BACK TO
TOP
Ιστορία

Κάποτε, όταν αγόραζες Porsche, έπαιρνες ένα πανίσχυρο για την εποχή του τρακτέρ

Μπορεί το όνομα Porsche να έχει συνδεθεί με τα υπερπολυτελή σπορ αυτοκίνητα, ωστόσο διατηρεί «οικογενειακούς» δεσμούς και με τον κλάδο των γεωργικών μηχανημάτων.

Κάποτε, όταν αγόραζες Porsche, έπαιρνες ένα πανίσχυρο για την εποχή του τρακτέρ

1
0

Αυτό και πολλά ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν τον πατριάρχη της μηχανοκίνησης, Ferdinand Porsche, αναλύθηκαν σε ειδική εκδήλωση που πλαισίωσε τη φετινή EIMA και στην οποία συναντήθηκαν όλοι οι ειδήμονες στον τομέα της ιστορικής εξέλιξης στην εκμηχάνιση της γεωργίας...

Ολίγη από ιστορία
Ο Ferdinand Porsche γεννήθηκε το 1875 σε ένα χωριό της Πράγας από γερμανόφωνους γονείς και εργάστηκε από το 1914 ως μηχανικός αυτοκινήτων στην αυστριακή εταιρεία κατασκευής μηχανοκίνητων οχημάτων Austro-Daimler.

Τότε ξεκίνησε και το σχεδιασμό μιας μηχανής με το όνομα «Kraftprotze», η οποία ουσιαστικά ήταν ένα ελαφρύ όχημα 14,5 ίππων με τετρακύλινδρο κινητήρα που δημιουργήθηκε για να αντικαταστήσει τη χρήση των αλόγων στο χωράφι. Έτσι άνοιξε ο κύκλος ενασχόλησης του Porsche με το σχεδιασμό οχημάτων γεωργικής χρήσης, ο οποίος κορυφώθηκε στον Μεσοπόλεμο και με τη γνωριμία του σχεδιαστή με τον Χίτλερ.  Εκείνη την εποχή ο  Porsche παρουσίασε το ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen Beetle, το οποίο κίνησε το ενδιαφέρον του Χίτλερ ώστε να ζητήσει τη συνεργασία του.

Έτσι ξεκίνησε ένα σχέδιο κατασκευής μεγάλων και ελαφριών τρακτέρ με υψηλή απόδοση. Αυτά τα τρακτέρ ήταν «παραγγελιά» ουσιατικά του Χίτλερ, ο οποίος επιθυμούσε με τη μεγάλη αγροτική παραγωγή, την οποία θα ενίσχυε η χρήση των μηχανημάτων, να κρατήσει χαμηλές τις τιμές των προϊόντων, και άρα εύκολα προσβάσιμα τα τρόφιμα στον τελικό χρήστη.

Επικράτησε το μοντέλο 113
Για να τον ικανοποιήσει ο Porsche, που είχε υπογράψει συμφωνία μαζί του, σχεδίασε και κατασκεύασε διάφορους τύπους τρακτέρ, για να επικρατήσει τελικά το μοντέλο 113 με δικύλινδρο κινητήρα diesel ως το τρακτέρ που θα κατάφερε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της μαζικής παραγωγής. Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα περί το 1940 η ναζιστική Γερμανία στόχευε στην καλλιέργεια τεράστιων εκτάσεων γης στα ανατολικά της με παραγωγή, η οποία θα κάλυπτε τις επισιτιστικές ανάγκες των στρατιωτών της στις μάχες.

Μπορεί βέβαια ο  Porsche με τη συνεργασία του με το Χίτλερ να τελειοποίησε το σχεδιασμό των τρακτέρ, ωστόσο το τέλος του πολέμου του έφερε πολλά προβλήματα με τη δικαιοσύνη, κι έτσι το 1945 συλλαμβάνεται από τις γαλλικές αρχές για εγκλήματα πολέμου. Μάλιστα θα μπει χωρίς δίκη στη φυλακή για 20 μήνες, έως ότου οριστεί «τσουχτερή» εγγύηση για την αποφυλάκισή του, την οποία πλήρωσε ο Ιταλός βιομήχανος Pietro Dusio.

Με το Dusio ο Porsche θα συνεργαστεί για να ασχοληθεί εντατικά από τη μία με την ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου για τα Grand Prix και από την άλλη με αυτό που είχε μάθει πολύ καλά, τα τρακτέρ. Και θα συνεχίσει την ενασχόλησή του με τα τρακτέρ ως και το 1963, οπότε και κλείνει η εταιρεία Porsche Diesel, το κομμάτι των ανταλλακτικών της οποίας εξαγόρασε η Renault.



 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία