BACK TO
TOP
Agrenda

Η πρώτη αλωνιστική χωρίς τιμόνι κάνει φέτος ντεμπούτο στο θερισμό

Το σύστημα καθοδήγησης αποκλειστικά με τζόιστικ όπως στα αεροσκάφη, φέρνει η Fendt τον Ιούλιο.

20-37_19

Γιώργος Κοντονής

71
0

Την πρώτη στάνταρ θεριζοαλωνιστική που τη χειρίζεται ο οδηγός χωρίς τιµόνι, φέρνει η Fendt στην Ευρώπη τον ερχόµενο Ιούλιο. 

Πρόκειται για την επιλογή συστήµατος διεύθυνσης αποκλειστικά µε τζόιστικ IdealDrive που παρέχει στον οδηγό της θεριζοαλωνιστικής Ideal καθαρή ορατότητα ολόκληρης της κεφαλής κοπής, και ιδιαίτερα στο κέντρο της κεφαλής, όπου η σοδειά εισάγεται στο συλλεκτικό. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η οµαλή ροή σοδειάς στο µηχάνηµα για υψηλή παραγωγικότητα και ποιότητα σοδειάς, υποστηρίζει η Fendt. Με τίποτα πέρα από τα πεντάλ µπροστά τους, οι χειριστές µπορούν επίσης πιο εύκολα να δουν και να αποφύγουν εµπόδια στο δρόµο ή στο χωράφι. «Το σύστηµα IdealDrive ανακουφίζει από το φυσικό στρες και µειώνει την κούραση, καθώς ο χειριστής µπορεί να δει ολόκληρη την κεφαλή τροφοδοσίας και να χειρίζεται τα πάντα από µία άνετη θέση στην καµπίνα», υποστηρίζει ο Zach Stejskal, product specialist της Fendt. «Το τζόιστικ ουσιαστικά καθιστά τη στροφή 180 µοιρών στα σύνορα του χωραφιού σε µία ελαφριά χωρίς κόπο δουλειά. Κάντε την σύγκριση µε τη στροφή ενός τιµονιού τέσσερις ή πέντε φορές µεγαλύτερο. Η στροφή µε το τζόιστικ σίγουρα µειώνει την κούραση του χειριστή της θεριζοαλωνιστικής» πρόσθεσε.

Οι αγρότες χρησιµοποιούν το αριστερό τους χέρι για τη διεύθυνση της θεριζοαλωνιστικής, µετακινώντας το αριστερά ή δεξιά. Μία αντίσταση που θα νιώσουν θα τους καθοδηγεί για το πόσο να κινήσουν το µοχλό ώστε να έχουν το επιθυµητό αποτέλεσµα. Το τζόιστικ ανταποκρίνεται γρήγορα ώστε το µηχάνηµα να µπορεί να στρίψει µε λιγότερη κίνηση στο σασί σε σχέση µε εκείνη που θα έκανε µε το τιµόνι. Η κατασκευάστρια εταιρεία παράλληλα επικαλείται µελέτες από πανεπιστήµια που δείχνουν αύξηση της παραγωγικότητας κατά 6% µε τη χρήση των χειριστηρίων IdealDrive σε σχέση µε το συµβατικό τιµόνι. Επιπλέον, το χειριστήριο µειώνει τις «τιµονιές» κατά 65% υποστηρίζει η Fendt, µε βάση µία µελέτη που εξέτασε το χρόνο που χρειάζονται οι οδηγοί να πραγµατοποιήσουν µανούβρες σε µία ειδική πίστα µε το IdealDrive σε σχέση µε το σύστηµα συµβατικής διεύθυνσης.

Η ευαισθησία κατά το στρίψιµο, ρυθµίζεται µε βάση την ταχύτητα της θεριζοαλωνιστικής. Το σύστηµα έχει σχεδιαστεί ώστε να βελτιστοποιείται ο έλεγχος του χειριστή, είτε το µηχάνηµα βρίσκεται στο αλώνισµα ή σε διαδικασία µεταφοράς. Επιπλέον της διεύθυνσης, το αριστερό τζόιστικ χειρίζεται τις λειτουργίες που βρίσκονται τυπικά σε ένα τιµόνι, ή πάνω στην κολόνα. Όταν π.χ βρίσκεται στο δρόµο η αλωνιστική, τα φλας µπορεί να τα χειριστεί ο οδηγός από την κορυφή του τζόιστικ. Στο χωράφι, τα φώτα που χρησιµοποιούνται για την εύρεση των γραµµών βρίσκονται επίσης στην κορυφή του µοχλού. Τα πίσω κουµπιά τώρα του τζόιστικ, χρησιµοποιούνται για να µειώσουν την ένταση στους προβολείς  για την κόρνα και το σύστηµα πορείας.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία