Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Αγγελίες

Τα 230 μίλια του Μισισιπή και ο πόλεμος των τροφίμων

Τα τελευταία 230 µίλια του Μισισιπή εδώ και χρόνια καθιέρωσαν τις ΗΠΑ στις διεθνείς αγορές τροφίµων. ∆έκα τερµατικοί σταθµοί σιτηρών στέκουν σαν κάστρα στις όχθες, παραλαµβάνοντας τις σοδειές από τις φάρµες των γύρω περιοχών.

3_Cargill

Πέτρος Γκόγκος

14
0

Εκεί αποθηκεύονται σε τεράστια τσιµεντένια σιλό και µεταφέρονται στη συνέχεια στα αµπάρια ξένων πλοίων. Συνολικά όλοι αυτοί οι σταθµοί µπορούν να εξάγουν µέχρι και 500.000 τόνους ηµερησίως.

Ωστόσο φέτος δεν ξεκίνησε ποτέ η πυρετώδης φθινοπωρινή σεζόν. Ο όγκος των σιτηρών και των ελαιούχων σπόρων που πέρασαν από τα λιµάνια στις όχθες του ποταµού έχει µειωθεί κατά 9% συγκριτικά µε το προηγούµενο φθινόπωρο, σύµφωνα µε τα στοιχεία αµερικανικών υπηρεσιών.

Η Cargill, ο µεγαλύτερος εµπορικός οίκος αγροτικών εµπορευµάτων, επανειληµµένα έκλεισε τους δυο τερµατικούς της στον Μισισίπι, ενώ λουκέτο έβαλε για πέντε µέρες µέσα στον Νοέµβριο, στέλνοντας άνευ αποδοχών τους εργάτες σπίτια τους. «Ποτέ ξανά δεν έχουµε κάνει κάτι αντίστοιχο», εξηγεί στους Financial Times ο Τζέρεµι Σέηφερτ, υπεύθυνος του τερµατικού. «Κλείσαµε για πέντε µέρες την µονάδα γιατί δεν είχαµε τίποτα να φορτώσουµε» συνεχίζει. Από τον Σεπτέµβριο µέχρι τον ∆εκέµβριο, ο όγκος σόγιας που φορτώθηκε σε καράβια µέσω των τερµατικών της Cargill στην Λουιζιάνα είναι µειωµένος κατά 40% σε σύγκριση µε την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η υποτονικότητα αυτή στις όχθες του ποταµού είναι άµεση συνέπεια της εµπορικής διαµάχης µεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.

Αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 12 Ιανουαρίου 
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Αγγελίες

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία