Οι τιµές των κυριότερων προϊόντων βενζίνης στην Ταϊλάνδη, τις Φιλιππίνες και την Ινδία έχουν υποχωρήσει από τις αρχές Οκτωβρίου. Αυτό δεν είναι ακόµα αρκετό για να προκληθεί µία αναζωπύρωση της ζήτησης. Στον Περσικό Κόλπο, τα αποθέµατα ελαφρών αποσταγµάτων - κυρίως βενζίνης - έχουν σηµειώσει υψηλά επίπεδα ρεκόρ. Το πρόβληµα είναι ότι ο κόσµος έχει πάρα πολλά από τα ελαφριά προϊόντα του αργού που είναι τα πλέον κατάλληλα για την παραγωγή βενζίνης και πολύ λίγες από τις πιο βαριές ποικιλίες που είναι καλύτερες για το πετρέλαιο ντίζελ, το αεριωθούµενο καύσιµο και το µαζούτ.
Στην Αµερική, η πετρελαιοπηγή στο δυτικό Τέξας παράγει κυρίως ελαφρύ, γλυκό αργό. Εν τω µεταξύ, οι πηγές βαρύτερου πετρελαίου παρουσιάζουν προβλήµατα: η παραγωγή του Μεξικού υποχωρεί εδώ και µια δεκαετία, ενώ η Βενεζουέλα οδεύει προς την κατάρρευση[...].
Εν τω µεταξύ, το επόµενο έτος θα κάνει την εµφάνισή του ένα µεγαλύτερο ζήτηµα: Οι εκκρεµείς κανόνες του ∆ιεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισµού σχετικά µε την περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιµα πλοίων, οι οποίοι είναι πιθανό να προκαλέσουν αυξηµένη κατανάλωση µεσαίων αποσταγµάτων ως υποκατάστατο των πιο ρυπογόνων µαζούτ. [...].
Μην υπολογίζετε το ενδεχόµενο τα µεσαία αποστάγµατα του πετρελαίου να αρχίσουν να αποτελούν ένα πιο σηµαντικό παράγοντα για τις τιµές - ή την πιθανότητα οι φθηνότερες τιµές χάρη στο selloff του τελευταίου µήνα να κάνουν τελικά τους ανθρώπους να οδηγήσουν ξανά.
*Συντάκτης εµπορευµάτων στο Bloomberg