BACK TO
TOP
Profi

Έμπλεξαν στη δίνη των αναδυόμενων οι μηχανηματάδες

Στο «πετσί» τους έχουν αρχίσει να νιώθουν για τα καλά και οι κατασκευαστές αγροτικών µηχανηµάτων παγκοσµίως, την κλιµακούµενη νοµισµατική αναταραχή των λεγόµενων αναδυόµενων αγορών (Βραζιλία, Ρωσία, Κίνα, Ινδία κλπ), µε τον τζίρο κολοσσών όπως CNH, Mahindra, AGCO και John Deere, να σηµειώνει πτώση που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει το 25%, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Agrenda.

Έμπλεξαν στη δίνη των αναδυόμενων οι μηχανηματάδες

2
0

Μετά από τον «επενδυτικό οργασµό» των τελευταίων δεκαετιών, το πρώτο δείγµα «όπου φύγει, φύγει» ήρθε από την Deutz, µε τη γερµανική εταιρεία να πιάνει έγκαιρα το νόηµα και να ακυρώνει τελευταία στιγµή µαζί µε τη Volvo, περαιτέρω άνοιγµα στην Κίνα προ 5 µηνών, µε τους αντιπρόσωπους των εταιρειών να δηλώνουν πως η χώρα είναι επενδυτικά «κουρασµένη». Τελικώς στην µεγαλύτερη αγορά παγκοσµίως, οι πωλήσεις σηµείωσαν πτώση το πρώτο επτάµηνο κατά 7%, και σύµφωνα µε την John Deere, η οποία έχει δει τις πωλήσεις της να πέφτουν συνολικά κατά 21%, η πίεση αυτή θα συνεχιστεί µέχρι τέλος του 2015.

 

Πτώση 44% στη Ρωσία

Μεγάλη πληγή αποτελεί βέβαια η Ρωσία, η οποία λόγω, µεταξύ άλλων, των χαµηλών τιµών πετρελαίου και των πολιτικών αναταραχών, έφερε την κατρακύλα κατά 44% στις συνολικές πωλήσεις το πρώτο εξάµηνο, ωστόσο η Claas επιµένει και προχωρά σε επένδυση ύψους 150 εκατ. στη ρωσική αγορά. Όπως ανέφερε η Cathrina Claas, κόρη του συνιδιοκτήτη της οικογενειακής εταιρεία, παρά τις όποιες φετινές προκλήσεις, η ίδια βλέπει αυτήν την «κόντρα στο ρεύµα» κίνηση ως µία στρατηγική µακροχρόνια επένδυση. Από την άλλη η John Deere, προσπαθεί να ισοφαρίσει τη ζηµιά, µεταφέροντας τα γραφεία της από τη Μόσχα στη βιοµηχανική ζώνη, όπου θα µοιράζεται εργάτες µε τη γαλλική εταιρεία αθλητικών ειδών, Decathlon, που έχει την παραγωγική της γραµµή δίπλα από τους Αµερικανούς.

 

Αισιοδοξία για ρεάλ

Την αισιοδοξία του εκφράζει ο όµιλος AGCO (Massey Ferguson, Fendt, Valtra, Challenger, GSI) καθώς παρά την πτώση του τζίρου του κατά 25% το πρώτο εξάµηνο, ο επικεφαλής του οµίλου, Martin Richenhagen, δήλωσε στους Financial Times ότι το αδύναµο ρεάλ τελικά στη Βραζιλία θα βοηθήσει τις πωλήσεις και ετοιµάζεται για ένα δυνατό 2016. Σηµειώνεται πως ή βραζιλιάνικη αγορά που παρέσυρε όλη τη Νότια Αµερική, έπεσε κατά 22% το πρώτο εξάµηνο του 2015 (θεριζοαλωνιστικές κατά 32% και αρόσιµος εξοπλισµός κατά 36%) και οι ταξινοµήσεις αναµένεται να φτάσουν τις 47.000 µονάδες το 2015, δηλαδή κάτω κατά 18% σε σχέση µε τον µέσο όρο των 5 τελευταίων ετών.

Παράλληλα, όπως όλα δείχνουν η υψηλή πίεση της Ινδίας (πτώση κατά 22%), που αποτελεί τη δεύτερη µεγαλύτερη αγοράς τρακτέρ παγκοσµίως µετά την Κίνα, θα συνεχιστεί µέχρι τέλος του έτους καθώς έρχονται και οι περίφηµοι µουσώνες. Σε αυτά τα πλαίσια η Mahindra και η TAFE (πρώτη σε όγκο πωλήσεων παγκοσµίως) σηµείωσαν πτώση στα έσοδα κατά 25% στη χώρα, λόγω χαµηλής ζήτησης, υψηλότερων εκπτώσεων στις τιµές και κινήτρα, που ζηµίωσαν τα περιθώρια κέρδους.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία