BACK TO
TOP
Συνεντεύξεις

Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο στη Θεσσαλονίκη

Την πεποίθησή του ότι ο εκσυγχρονισµός της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης θα δηµιουργήσει νέες ευκαιρίες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών αγροτικών προϊόντων εκφράζει στην Agrenda ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος της ΚΑΘ Α.Ε, Παναγιώτης Κακαφίκας. Με αφορµή τη διοργάνωση τον ερχόµενο µήνα (14-16 Μαΐου) στη συµπρωτεύουσα του πρώτου συνεδρίου της Παγκόσµιας Ένωσης Αγορών Χονδρεµπορίου, ο κ. Καραφίκας προαναγγέλλει επενδύσεις για τη βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδοµών της αγοράς, καθώς επίσης και τη δηµιουργία συσκευαστηρίου και ηλεκτρονικού δηµοπρατηρίου. Επιπλέον, δηλώνει ανοιχτός σε συµπράξεις µε ξένες αγορές στο πλαίσιο µιας «πιο επιθετικής πολιτικής παρέµβασης στις αγορές, ώστε τα προϊόντα της χώρας µας να αποτελέσουν µε τον καιρό σύµβολο ποιότητας για τους καταναλωτές των Βαλκανίων.

Ηλεκτρονικό δημοπρατήριο στη Θεσσαλονίκη

3
0
Ποιος είναι ο στόχος της διοργάνωσης του 1ου Παγκόσµιου Συνεδρίου Χονδρεµπορίου στη Θεσσαλονίκη και πώς θα ωφελήσει το εµπόριο αγροτικών προϊόντων;Πρόκειται για ένα παγκόσµιο συνέδριο του κλάδου που σκοπό έχει την προώθηση και την ανταλλαγή χρήσιµων πληροφοριών, σε διεθνές επίπεδο, σε θέµατα χονδρικής αγοράς, βελτίωσης των υποδοµών, οργάνωσης και διοίκησης. Θα παραστούν περίπου 200 διαχειριστές χονδρικής και λιανικής αγοράς καθώς και συνεργάτες του εµπορίου και της βιοµηχανίας τροφίµων από όλο τον κόσµο. Παρόντες επίσης θα είναι σηµαντικοί παράγοντες της αγοράς από την Αν. Ευρώπη και τις αναπτυσσόµενες χώρες, ενώ θα επιδιωχθούν συναντήσεις µε επιχειρηµατίες χωρών όπως η Κίνα, η Πολωνία, η Τουρκία, η Βουλγαρία κ.ά.

Τι πρωτοβουλίες έχει αναλάβει η ΚΑΘ Α.Ε. για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών αγροτικών προϊόντων; Υπάρχουν σχέδια για παρεµβάσεις στις υποδοµές; Η Κεντρική Αγορά έχει ανάγκη εκσυγχρονισµού των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών της.Ήδη έχουµε εκπονήσει τις απαραίτητες µελέτες για την υλικοτεχνική αναβάθµιση και τα έργα θα προκηρυχτούν άµεσα.
Στο µέλλον θα επιδιώξουµε να χρηµατοδοτήσουµε µέσω ΕΣΠΑ την κατασκευή νέων αποθηκευτικών – ψυκτικών χώρων, συσκευαστηρίου και ηλεκτρονικού δηµοπρατηρίου. Στους στόχους µας είναι η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστηµάτων για ιδιοκατανάλωση

Το 2012 είχατε δεχτεί πυρά για την απόφασή σας να ιδρύσετε από κοινού µε τη Βουλγαρία λαχαναγορά στο Μπλαγκόεβγκραντ. Εξακολουθείτε να επιµένετε στην ορθότητα του εγχειρήµατος; Πεποίθησή µου και το 2012 αλλά και σήµερα είναι η επιθετική πολιτική παρέµβασης στις αγορές, ώστε τα ελληνικά προϊόντα να φτάνουν όσο γίνεται πιο κοντά στον καταναλωτή των Βαλκανίων. Η ιστορία θα δείξει αν η ακύρωση του επιχειρηµατικού σχεδίου θα ωφελήσει ή θα ζηµιώσει τους Έλληνες παραγωγούς. Όµως µε ανησυχεί το γεγονός οι Ιταλοί και ειδικότερα η Κεντρική Αγορά της Πάδοβας κατασκευάζει αγορά στην Αλβανία και σχεδιάζει να επεκταθεί και στα υπόλοιπα Βαλκάνια

Σε ποια φάση βρίσκονται τα σχέδια για δηµιουργία πρωτοκόλλου ποιότητας και δηµοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων;Έχουµε ήδη εκπονήσει έναν εσωτερικό κανονισµό αναφορικά µε την ασφάλεια και ποιότητα των προϊόντων της αγοράς ο οποίος περιλαµβάνει την τήρηση ενός πρωτοκόλλου µε αυστηρούς κανόνες και προδιαγραφές και µε τελικό στόχο την πιστοποίηση και σήµανση των διακινούµενων προϊόντων της Κ.Α.Θ. Α.Ε.
Τέλος, άµεσα θα προχωρήσουµε και στην προκήρυξη του έργου που αφορά την ανάρτηση των ηµερήσιων τιµών της αγοράς τόσο σε ηλεκτρονικούς πίνακες µέσα στην αγορά, όσο και µέσω του διαδικτύου, καθώς και στη δηµιουργία πλατφόρµας στο διαδίκτυο για την ηλεκτρονική δηµοπράτηση

Ποιος µπορεί να είναι ο ρόλος των κεντρικών λαχαναγορών σε µια εποχή που το ηλεκτρονικό εµπόριο φαίνεται να επεκτείνεται και στα αγροτικά προϊόντα; Τα ηλεκτρονικά δηµοπρατήρια είναι ο βασικός λόγος της υποχώρησης του θεσµού των «κλασικών» δηµοπρατηρίων, που κυρίως αναπτύχθηκαν στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.
Παρόλα αυτά ο θεσµός των κεντρικών αγορών είναι σε άνθηση παγκόσµια, γιατί διατηρούνται οι αγορές στη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα δηµιουργούνται δεκάδες νέες κυρίως στις αναπτυσσόµενες χώρες, όπως στην Κίνα , την Τουρκία, την Βραζιλία την Κορέα κ.λπ
Σε έναν τόσο ευαίσθητο τοµέα όπως αυτό των νωπών προϊόντων, όπου η προσφορά και η ζήτηση δεν λειτουργεί αποτελεσµατικά λόγω της βραχείας διάρκειας των προϊόντων, η δηµιουργία των Κεντρικών Αγορών και η κεντρική διάθεση των προϊόντων αποτέλεσε αναγκαιότητα για τη διαµόρφωση των τιµών τους. Ακόµη και σήµερα που δεν διακινούνται από τις αγορές το σύνολο των νωπών προϊόντων, όπως στην εποχή ίδρυσής τους, εξακολουθούν να παραµένουν οι βασικοί συντελεστές διαµόρφωσης των τιµών λιανικής πώλησης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΟ Παναγιώτης Κακαφίκας γεννήθηκε το 1959 στο Μέγαρο- Ά. Κοσµά Γρεβενών. Σπούδασε στο Τµήµα Γεωπονίας του ΑΠΘ απ’ όπου αποφοίτησε µε ειδίκευση στη Γεωργική Βιοµηχανία και την Τεχνολογία Τροφίµων. ∆ιατέλεσε γενικός διευθυντής στην Αναπτυξιακή Β.∆. Θεσσαλονίκης από το 2002 έως το 2004. Από το 2010 εργάστηκε ως σύµβουλος επιχειρήσεων σε θέµατα ποιότητας από τη θέση του προέδρου της Αειφορική Α.Ε.  
Το 2010 ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης Α.Ε. , θέση που κατέχει ως σήµερα. Είναι παντρεµένος και πατέρας δύο παιδιών.

Συνέντευξη στον Γιάννη Τσατσάκη από το 432ο φύλλο της Agrenda
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία