BACK TO
TOP
Profi

Εξοπλισμένο με το δικό του αδιαβάθμητο κιβώτιο CVT το Claas Arion 650 Cmatic

Όταν επιλέγουν να αποκτήσουν ένα Arion 650, οι περισσότεροι το κάνουν όχι µόνο λόγω της εξαιρετικής οθόνης Cebis που εξοπλίζεται, αλλά και για το ηµιαυτόµατο κιβώτιο Hexashift που τοποθετείται στη ναυαρχίδα της σειράς. Μήπως όµως το αδιαβάθµητο Cmatic, κάνει τη δουλειά καλύτερα; Οι αριθµοί του DLG μας δίνουν την απάντηση.

Εξοπλισμένο με το δικό του αδιαβάθμητο κιβώτιο CVT το Claas Arion 650 Cmatic

2
0
Η περιγραφή του κινητήρα δεν θέλει πολλά λόγια. Είναι ο ίδιος εξακύλινδρος κινητήρας 6,8 λίτρων από τη Deere Power Systems που χρησιµοποιείται στα µοντέλα Hexashift. Και φαίνεται ότι η Claas διαθέτει αρκετούς κινητήρες συµβατούς µε Stage IIIB για να βγαίνει το Arion από τη γραµµή παραγωγής του εργοστασίου του Le Mans µέχρι το τέλος του 2016

Συνδεδεµένο στο δυναµόµετρο του DLG και µε 2.200 σ.α.λ., το Arion 650 Cmatic της δοκιµής µας έφτασε τους 116kW/158 ίππους µέσω του pto. Αυτό είναι εξαιρετικό, ειδικά εφόσον η απόδοση αυξάνεται έως τους 123kW/168 ίππους στις µέγιστες ταχύτητες. Αυτό µεταφράζεται σε αύξηση ροπής 39% και σταθερό εύρος ισχύος σχεδόν 28%, που σε συνδυασµό µε τα αποτελέσµατα της κατανάλωσης καυσίµου από τη δοκιµή στο δυναµόµετρο, στα 253g/kWh σε ονοµαστική απόδοση και 239g/kWh σε µέγιστη απόδοση, είναι καλά αποτελέσµατα µέσου όρου.  Ειδικά όταν συνυπολογίσεις ότι δεν χρειάζεται και AdBlue.

Πάµε τώρα στο αδιαβάθµητο σύστηµα µετάδοσης EQ200 της εταιρείας που µετατρέπει την ισχύ σε ταχύτητα. Όπως τα υπόλοιπα CVT βασίζεται σε ένα συνδυασµό υδραυλικών και µηχανικών τµηµάτων, µε πλήρως µηχανικό σύστηµα κίνησης για ταχύτητα περίπου 20 και 50 χλµ/ώρα (η ανώτατη ταχύτητα επιτυγχάνεται στις 1.500 σ.α.λ.). Η µέγιστη ταχύτητα στην όπισθεν είναι 20 χλµ/ώρα.

Ένας αξιόπιστος δείκτης της αποδοτικότητας του συστήµατος µετάδοσης είναι η δύναµη ράβδου έλξης και κυρίως της κατανάλωσης καύσιµου που τη συνοδεύει. ∆ίνοντας 93,6kW/125,5 ίππους ισχύ στη ράβδο έλξης σε ονοµαστικές στροφές και ισχύ 100,3kW/134,5 ίππους σε µέγιστες στροφές το κιβώτιο Cmatic έδωσε κατά 10% λιγότερη ώθηση στους τροχούς σε σύγκριση µε το µοντέλο Hexashift. Αντίστοιχα, η κατανάλωση καυσίµου ήταν υψηλότερη από εκείνη του ηµιαυτόµατου τρακτέρ ( 310 g/kWh και 292 g/kWh), που είναι ίση µε άλλα τρακτέρ εξοπλισµένα µε CVT.

Κάτι παρόµοιο ισχύει µε τις µετρήσεις του Powermix, που µιµείται την πραγµατική εργασία σε επαναλαµβανόµενες συνθήκες δοκιµής. Χάρη στον εξαιρετικό έλεγχο του κινητήρα/συστήµατος µετάδοσης, το Cmatic Arion κατανάλωσε σχεδόν 1% λιγότερο καύσιµο (293g/kWh) σε σύγκριση µε το µέσο όρο της τρέχουσας δοκιµής. Επίσης, δεν υπάρχει AdBlue για να προκληθεί σύγχυση σε ό,τι αφορά το κόστος λειτουργίας.  Όσον αφορά την απόδοση στο δρόµο, και πάλι το Cmatic δεν έδιωξε το Hexashift από το «θρόνο» του.  Αν και τα ποσοστά κατανάλωσης των 606g/kWh σε 40 χλµ/ώρα και 607g/kWh σε 50 χλµ/ώρα εξακολουθούν να είναι αξιοπρεπή αποτελέσµατα.

Και µην ξεχνάτε ότι η οικονοµία είναι µόνο ένας παράγοντας για την απόφαση της αγοράς. Στις πρακτικές δοκιµές, το νέο EQ200 τα πήγε πολύ καλά. Υπάρχουν τρεις προγραµµατιζόµενες ζώνες ταχύτητας, που η καθεµιά διαθέτει χωριστό cruise control το οποίο θα είναι γνωστό στους χειριστές του Axion. Ο έλεγχος κινητήρα/κιβωτίου ταχυτήτων συνέχισε µε θετικό ρυθµό. Η µοναδική λεπτοµέρεια που µας έλειψε ήταν µια εύχρηστη ασφάλεια κλειδώµατος και η δυνατότητα για οµαλή εναλλαγή ανάµεσα στα χειριστήρια που βρίσκονται στην κολόνα του τιµονιού και στη δεξιά ηλεκτροϋδραυλική ρεβέρσα.

Οι αγοραστές θα έχουν και άλλα εξαρτήµατα στο πίσω µέρος του Arion: οι τέσσερις επιλογές ταχύτητας pto (540/ 1.000/ 540E/ 1.000E) που είναι πολύ εύχρηστες, ενώ τα εξωτερικά χειριστήρια ελέγχου δεν απαιτούν κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια. Ο σύνδεσµος είναι ίδιος µε εκείνον που διαθέτει το ηµιαυτόµατο τρακτέρ. Εν ολίγοις, η συνεχής ανύψωση 5.243daN δεν είναι αρκετή για ένα τρακτέρ µε αυτή την ιπποδύναµη. Για παράδειγµα, το Arion της δοκιµής µας δυσκολεύτηκε να σηκώσει µια καλλιεργητική σπαρτική 3 µ. σε όλο το ύψος. Έπρεπε να µετατοπίσουµε τις ράβδους ανύψωσης στην πίσω οπή για να επιτύχουµε δύναµη ανύψωσης 7,4 τόνων, αλλά αυτό µειώνει το εύρος ανύψωσης στα 55 εκατοστά.

Κάτι πιο θετικό είναι ότι οι πραγµατικοί βραχίονες ανύψωσης και τα χειριστήρια ελέγχου τους παίρνουν εξαιρετική βαθµολογία: λιτή, βολική ράβδος ανύψωσης και ρύθµιση του σταθεροποιητή, καθώς και τροποποιηµένη βάση για τον υδραυλικό επάνω σύνδεσµο που δεν κινδυνεύει πλέον από φθορά. Όλα πολύ καλά.

Ο µπροστινός σύνδεσµος είναι σωστά ενσωµατωµένος στο πλαίσιο και ανυψώνει 3,4 τόνους. Είναι εξοπλισµένος µε εξωτερικό κουµπί ελέγχου και αξιοπρεπή βάση για τον επάνω σύνδεσµο. Το µοναδικό µικρό µειονέκτηµα είναι ότι ο µπροστινός σύνδεσµος είναι συνδεδεµένος µε µία από τις πίσω βαλβίδες πηνίου.

Οι οδηγοί µας λάτρεψαν το τζόιστικ Cmotion ενώ η οθόνη Cebis διαθέτει εξαιρετική διάταξη µενού, αλλά θα προτιµούσαµε να υπήρχε οθόνη αφής. Προς τιµήν του, το 650 είναι ευέλικτο, έχει κλειστό κύκλο στροφής 11,75 µ., αν και το τρακτέρ της δοκιµής µας ήταν εξοπλισµένο µε σχετικά στενά ελαστικά 480/70 R28 σε πλάτος πέλµατος 1,98 µ.  Οι καλύτερες βαθµολογίες δόθηκαν στην άνεση του χειριστή. Η φερόµενη ανάρτηση καµπίνας τεσσάρων σηµείων φαίνεται να ταιριάζει τέλεια µε την ανεξάρτητη ανάρτηση µπροστινού άξονα. Η δεύτερη διαθέτει πολλούς γρασαδόρους και έτσι πιστεύουµε ότι οι αγοραστές θα πρέπει να επιλέξουν το κεντρικό σύστηµα λίπανσης.

Σύνοψη: Η Claas επένδυσε πάνω από 40 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη του δικού της CVT για τις σειρές Arion 500 και 600 και φαίνεται πως αποτέλεσε τελικά µια καλή επένδυση. Το EQ200 παίρνει καλή βαθµολογία για τον εξαιρετικό έλεγχο κινητήρα/συστήµατος µετάδοσης και η λειτουργία του αντιπροσωπεύει µια πραγµατική πρόκληση για το καθιερωµένο αδιαβάθµητο σύστηµα. Σε σύγκριση µε το ηµιαυτόµατο Hexashift, χρησιµοποιεί περίπου 7% περισσότερο καύσιµο στο Arion 650. Ο χώρος του οδηγού είναι ευρύχωρος, άνετος και µε σωστή εργονοµία. Πιστεύουµε όµως ότι η οθόνη θα πρέπει να είναι αφής αλλά οι λεπτοµέρειες κατασκευής βρίσκονται σε καλά επίπεδα.

Τα µηχανήµατα της Claas διαθέτει στην ελληνική αγορά η Γ. Χίγκας ΑΒΕΕ  (τηλ. 2310/780866)


Τι λέει ο ιδιοκτήτης  για το Claas Arion 640 Cmatic Το CVT έχει σουξέ

Ο Marcus Land είναι εργολάβος διάφορων εργασιών µε κυριότερη την κοπή καλαµιών. Με έδρα κοντά στο Ross-on-Wye στο Herefordshire, η εταιρεία βασίζεται σε δύο Claas Arion 640s, ένα Hexashift του 2010 και ένα Cmatic του 2015, µαζί µε ένα Arion 460 του 2015. Χρησιµοποιεί τρακτέρ Renault και Claas πάνω από 20 χρόνια και έτσι γνωρίζει καλά το προϊόν από το Le Mans.

Το Cmatic 640 αντικατέστησε ένα Arion 550. «Είχαµε εξετάσει τρακτέρ Vario και στο παρελθόν, αλλά ήταν δύσκολο να βρεθεί ο κατάλληλος χρόνος για να αγοράσουµε ένα» εξηγεί. «Ο τοπικός αντιπρόσωπος, ο Harold Johns, είχε το Cmatic στον χώρο του για παρουσίαση. Το µελετήσαµε καλά και µας έκαναν καλή προσφορά για την αλλαγή. Είχαµε εντυπωσιαστεί πολύ και δεν θα επιστρέφαµε στο ηµιαυτόµατο».

Το τρακτέρ έφτασε τον Ιούνιο του 2015 και έχει συµπληρώσει µέχρι στιγµής πάνω από 800 σε διάφορες εργασίες, από µεταφορές µέχρι όργωµα, ψεκασµό, κοπή χόρτου µε εµπρόσθιο και οπίσθιο Lely και σπορά µε εµπρόσθια πρέσα και κοµπίνα µηχανοκίνητης τσάπας. Κατά την υπεδάφια εργασία µε ένα Simba Flatliner µε τρία σκέλη, το τρακτέρ Cmatic κατανάλωσε 16-18 λίτρα/ώρα, ενώ το παλαιότερο τρακτέρ Hexashift χρησιµοποίησε  20-23 λίτρα/ώρα, σύµφωνα µε την οθόνη Cebis.

Επίσης, ο κ. Land τονίζει πόσο εύκολη είναι η ρύθµιση του τρακτέρ µέσω της οθόνης Cebis και, επειδή είναι ένα από τα πρώτα τρακτέρ Cmatic, ωφελήθηκε από τις διάφορες τροποποιήσεις της Claas, που αύξησαν τον δυναµισµό, ειδικά για την πέδηση του κινητήρα.

Μια µικρή ενόχληση είναι ότι αυτό το συγκεκριµένο Arion ήταν ένα τρακτέρ «από το στοκ» και δεν είχε έλεγχο κλιµατισµού. Παρόλ’ αυτά, µε πρόσθετους εξαεριστήρες σε σύγκριση µε το παλιό Arion κάνει αποτελεσµατική δουλειά και κρατά δροσερό τον χειριστή.

Ο κ. Land προσθέτει ότι το χειριστήριο ελέγχου Cmotion είναι εξαιρετικό και λέει ότι µπορεί να δει πού αφιέρωσε πολύ χρόνο η Claas. «Οδήγησα ένα Fendt 936 για αρκετές εβδοµάδες και ο µοχλός δεν είναι τόσο εύχρηστος όσο ο µοχλός του Claas» σχολιάζει.

Κείμενο από το περιοδικό Profi, μηνός Ιουλίου-Αυγούστου 2016

 




Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία