BACK TO
TOP
Profi

Θα το καταλάβεις μόνο αν σταθείς δίπλα του

Κάποιοι λένε ότι δεν γίνονται θαύµατα... Εντούτοις, η Fendt έχει καταφέρει πάλι να φτιάξει κάτι ιδιαίτερο όσον αφορά τόσο το σχέδιο, όσο και τις ικανότητες. Το µοντέλο-ναυαρχίδα 1050 της εταιρείας διαθέτει κινητήρα 500 ίππων, απόβαρο 14 τόνων και τροχούς ύψους 2,35 µ., όλα σε ένα συµβατικά διαµορφωµένο τρακτέρ που φαίνεται να ξέρει τι κάνει στο χωράφι.

Θα το καταλάβεις μόνο αν σταθείς δίπλα του

2
0

Ας ρίξουµε αρχικά µία µατιά στο «θηρίο» που έχουµε µπροστά µας.Κάτω από το εντυπωσιακό πράσινο καπό κρύβεται ο εξακύλινδρος κινητήρας MAN D2676 LE521 12,4 λίτρων µε µεταβλητό στροβιλοσυµπιεστή και αυτό που η εταιρεία κατασκευής του τρακτέρ ονοµάζει κόνσεπτ υψηλής ροπής/χαµηλής ταχύτητας Fendt iD. Από πλευράς κυβισµού και ενσωµατωµένης τεχνολογίας ο τεράστιος κινητήρας MAN αποτελεί ένα σηµαντικό βήµα από τον κινητήρα Deutz 7,8 λίτρων που κινεί το πιο µικρό τρακτέρ 900 Vario της κατασκευάστριας εταιρείας. Σε σχετικούς όρους όµως, το 1050 εκτιµάται να είναι κατά 10% πιο οικονοµικό από το 900 Vario.

Πάµε τώρα στη δοκιµή µας. Τον Αύγουστο συνδέσαµε έναν καλλιεργητή Amazone Cenius 7003-2TX Super 7 µ. στο πίσω µέρος ενός 1050 Vario για όργωµα 50.000 στρεµµάτων. Πώς τα πήγε;  Καθόλου άσχηµα. Με το σωστό έρµα και πλήρες φορτίο, εργαστήκαµε µε 12 χλµ./ώρα περίπου. Η κατανάλωση σε αυτό το σηµείο ήταν περίπου 85 λίτρα/ώρα ή 10 λίτρα/ώρα, ενώ η ολίσθηση των τροχών ήταν κάτω από 15%. Εξαιρετικά δηλαδή. Καθώς το βάθος καλλιέργειας αυξήθηκε και η βασική ταχύτητα µειώθηκε κάτω από τα 10 χλµ./ώρα, η ολίσθηση των τροχών αυξήθηκε πάνω από 20%, κάτι ικανοποιητικό έχοντας κατά νου τη µη ιδανική κατάσταση του εδάφους. Για όσους θέλουν να αναλάβουν τις πιο βαριές εργασίες ράβδου έλξης και άροσης µε λιγότερα από 10 χλµ/ώρα, θα χρειαστεί να προστεθεί βάρος.

Όλα σε αυτό το τρακτέρ είναι «µεγάλα». Και αυτό ισχύει για τους µπροστινούς και τους πίσω συνδέσµους, για τους οποίους η Fendt ισχυρίζεται ότι σηκώνουν 5,6 τόνους στο ρύγχος του 1050 και 12,9 τόνους στο πίσω µέρος. Αφού σκαρφαλώσει στην καµπίνα, ο χειριστής του Fendt µπαίνει σε έναν οικείο χώρο. Πράγµατι, οι µοναδικές αξιοσηµείωτες αλλαγές είναι ότι λείπουν δύο σηµαντικά στοιχεία από το µπράτσο καθίσµατος: Τα µαλακά πληκτρολόγια για την επιλογή της περιοχής πορείας I/II και της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Επίσης, η καµπίνα διαθέτει νέο σύστηµα ανάρτησης τεσσάρων σηµείων.

Εκτός αυτού, όλα είναι πολύ ικανοποιητικά: Η καµπίνα είναι 8 εκ. υψηλότερη, έχει µετακινηθεί λίγο πιο µπροστά σε σύγκριση µε τη θέση της στο 800/900, η πόρτα είναι 8 εκ. πιο φαρδιά και τα σηµεία ορατότητας προς τα πίσω και στο πλάι έχουν βελτιωθεί σηµαντικά. Σίγουρα, το ίδιο δεν µπορεί να ειπωθεί και για την ορατότητα προς τον µπροστινό σύνδεσµο, αυτό οφείλεται στο τεράστιο καπό, που κρύβεται σε τέτοιο βαθµό που η Fendt αναγκάστηκε να ενσωµατώσει κάµερα CCTV στο σήµα Dieselross που βρίσκεται στο ρύγχος.

Σύνοψη: Το 1050 Vario έχει πολύ περισσότερα από δυναµική ισχύ, παρότι τονίζεται ότι για πρώτη φορά, οι αγοραστές έχουν πλέον πρόσβαση στους 500 ίππους από ένα συµβατικά διαµορφωµένο τρακτέρ. Υπάρχουν πολλά έξυπνα χαρακτηριστικά -από το πρωτοποριακό πακέτο ψυγείου CAS έως το οικονοµικό πακέτο κίνησης Fendt iD και την αυτόµατη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση 4WD και το ενσωµατωµένο σύστηµα ελέγχου πίεσης ελαστικών GripAssistant. Αυτό το τρακτέρ έχει και «µυαλό» και «δύναµη». Το µοναδικό µας ερώτηµα εξακολουθεί να είναι εάν το τρακτέρ είναι πραγµατικά ικανό να µεταδίδει όλη την ισχύ στο έδαφος -σε µη ιδανικές συνθήκες, αλλά περισσότερο όταν λειτουργεί µε ταχύτητα 10 χλµ./ώρα σε δύσκολο χώµα.

Τα µηχανήµατα Fendt διαθέτει στην ελληνική αγορά η Ελκυστήρ Α.Ε. Ν. Κουρίνος (τηλ. 23910/23456)

 

Περισσότερα σ το Profi που θα κυκλοφορήσει μαζί με την εφημερίδα Agrenda το Σάββατο 5 Μαρτίου  

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία