BACK TO
TOP
Profi

Συμπαγές σχήμα και δύναμη με κινητήρα SDF για το ευέλικτο τρακτέρ Frutteto

Η εργασία σε οπωρώνες και αµπελώνες απαιτεί από το τρακτέρ την τέλεια αναλογία σε απόδοση και διαστάσεις. Το Frutteto3 της Same καταφέρνει να συνδυάσει αυτό το πλεονέκτηµα µε τον 3,0 λίτρων συµπαγή κινητήρα της SDF ενώ παράλληλα η ευρύχωρη αλλά «στενή» σιλουέτα της καµπίνας παρέχει στον χειριστή όλα όσα χρειάζεται για να κινείται και να στρίβει µε ευκολία, χωρίς να τραυµατίζει τις καλλιέργειες

Συμπαγές σχήμα και δύναμη με κινητήρα SDF για το ευέλικτο τρακτέρ Frutteto

3
0

T

ον παλµό στο Same Frutteto3 F80 της δοκιµής µας δίνει ο 82 ίππων τρικύλινδρος 3.000 κ.εκ. κινητήρας της σειράς SDF µε turbo-intercooler, ο οποίος ικανοποιεί παράλληλα τις προδιαγραφές ρύπων Euro 3. H αναλογία 1 λίτρου ανά κύλινδρο είναι µία προσεκτική επιλογή από τη Same, καθώς παρέχει στο τρακτέρ συµπαγές σχήµα χωρίς όµως να θυσιάζει δύναµη, δηλαδή επιτυγχάνει, σύµφωνα µε τον κατασκευαστή του, την τέλεια αναλογία µεγέθους και απόδοσης.

Εκτός από δυνατό, το Frutteto3 είναι και αρκετά οικονοµικό λόγω του ηλεκτρονικού συστήµατος καυσίµου. Το σύστηµα αυτό, ελέγχεται από µία µονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου του κινητήρα (ECU) που παρακολουθεί διαρκώς το φορτίο, στο οποίο υπόκειται ο κινητήρας στη διάρκεια των εργασιών, µειώνοντας ανάλογα µε την εργασία, τις στροφές του κινητήρα δίνοντας µεγαλύτερη αποδοτικότητα καυσίµου.

Ένα ακόµα µοναδικό χαρακτηριστικό του κινητήρα SDF, σύµφωνα µε τη Same, είναι το σύστηµα έγχυσης καυσίµου υψηλής πίεσης (1.400 bar), ενώ το σύστηµα Τεχνολογίας Ρολού µε Υδραυλικό Ωστήριο (HRT), παρέχει τον µέγιστο έλεγχο του χρονισµού όταν εγχύεται το καύσιµο στο θάλαµο καύσης. Έτσι, όταν παίρνει µπρος ο κινητήρας και το λάδι είναι κρύο, το σύστηµα HRT θα σηκώσει ελαφρά το έµβολο για να βελτιώσει την έγχυση, ώστε σύµφωνα µε τον κατασκευαστή να οδηγήσει σε ευκολότερη εκκίνηση στο κρύο, περιορισµό του λευκού καπνού που παράγεται κατά την εκκίνηση και µειωµένη ανάγκη προθέρµανσης του κινητήρα.

Όλα τα εξαρτήµατα που βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα (ψυγείο, ανεµιστήρες, σωληνώσεις, φίλτρα κ.λπ.) έχουν σχεδιαστεί ώστε να επιτρέπουν τις επιδιορθώσεις ρουτίνας και ο έλεγχος να γίνεται µε µεγάλη ευκολία.

Χαρακτηριστικά, στο φίλτρο αέρα είναι ενσωµατωµένος ένας εξαγωγέας, που τραβάει την σκόνη έξω από το δοχείο του φίλτρου αέρα, παρατείνοντας έτσι τη ζωή του.

Τα Frutteto3 είναι διαθέσιµα µε δύο βασικές εκδόσεις σασµάν. Το LS 30+15 µε µηχανικό συµπλέκτη και το GS 30+15 µε συµπλέκτη υγρού τύπου πολλαπλών δίσκων. Και τα δύο σασµάν έχουν 3 κλίµακες ταχύτητας συµπεριλαµβανοµένης της έρπουσας και 5 συγχρονισµένες ταχύτητες πορείας.

Για τους πιο απαιτητικούς δίνεται η επιλογή για σασµάν γρήγορής αλλαγής (Overspeed) 45+45 στο οποίο απλώνονται οι ταχύτητες δίνοντας δυνητικά µέγιστη ταχύτητα 50 χλµ./ώρα, η οποία περιορίζεται στα 40 για νοµικούς λόγους. Στην ουσία, αυτό σηµαίνει πως το τρακτέρ µπορεί να πορεύεται µε 40 χλµ./ώρα είτε σε λειτουργία εξοικονόµησης (οδήγηση µε υψηλές σχέσεις), ή αξιοποιώντας τις δυνατότητες του κινητήρα µε τη χρήση χαµηλότερων σχέσεων.

Οι χαµηλότερες στροφές κινητήρα µειώνουν σηµαντικά την κατανάλωση καυσίµου ενώ παράλληλα διατηρείται η ισχύς του κινητήρα σε στροφές κοντά στη µέγιστη ροπή.

Η δυνατότητα του κιβωτίου Overspeed να φτάσει τα 40 χλµ/ώρα δεν επηρεάζεται από το µέγεθος των ελαστικών, αυξάνοντας έτσι την απόδοση και την άνεση στο δρόµο µε ή χωρίς φορτίο.

Στα µοντέλα µε σασµάν GS, oι αποκλειστικοί συµπλέκτες πολλαπλών δίσκων υγρού τύπου (Sense Clutch) για την κίνηση µπροστά ή πίσω, διασφαλίζουν τις οµαλές αλλαγές κατεύθυνσης. Ταυτόχρονα, ένας αποσβεστήρας στρέψης που βρίσκεται ακριβώς µπροστά από το σετ συµπλέκτη, µειώνει τη δόνηση και τους κραδασµούς από τα φορτία που δηµιουργούνται σε συνθήκες εργασίας.

Μαζί µε το σύστηµα υδροϋδραυλικού συµπλέκτη Sense Clutch, η Same προσφέρει µία σηµαντική τεχνολογική καινοτοµία, ονόµατι STOP & GO. To βραβευµένο αυτό σύστηµα επιτρέπει στον χειριστή να σταµατήσει την οδήγηση πατώντας απλά το πεντάλ του φρένου, µε το πάτηµα ενός κουµπιού. Αφήνοντας το πεντάλ, εξασφαλίζεται η οµαλή και σταθερή επαναφορά της οδήγησης στην προηγουµένως καθορισµένη ταχύτητα, καθιστώντας το ιδανικό για λειτουργίες µε εξαρτήµατα όπως τρέιλερ ή έναν µπροστινό φορτωτή, σε ταχύτητες 0-7 χλµ./ώρα.

Πιο αναλυτικά, η διαχείριση του συστήµατος γίνεται από µία ηλεκτρονική µονάδα ελέγχου που επεξεργάζεται τα δεδοµένα που λαµβάνονται από το µοχλό αλλαγής, το σύστηµα των φρένων και έναν αισθητήρα που βρίσκεται στο πίσω µέρος του κιβωτίου ταχυτήτων και παρακολουθεί την ταχύτητα του τρακτέρ στο έδαφος.

Όταν πατηθούν τα πεντάλ του φρένου, το τρακτέρ σταµατάει και το σύστηµα ταυτόχρονα βάζει τη λειτουργία του µοχλού αλλαγής «σε αναµονή». Όταν ελευθερωθούν τα πεντάλ του φρένου, ο µοχλός αλλαγής ενεργοποιείται και πάλι από την µονάδα ελέγχου STOP&GO, η οποία επιτρέπει την σταδιακή σύµπλεξη του υδραυλικού συµπλέκτη (οδήγηση µπροστά ή πίσω) και το µηχάνηµα θα ξεκινήσει πάλι οµαλά και χωρίς αναπηδήσεις.

Ως εκ τούτου, η οµαλή εκκίνηση προστατεύει το σετ του συµπλέκτη από τα φορτία της αλλαγής, ενώ παράλληλα µειώνει την κούραση του χειριστή.

Το υδραυλικό σύστηµα που χρησιµοποιεί το Frutteto3 µπορεί να εξοπλιστεί µε αποκλειστική υδραυλική αντλία 45 ή 54 λίτρων/λεπτό ενώ δίνεται η επιλογή για προαιρετική διπλή αντλία 33 + 25 λίτρων/λεπτό. Η αποκλειστική αυτή αντλία προσφέρει λάδι µόνο για τα υδραυλικά και τις βοηθητικές βαλβίδες διασφαλίζοντας ότι υπάρχει συνέχεια η µέγιστη παροχή και πως η ροή είναι επαρκής για εξαρτήµατα µε υψηλές απαιτήσεις.

Στο πίσω µέρος είναι διαθέσιµες έως και τρεις βοηθητικές βαλβίδες και εννέα στερεωµένα στη µέση κόµπλερ για τον εξοπλισµό που στερεώνεται µπροστά ενώ δίνεται η επιλογή για τη προσθήκη χειριστηρίου για τον έλεγχο των βοηθητικών βαλβίδων. Επίσης τα πίσω υδραυλικά Κατηγορίας II είναι διαθέσιµα µε σταθερή µπίλια ή άκρα άρθρωσης µε δαγκάνα και ρυθµιζόµενα µπράτσα που πέφτουν, τα οποία βοηθούν στην στερέωση και το ανέβασµα / κατέβασµα.

Κάθε µουαγιέ τροχού είναι εξοπλισµένο µε υγρά φρένα βυθισµένα σε λάδι, εξασφαλίζοντας βέλτιστη πέδηση στους τέσσερις τροχούς, ειδικά σε πλαγιές και όταν πραγµατοποιούνται εργασίες µε παρελκόµενα.

Το σύστηµα περιλαµβάνει µία βαλβίδα «Ξεχωριστών Φρένων» επιτρέποντας τρεις διαφορετικές καταστάσεις λειτουργίας: Ταυτόχρονη ενεργοποίηση όλων των φρένων, ενεργοποίηση δεξιάς ή αριστερής πλευράς φρένων -για τις ανάγκες µετακίνησης σε στενούς χώρους- και ενεργοποίηση ενός φρένου (πίσω δεξιά ή αριστερά), επιλογή που µειώνει σηµαντικά τον τραυµατισµό του εδάφους, που προκαλείται όταν ο εσωτερικός µπροστά τροχός είναι κλειδωµένος κατά τη διάρκεια στροφής.

Όσον αφορά την κίνηση δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάµεσα σε 2WD, 4WD και αυτόµατου 4WD. Σύµφωνα µε τον κατασκευαστή, µε τετρακίνηση και ηλεκτροϋδραυλικό κλείδωµα διαφορικού, οι επιδόσεις και η αποτελεσµατικότητα πρόσφυση είναι εγγυηµένες σε όλες τις συνθήκες. Ένα ελαφρύ πάτηµα στο φρένο, και το διαφορικό κλειδώνει.

Σχεδιασµένη από τη Same ειδικά για αυτή την κατηγορία ίππων, η καµπίνα 4-σηµείων µε πόρτα µεγάλου ανοίγµατος, του Frutteto3 κλέβει τις εντυπώσεις, µε έµφαση στην ελαχιστοποίηση του επιπέδου θορύβου λόγω προσθήκης φιµέ παραθύρων και ηχοµονωτικών υλικών στην περιοχή του κινητήρα.

Ο σχεδιασµός της καµπίνας επίσης προσφέρει ευκολία πρόσβασης στις ντίζες, ενώ προβλέπεται αποκλειστικός χώρος για ραδιόφωνο µε κεραία και δύο ηχεία.

Για τον εξαερισµό της καµπίνας, ένας ανεµιστήρας 4 ταχυτήτων κατευθύνει τον αέρα σε ένα σύνολο 7 ρυθµιζόµενων αεραγωγών που βρίσκονται στο χώρο της οροφής.

Οι αεραγωγοί, µε τη σειρά τους, µπορούν να τοποθετηθούν ώστε να κατευθύνουν τον αέρα γύρω στην καµπίνα ενώ τρεις είναι κατευθείαν στο εµπρός παρµπρίζ για γρήγορο ξεθάµπωµα. Επίσης διατίθενται air conditioner, ενώ τα φίλτρα της καµπίνας αφαιρούνται εύκολα για καθάρισµα χωρίς τη χρήση εργαλείων.

Τέλος επιπλέον των υποχρεωτικών βάσει κανονισµού προβολέων και των φώτων εργασίας πάνω στην οροφή, στο τρακτέρ µπορούν να τοποθετηθούν επιπλέον τέσσερα φώτα εργασίας. ∆ηλαδή δύο στερεωµένα εµπρός και δύο στερεωµένα πίσω στην οροφή επιτρέποντας έτσι την ασφαλή και παραγωγική εργασία κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία