Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Γνώμες

Για την πτώση στο αργό φταίνε οι οδηγοί

Εάν αναρωτιέστε ποιο «κοµµάτι» από το βαρέλι του πετρελαίου είναι υπεύθυνο για την κατάρρευση των τιµών του αργού τον τελευταίο µήνα, µην ψάχνετε άλλο: είναι οι οδηγοί όλου του κόσµου. Τα συµβόλαια βενζίνης RBOB του Nymex -τα οποία συνήθως αποτιµώνται µε premium έναντι της πρώτης ύλης τους, του αργού πετρελαίου -διαπραγµατεύονται ολοένα και πιο φτηνά σε σχέση µε το Brent για πρώτη φορά από το 2011. Αντίστοιχα και στη Σιγκαπούρη, η βενζίνη 92 RON ήταν φθηνότερη από το αργό πετρέλαιο Tapis τις τελευταίες εβδοµάδες. Αυτό δεν αποτελεί απαραίτητα καταστροφή για τα διυλιστήρια, τα οποία µπορούν να καλύψουν τις ζηµιές τους στη βενζίνη µε κέρδη από προϊόντα µε καλύτερη απόδοση όπως το ντίζελ. Ωστόσο, αποτελεί ένδειξη ότι οι καταναλωτές στις αναδυόµενες αγορές, που πλήττονται από την άνοδο των τιµών του πετρελαίου το 2018 σε συνδυασµό µε την αποδυνάµωση των νοµισµάτων τους, είναι πιθανό να µειώσουν δραµατικά τη ζήτηση.

david-fickling_skitso

Ντέιβιντ Φίκλινγκ

402
0

Οι τιµές των κυριότερων προϊόντων βενζίνης στην Ταϊλάνδη, τις Φιλιππίνες και την Ινδία έχουν υποχωρήσει από τις αρχές Οκτωβρίου. Αυτό δεν είναι ακόµα αρκετό για να προκληθεί µία αναζωπύρωση της ζήτησης. Στον Περσικό Κόλπο, τα αποθέµατα ελαφρών αποσταγµάτων - κυρίως βενζίνης - έχουν σηµειώσει υψηλά επίπεδα ρεκόρ. Το πρόβληµα είναι ότι ο κόσµος έχει πάρα πολλά από τα ελαφριά προϊόντα του αργού που είναι τα πλέον κατάλληλα για την παραγωγή βενζίνης και πολύ λίγες από τις πιο βαριές ποικιλίες που είναι καλύτερες για το πετρέλαιο ντίζελ, το αεριωθούµενο καύσιµο και το µαζούτ.

Στην Αµερική, η πετρελαιοπηγή στο δυτικό Τέξας παράγει κυρίως ελαφρύ, γλυκό αργό. Εν τω µεταξύ, οι πηγές βαρύτερου πετρελαίου παρουσιάζουν προβλήµατα: η παραγωγή του Μεξικού υποχωρεί εδώ και µια δεκαετία, ενώ η Βενεζουέλα οδεύει προς την κατάρρευση[...].

Εν τω µεταξύ, το επόµενο έτος θα κάνει την εµφάνισή του ένα µεγαλύτερο ζήτηµα: Οι εκκρεµείς κανόνες του ∆ιεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισµού σχετικά µε την περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιµα πλοίων, οι οποίοι είναι πιθανό να προκαλέσουν αυξηµένη κατανάλωση µεσαίων αποσταγµάτων ως υποκατάστατο των πιο ρυπογόνων µαζούτ. [...].

Μην υπολογίζετε το ενδεχόµενο τα µεσαία αποστάγµατα του πετρελαίου να αρχίσουν να αποτελούν ένα πιο σηµαντικό παράγοντα για τις τιµές - ή την πιθανότητα οι φθηνότερες τιµές χάρη στο selloff του τελευταίου µήνα να κάνουν τελικά τους ανθρώπους να οδηγήσουν ξανά.

*Συντάκτης εµπορευµάτων στο Bloomberg

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία