεγα ότι είναι ένα από τα βασικότερα προβλήµατα που πρέπει να λύσει ο πρωτογενής τοµέας στην Ελλάδα
Θεωρείτε ότι έχει µέλλον η γεωργία στην Ελλάδα, διότι βλέπουµε να εκδηλώνεται όλο και περισσότερο ενδιαφέρον...
Ο αγροτικός τοµέας σε σχέση µε την κρίση είναι ο λιγότερο επηρεασµένος της ελληνικής οικονοµίας. Αν λοιπόν σε περίοδο ύφεσης ο πρωτογενής τοµέας συνεχίζει να µεγεθύνεται και οι άνθρωποι που ασχολούνται µε το αντικείµενο αυξάνουν τα έσοδά τους- και αυτό το λένε τόσο οι αγρότες όσο και όλοι οι άλλοι που εµπλέκονται- είναι σίγουρο ότι υπάρχει µεγάλο περιθώριο να αναπτυχθεί. Αφού µπορούν και τα πάνε καλά στην κακή περίοδο, είναι βέβαιο ότι θα τα πάνε καλύτερα στην καινούρια εποχή που ανατέλλει

BIOΓΡΑΦΙΚΟΟ Francesco Caterini γεννήθηκε στην Ιταλία το 1959, είναι παντρεµένος και έχει µία κόρη. Όταν απέκτησε το πτυχίο του στη Γεωπονική Σχολή του Πανεπιστηµίου της Φλωρεντίας µε την υψηλότερη βαθµολογία, ξεκίνησε την επαγγελµατική του σταδιοδροµία στη βιοµηχανία λιπασµάτων αρχής γενοµένης από την EniChem Agricoltura. Το 1996 έγινε µέλος της οικογένειας της Hydro Agri Italia, ως επικεφαλής του τµήµατος πωλήσεων στη Β. Ιταλία. Μετά από πολλές προαγωγές το 2011 έγινε εµπορικός διευθυντής για την Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή και µέλος του ∆. Σ. της Yara Hellas και της Yara Italia

Συνέντευξη στον Λεωνίδα Λιάμη από το 430ο φύλλο της Agrenda
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία