BACK TO
TOP
WineTrails

Χαμηλή απόδοση ως εγγύηση της ποιότητας της πρώτης ύλης

Με βήµατα που ξεκινούν από τη βελτίωση της πρώτης ύλης, της αµπέλου έως το στήσιµο οινοποιητικών εγκαταστάσεων που τιµούν τον παραγωγό και τους επισκέπτες του, το Κτήµα Κώστα Λαζαρίδη αποκαλύπτει συνεχώς τη δηµιουργική διάθεση που διακατέχει τους ανθρώπους του. Ο χαµηλοί τόνοι που τηρεί ο ίδιος στην προσωπική του συµπεριφορά δεν τον εµποδίζουν να κινείται επιθετικά και νεωτεριστικά ως επιχειρηµατίας δηµιουργώντας καινούργια προϊόντα και κάνοντας ανοίγµατα σε νέες αγορές.

Χαμηλή απόδοση ως εγγύηση της ποιότητας της πρώτης ύλης

8
0
Κύριε Λαζαρίδη, έχετε μια μακρά και επιτυχημένη παρουσία στο χώρο του κρασιού. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές που καταγράφηκαν στο ελληνικό κρασί την τελευταία εικοσαετία; Τα τελευταία είκοσι χρόνια παρακολουθούµε µια τεράστια εξέλιξη στο χώρο του ελληνικού κρασιού, η οποία συντελείται σε πολλά επίπεδα και κυρίως µια αλµατώδη βελτίωση της ποιότητας µέσα από τη χρήση νέων τεχνολογιών και τεχνογνωσίας τόσο στην αµπελοκαλλιέργεια όσο και στην οινοποίηση. Οι νέοι παραγωγοί που αποφάσισαν να επενδύσουν στο κλάδο, µε τη συµµετοχή των νέων επιστηµόνων που εκπαιδεύτηκαν στα καλύτερα πανεπιστήµια του κόσµου έφεραν έναν νέο αέρα στο χώρο και αυτό φάνηκε. Αυτό οδήγησε ακόµη και τις βιοµηχανίες που µέχρι τότε στόχευαν µόνο στη µαζική παραγωγή µε τα γνωστά επακόλουθα να στραφούν σε ποιοτικότερα προϊόντα. Ταυτόχρονα, τα εστιατόρια αναβάθµισαν τις υπηρεσίες και τις κουζίνες τους, εµφανίστηκαν sommelier, δηµοσιογράφοι οίνου και λέσχες οινόφιλων. Όλα αυτά µαζί συντέλεσαν σε µια στροφή του κόσµου στο πιο επώνυµο και ποιοτικό.

Η σηµερινή παραγωγική εικόνα του Κτήµατος ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς τόσο
της εγχώριας αγοράς, όσο και του εξωτερικού;
Αυτή τη στιγµή καλλιεργούµε 2.200 ιδιόκτητα στρέµµατα, κυρίως στη ∆ράµα στις περιοχές της Αδριανής και της Καλής Βρύσης, αλλά και στην Αττική στις όχθες της λίµνης του Μαραθώνα για τις ανάγκες του κτήµατος Οινότρια Γη στο Καπανδρίτι. Είναι ο µεγαλύτερος ιδιόκτητος αµπελώνας στη ∆ράµα και ένας από τους µεγαλύτερους στη Ελλάδα και αποτελεί το µεγάλο συγκριτικό πλεονέκτηµα για τα κρασιά µας, αφού µε την αυτονοµία που µας παρέχει µπορούµε να έχουµε τον µεγαλύτερο δυνατό έλεγχο πάνω στην πρώτη ύλη, τον καθοριστικό παράγοντα για την παραγωγή ποιοτικών κρασιών. Η συνολική παραγωγή µας φτάνει τις 750.000 φιάλες περίπου.

Στα αµπέλια σας κυρίαρχες είναι οι διεθνείς ποικιλίες. Ποια θέση έχουν στη στρατηγική σας οι ελληνικές ποικιλίες;Η κοινοτική και εθνική νοµοθεσία για τις φυτεύσεις δυστυχώς είναι αρκετά δεσµευτικές για τους αµπελουργούς. Ευκολότερα µας επιτράπηκε να φυτεύσουµε διεθνείς ποικιλίες στη ∆ράµα παρά τις 5 ελληνικές, που µε πολλή προσπάθεια και επιµονή τελικά καλλιεργούµε µε εξαιρετικά αποτελέσµατα. Πρόθεσή µας είναι να πειραµατιστούµε όχι µόνο µε περισσότερες ελληνικές ποικιλίες, αλλά και σε ιδιαίτερες συνθήκες και περιοχές του νοµού µας. Ηδη εργαζόµαστε πάνω σε αυτό και σύντοµα ελπίζουµε να έχουµε θετικά αποτελέσµατα προς ανακοίνωση.

Η συνεργασία σας µε τον κορυφαίο Γάλλο οινολόγο Michel Rolland σας ωφέλησε τόσο σε επίπεδο ποιότητας ή σε επίπεδο εµπορικό;Σίγουρα και τα δύο. Η συνεργασία µε έναν χαρισµατικό άνθρωπο όπως ο Michel Rolland, ο οποίος θεωρείται από πολλούς ο «γκουρού» της ερυθρής οινοποίησης παγκοσµίως, προσφέρει κατ’ αρχήν σε επίπεδο τεχνογνωσίας και τάσεων. ∆εν παρακολουθεί απλά τις εξελίξεις από πολύ κοντά, σε πολλές περιπτώσεις τις διαµορφώνει, και αυτό µας δίνει τη δυνατότητα να δοκιµάζουµε από τους πρώτους καινούργιες τεχνικές και τεχνολογίες και να ενσωµατώνουµε στην παραγωγική µας διαδικασία ό,τι πιστεύουµε ότι βοηθάει την ποιότητα των προϊόντων µας. Όσον αφορά το εµπορικό κοµµάτι, σαφώς και βοηθάει ένα µεγάλο όνοµα στο πώς σε αντιµετωπίζουν, κυρίως σε ορισµένες αγορές του εξωτερικού.

Το Κτήµα Λαζαρίδη συγκαταλέγεται στις ελληνικές οινοποιίες που έχουν καταφέρει να αποκτήσουν µια σταθερή σχέση µε τις ξένες αγορές. Ποια είναι τώρα η εξαγωγική σας εικόνα;Είναι γεγονός ότι το Κτήµα έδωσε από την αρχή µεγάλη έµφαση στις εξαγωγές. Αυτή τη στιγµή εξάγεται περίπου το 1/3 της παραγωγής σε 20 χώρες σε ολόκληρο τον κόσµο, από «παραδοσιακές» για το ελληνικό κρασί όπως η Γερµανία και οι ΗΠΑ έως και πιο εξωτικές όπως η Κίνα η Βραζιλία και η Σιγκαπούρη. Το πλεονέκτηµα που έχουµε πέρα, φυσικά, από την υψηλή και σταθερή ποιότητα η οποία είναι κυρίαρχη προϋπόθεση για µια επιτυχηµένη πορεία, είναι ότι συνδυάζουµε γνωστές διεθνείς ποικιλίες µε ελληνικές. Προσφέρουµε λοιπόν στον ξένο οινόφιλο κάτι οικείο, όπως για παράδειγµα το Sauvignon Blanc στον Λευκό Αµέθυστο µε κάτι «εξωτικό» γι’ αυτόν, το Ασύρτικο.

Ποια είναι στρατηγική της εταιρείας σας στις ξένες αγορές;Προσφέροντας πάντα κρασιά υψηλών προδιαγραφών επιδιώκουµε να κτίσουµε τις ετικέτες µας στις παραδοσιακές αγορές όπου ήδη δραστηριοποιούµαστε και να εισέλθουµε σε νέες. ∆εν είναι καθόλου εύκολο, µιας και η χώρα µας δεν ανήκει στις γνωστές παραγωγικές χώρες. Πολλές φορές λειτουργούµε «εθνικά» και λιγότερο ειδικά για τα προϊόντα µας. Εχουµε πολύ δρόµο ακόµη , κυρίως στις αγορές της Ασίας, όπου άλλες χώρες επένδυσαν συστηµατικά εδώ και χρόνια και έχουν εγκατασταθεί εµπορικά

Πώς αντιµετωπίζετε τα προβλήµατα υπερβολικής τιµολόγησης κρασιού που εµφανίζονται στην εσωτερική αγορά της Ελλάδας;Με τον τρόπο που το αντιµετωπίζει όλος ο παραγωγικός κόσµος: Με υποµονή και επιµονή να πείσουµε τους συνεργάτες µας για τα οφέλη από την πιο λογική τιµολόγηση των κρασιών που θα ανεβάσει την εικόνα του εστιατορίου αλλά και την ικανοποίηση του πελάτη. Στην Ελλάδα της κρίσης βλέπουµε πια µια στροφή προς αυτήν την κατεύθυνση, την οποία επιδοκιµάζουµε και ελπίζουµε να βρει πολλούς µιµητές.

Το κρασί Αµέθυστος είναι από τις πλέον καταξιωµένες ελληνικές ετικέτες. Ποια θα ήταν η επόµενη µέρα του Αµέθυστου;Από την πρώτη σοδειά του Αµέθυστου πριν από 22 χρόνια µέχρι και σήµερα όλες µας οι προσπάθειες επικεντρώνονται στο να κάνουµε ένα ακόµη καλύτερο κρασί, που να ανταποκρίνεται σε αυτούς που σταθερά µας τιµούν µε την προτίµησή τους ή στους νέους, αυτούς που ψάχνουν διαρκώς για κάτι κλασσικά ποιοτικό. Θεωρώ ότι αυτή η αναζήτηση του απόλυτου δεν θα σταµατήσει ποτέ

Έχετε προγραµµατίσει αλλαγές στο µάρκετινγκ των προϊόντων σας µε νέες ετικέτες τι προσδοκάτε από αυτή την κίνηση; Όπως γνωρίζετε έχουµε δηµιουργήσει «σχολή» µε τους πίνακες στις ετικέτες µας εδώ και χρόνια. Σκοπεύουµε τώρα να ανανεώσουµε την εικόνα των περισσότερων προϊόντων µας και να κάνουµε τις ετικέτες µας ας πούµε πιο «σύγχρονες», διατηρώντας όµως τα κυρίαρχα στοιχεία αναγνωρισιµότητάς τους, ίσως όχι αυτούσια αλλά σίγουρα κοντά σε αυτό που οι φίλοι µας αναγνωρίζουν σ’ εµάς όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό θα συνδυαστεί µε ένα γενικότερο πλάνο επικοινωνίας και προβολής που θα υλοποιήσουµε το επόµενο διάστηµα.

Η Οινότρια Γη στο Καπανδρίτι είναι µια µεγάλη επένδυση και είχε πολλαπλό στόχο όπως την παραγωγή νέων προϊόντων, προβολή και επικοινωνία στους καταναλωτές και είσοδο σε νέες αγορές. Ποιοι από αυτούς έχουν επιτευχθεί σήµερα και τι αναµένετε για το µέλλον;Ο αρχικός σχεδιασµός αφορούσε την υλοποίηση της ιδέας να είµαστε «κοντά» στις εξελίξεις, δηλαδή κοντά στην Αθήνα. Μέσα από την επένδυση αυτή επιδιώξαµε να δηµιουργήσουµε χώρους κοινού για την οργάνωση εκδηλώσεων προβολής των προϊόντων µας, αλλά και κοινωνικών ή επαγγελµατικών εκδηλώσεων, ένα µικρό οινοποιείο µε έναν επίσης µικρό αµπελώνα βιολογικής καλλιέργειας που µας ξάφνιασε ευχάριστα µε την υψηλή ποιότητα των κρασιών Οινότρια Γη και τέλος ένα οργανωµένο Μουσείο Κρασιού και Αποσταγµάτων. Ο στόχος που δεν εξελίχθηκε όπως είχε σχεδιαστεί είναι αυτός των χώρων για εκδηλώσεις τρίτων.

Κύριε Λαζαρίδη, εκτός από το κρασί δραστηριοποιείστε από το 1993 στο τσίπουρο και πρόσφατα στο ούζο.Ποιο θεωρείτε ότι είναι το µέλλον του τσίπουρου και πώς θα αντιµετωπίσετε την αγορά του χύµα; Το τσίπουρο είναι µια κατηγορία που ανεβαίνει τα τελευταία χρόνια και νοµίζω ο λόγος είναι ότι η Αθήνα ανακάλυψε επιτέλους το τσίπουρο! ∆υστυχώς η κατανάλωση του χύµα και κυρίως στα σηµεία εστίασης είναι µια πληγή µε πολλές προεκτάσεις, τόσο οικονοµικές όσο και καταναλωτικές. Οφείλουµε να ενηµερώσουµε τον κόσµο ότι ένα «κακό» απόσταγµα δεν είναι αθώο, αλλά µπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία του. Υπάρχουν χώρες όπου δεν νοείτε η κυκλοφορία χύµα αποστάγµατος, όπως η γειτονική Τουρκία. Ελπίζω σύντοµα να καταλάβουν οι αρµόδιοι φορείς ότι αυτό που κάποτε ξεκίνησε σαν υποστήριξη του αγροτικού εισοδήµατος είναι εδώ και καιρό µια βιοµηχανία παραγωγής αµφίβολης και σίγουρα µη ελέγξιµης ποιότητας αλκοόλ που ανταγωνίζεται µη ισότιµα όλους εµάς τους επίσηµους εµφιαλωτές.

Υπάρχει περιθώριο για premium κατηγορία στο τσίπουρο;Όταν η αγορά ωριµάσει περισσότερο θα µπορούν να βγουν και πιο ιδιαίτερα προϊόντα. Κάτι αντίστοιχο που έγινε µε το κρασί πριν από 20 χρόνια. Η απόσταξη είναι ένα τεράστιο πεδίο πειραµατισµών που όπως καταλαβαίνετε δεν αφήνει τους ειδικούς µας αδιάφορους.

Η αγορά ούζου δείχνει να είναι κορεσµένη από εθνικούς και τοπικούς παραγωγούς, ποιες είναι οι προσδοκίες σας;Στο ούζο µπήκαµε µετά από προτροπή των συνεργατών µας, αφού η µεγάλη εµπειρία και τεχνογνωσία που έχουµε αναπτύξει στην απόσταξη µπορεί να µεταφερθεί και σε αυτό το προϊόν. Σαφώς και είναι µια πιο ανταγωνιστική αγορά από αυτή του τσίπουρου µε πολλούς παλιούς παραδοσιακούς παραγωγούς. Στόχος µας µια αξιοπρεπής θέση ανάµεσα στους ποιοτικούς µικρούς παραγωγούς ούζου και πιστεύω ότι τη διεκδικούµε µε καλές αξιώσεις.

Συνέντευξη στη Νίκη Μηταρέα από το WineTrails Ιανουαρίου 2015
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία