Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Γνώμες

Η νέα ταυτότητα του ελαιολάδου

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Τα τελευταία χρόνια μια νέα γενιά Ελλήνων παραγωγών ελαιολάδου δείχνει αποφασισμένη να προσελκύσει την προσοχή των διεθνών αγορών και να πείσει τους αγοραστές σε όλο τον κόσμο ότι το ελαιόλαδο που προσφέρει είναι καλύτερο. Μολονότι αυτό είναι αδιαμφισβήτητο σε τοπικό επίπεδο, το ελληνικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (EVOO) δεν μπόρεσε να κερδίσει την ίδια φήμη – ετικέτα που οι Ιταλοί και οι Ισπανοί ανταγωνιστές του κατάφεραν.

panagos_2

Γιάννης Πανάγος

625
0

Μια επανεκκίνηση τα τελευταία χρόνια αρχίζει να σηματοδοτεί αυτή την αλλαγή. Τα ελληνικά εμπορικά σήματα επανεμφανίζονται σε διεθνές επίπεδο με καλοδουλεμένες ετικέτες και νέα ταυτότητα. Αυτό που γίνεται είναι κάτι παραπάνω από την ανακατασκευή της επωνυμίας και την όμορφη συσκευασία.

Θα μπορούσε να υποστηριχθεί βάσιμα ότι αυτό το νέο κύμα ελαιολάδου είναι αποφασισμένο να τυποποιήσει την παραγωγή, κάτι που η ελληνική ελαιουργική βιομηχανία δεν κατάφερε τα προηγούμενα χρόνια. Παρά τις προσπάθειές της, η μεγάλη εγχώρια βιομηχανία τυποποιούσε μόλις το 25% της εγχώριας παραγωγής η οποία κυμαίνεται περί τους 300.000 τόνους και είναι η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο.

Είναι σαφές ότι εκτός από τις περιορισμένες εξαγωγές τυποποιημένου, η Ελλάδα είχε εγκαταλείψει χρόνια το δικαίωμά της να κατοχυρώνει εμπορικά σήματα, τα οποία θα μπορούσαν να στηρίξουν μια καλύτερη θέση στη διεθνή αγορά. Αρκείτο στο να πουλάει με παραδοσιακό τρόπο χύμα ελαιόλαδο σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, οι οποίες χρησιμοποιούν τα ελληνικές παρτίδες έξτρα παρθένου για να ενισχύσουν τα δικά τους λάδια χαμηλότερης ποιότητας τα οποία ανασυσκευάζουν και διαθέτουν ως ιταλικά ή ισπανικά αντίστοιχα.

Βέβαια, η ισχυρότερη προβολή των ελληνικών EVOOs σε διεθνείς διαγωνισμούς διευκολύνει την αναγνώριση του ελληνικού ελαιολάδου διεθνώς, κάτι στο οποίο βοηθάει και η παγκόσμια τάση των καταναλωτών να πειραματίζονται με νέες γεύσεις και ετικέτες.  

Σημειωτέον ότι το 80% της παραγωγής ελαιολάδου της Ελλάδας είναι εξαιρετικά παρθένο όταν τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ιταλία είναι 67% και στην Ισπανία μόλις 34%. Την ίδια στιγμή, οι περισσότεροι εμπορικοί ελαιώνες στην Ελλάδα είναι οικογενειακές επιχειρήσεις που κατέχουν τα μυστικά της καλλιέργειας και τα μεταφέρουν από τη μια γενιά στην άλλη.

Η ποικιλία Κορωνέικη, που χρησιμοποιείται συνήθως για το ελαιόλαδο, είναι γερή και γεμάτη γεύση και η καλλιέργειά της ξεκινάει από την Πελοπόννησο εδώ και 10 αιώνες. Η Κορωνέικη είναι γνωστή για τις υψηλές πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικά), οι οποίες, βάσει επιστημονικών αναλύσεων, υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Η ειδική ετήσια εορταστική έκδοση Top 50 του «Ελαίας Καρπός» που κρατάτε στα χέρια σας, έρχεται να «ξαναζωγραφίσει», κατά κάποιο τρόπο, τον χάρτη του ελληνικού ελαιολάδου. Φιλοδοξία της είναι να δώσει σχήμα και μορφή στη νέα επιχειρηματική δραστηριότητα που φιλοξενεί ο κλάδος, αναδεικνύοντας τις ενδιαφέρουσες προσπάθειες των νεών Ελλήνων παραγωγών ελαιολάδου, όπως και τις ισχυρές παρουσίες στο πεδίο της επιτραπέζιας ελιάς. Καλή ανάγνωση!

 
*Εκδότης-Διευθυντής εφημερίδα Agrenda

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία