BACK TO
TOP
Γνώμες

Μικρό εύρος τιμών ζητά αύξηση αποδόσεων

Στην αγορά φρούτων και λαχανικών το εύρος εντός του οποίου κινούνται οι τιµές παραγωγού γίνεται όλο και στενότερο.

panagos_4

Γιάννης Πανάγος

5
0

Αυτό που ξεκίνησε από την κατηγορία των commodities, το βλέπουµε χρόνο µε το χρόνο να καθιερώνεται και στα νωπά αγροτικά προϊόντα. Μάλιστα, η γενικότερη τάση σταθεροποίησης, δηλαδή ο περιορισµός στο εύρος διακύµανσης των τιµών παραγωγού, ελάχιστα δείχνει να επηρεάζεται παρά την ένταση των καιρικών φαινοµένων, ως αποτέλεσµα της κλιµατικής αλλαγής και τις εκτεταµένες ζηµίες οι οποίες καταγράφονται συχνά στην εξέλιξη της αγροτικής παραγωγής διεθνώς. Είναι σαφές ότι ο συνδυασµός:

σταθερά υψηλών στρεµµατικών αποδόσεων, ως αποτέλεσµα των εξελίξεων τόσο στις τεχνικές καλλιέργειας, όπως πχ. θερµοκήπια υψηλών αποδόσεων, όσο και στη χρήση των εισροών, δηλαδή καινοτόµες λύσεις µε χρήση των τεχνολογιών ακριβείας

κινητικότητας των προϊόντων σε παγκόσµια κλίµακα, ως αποτέλεσµα των τεχνικών συντήρησης των προϊόντων, όπως και της ταχύτητας µε την οποία γίνονται οι µεταφορές, 
δείχνει να έχει επιδράσει περιοριστικά στις αυξοµειώσεις των τιµών διεθνώς καθώς εξασφαλίζεται επάρκεια προϊόντων σε σχέση µε τις διατροφικές ανάγκες του πλανήτη και εύκολη κάλυψη των όποιων ελλείψεων -λόγω ειδικών συνθηκών- σε κάποια περιοχή του πλανήτη, µε ταχεία µεταφορά των αντίστοιχων προϊόντων από κάποια άλλη περιοχή του πλανήτη.

Όλα αυτά συγκλίνουν σε µια και βασική παραδοχή. Οι καλλιεργητές είναι υποχρεωµένοι να σχεδιάζουν τη συµµετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία µε βάση συγκεκριµένες τιµές διάθεσης των προϊόντων, οι οποίες προσεγγίζουν όλο και περισσότερο στον µέσο όρο των τελευταίων ετών.
Παίρνοντας για παράδειγµα το επιτραπέζιο σταφύλι, παρά την πανσπερµία νέων ποικιλιών που διαφοροποιούν έως ένα βαθµό την εικόνα της διάθεσης, οι τιµές παραγωγού, τουλάχιστον για τα προϊόντα που βρίσκονται εντός εποχής ακολουθεί δύο δρόµους. Τα 60-70 λεπτά το κιλό για τα σταφύλια πρώτης ποιότητας και 40-50 ευρώ το κιλό για τα σταφύλια δεύτερης ποιότητας.
Με άλλα λόγια αυτό σηµαίνει ότι όλα παίζονται στις αποδόσεις και στο κόστος παραγωγής. Άντε να γίνει και µια προσπάθεια κίνησης στα όρια της εποχικότητας (παραγωγή εκτός εποχής). Αυτό φαίνεται πως επιδιώκουν µέχρι τώρα οι µεγάλες αλυσίδες λιανικής (σούπερ µάρκετ) κι απ’ ότι δείχνουν τα πράγµατα το καταφέρνουν.    

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία