Ο κλάδος βρίσκεται σε πτώση από το 2014 λόγω της συρρίκνωσης των αγροτικών εισοδηµάτων σηµειώνει η CEMA, µε τους αναλυτές της Rabobank να λένε ότι µέσα σε δύο χρόνια θα πραγµατοποιηθούν εξαγορές κατασκευαστών µικρών αλωνιστικών και παρελκοµένων από τους πέντε κορυφαίους παίχτες της αγοράς. ∆ηλαδή τις John Deere, Mahindra, AGCO (Massey Ferguson, Fendt, Valtra κα), CNH (New Holland, Case IH) και Kubota, που θα προσπαθήσουν να αδράξουν την ευκαιρία για «φθηνές» εξαγορές και να αξιοποιήσουν το πελατολόγιό τους ανάλογα, διευρύνοντάς το παράλληλ
Ένα πρώτο δείγµα της παραπάνω τάσης είναι η εξαγορά της κατασκευάστριας σπαρτικών, Monosem από την John Deere που δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο για τον οποίο προβλέπεται πτώση 20% στην ευρωπαϊκή αγορά για φέτος. Επιπλέον η Kubota µετά την εξαγορά της Kverneland που φτιάχνει µηχανήµατα διαχείρισης εδάφους, αναµένεται να κυκλοφορήσει µε το χαρακτηριστικό πορτοκαλί της χρώµα και το λογότυπό της παρελκόµενα µε βάση την τεχνογνωσία των ∆ανών
Οι συγχωνεύσεις δεν είναι αποτελούν το µοναδικό µοχλό επιβίωσης στη βιοµηχανία µηχανηµάτων. Οι πτώση στην αγορά των βαρέων µηχανηµάτων, έχει δώσει το έναυσµα για συνεργασία µεταξύ κατασκευαστών και εταιρειών γεωργικής πληροφορικής ή κατασκευαστών µη επανδρωµένων αεροσκαφών, καθώς το ζητούµενο είναι η εύρεση εναλλακτικών καναλιών κέρδους
Εταιρείες όπως η Ag Leader, Raven, Trimble και Topcon συνεχίζουν να επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκιά τους και να συνεργάζονται µε µεγάλες εταιρείες µηχανήµατα να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε όλο τον κόσµο. Με την πιθανότητα µελλοντικών εξαγορών και συνεργασιών, πολύ πιθανό τα χρώµατα στα µηχανήµατα να δένουν µεταξύ τους τα επόµενα χρόνια, σηµειώνουν οι αναλυτές της Rabobank
«Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν τα σενάρια συγχωνεύσεων και εξαγορών υλοποιηθούν» λέει η επενδυτική τράπεζα που εν τω µεταξύ προβλέπει η αγορά των τρακτέρ και των θεριζοαλωνιστικών να µειωθεί κατά 10% το 2016 και 2,5% το 2017, µε αναµενόµενο θετικό ρυθµό ανάπτυξης 5% το 2018.
Ένα πρώτο δείγµα της παραπάνω τάσης είναι η εξαγορά της κατασκευάστριας σπαρτικών, Monosem από την John Deere που δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο για τον οποίο προβλέπεται πτώση 20% στην ευρωπαϊκή αγορά για φέτος. Επιπλέον η Kubota µετά την εξαγορά της Kverneland που φτιάχνει µηχανήµατα διαχείρισης εδάφους, αναµένεται να κυκλοφορήσει µε το χαρακτηριστικό πορτοκαλί της χρώµα και το λογότυπό της παρελκόµενα µε βάση την τεχνογνωσία των ∆ανών
Οι συγχωνεύσεις δεν είναι αποτελούν το µοναδικό µοχλό επιβίωσης στη βιοµηχανία µηχανηµάτων. Οι πτώση στην αγορά των βαρέων µηχανηµάτων, έχει δώσει το έναυσµα για συνεργασία µεταξύ κατασκευαστών και εταιρειών γεωργικής πληροφορικής ή κατασκευαστών µη επανδρωµένων αεροσκαφών, καθώς το ζητούµενο είναι η εύρεση εναλλακτικών καναλιών κέρδους
Εταιρείες όπως η Ag Leader, Raven, Trimble και Topcon συνεχίζουν να επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκιά τους και να συνεργάζονται µε µεγάλες εταιρείες µηχανήµατα να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε όλο τον κόσµο. Με την πιθανότητα µελλοντικών εξαγορών και συνεργασιών, πολύ πιθανό τα χρώµατα στα µηχανήµατα να δένουν µεταξύ τους τα επόµενα χρόνια, σηµειώνουν οι αναλυτές της Rabobank
«Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν τα σενάρια συγχωνεύσεων και εξαγορών υλοποιηθούν» λέει η επενδυτική τράπεζα που εν τω µεταξύ προβλέπει η αγορά των τρακτέρ και των θεριζοαλωνιστικών να µειωθεί κατά 10% το 2016 και 2,5% το 2017, µε αναµενόµενο θετικό ρυθµό ανάπτυξης 5% το 2018.