Η μέχρι στιγμής εμπειρία δείχνει πάντως ότι η αντοχή που παρουσιάζει η εικόνα αγοράς των αγροτικών προϊόντων και η αυξημένη στις περισσότερες των περιπτώσεων ζήτηση για τρόφιμα, «κινήθηκαν» παράλληλα με τη θεμελίωση ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης της αγροτικής παραγωγής, το οποίο μάλιστα διαχέεται σε όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας. Αρχής γενομένης από τον τρόπο με τον οποίο γίνεται πλέον η επικοινωνία με τους αγρότες, ένα μεγάλο μέρος των υποστηρικτών της αγροτικής παραγωγής δείχνει να υιοθετεί τις νέες μεθόδους, οι οποίες μάλλον έρχονται για να μείνουν. Διαδικτυακή επικοινωνία και ενημέρωση, ηλεκτρονικές παραγγελίες, ψηφιακή εκπαίδευση και μεταφορά γνώσης και υιοθέτηση λύσεων ευφυούς γεωργίας, δείχνουν να κερδίζουν καθημερινά έδαφος και να διαμορφώνουν τις συνθήκες για έναν άλλο τρόπο οργάνωσης στο σύνολο της εν λόγω οικονομικής δραστηριότητας.
Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι αυτό τον καιρό «υποχωρούν τα τείχη» που έκαναν δύσκολη τη συνεργασία ανάμεσα στους επιμέρους κλάδους στήριξης της αγροτικής παραγωγής και διαχείρισης – διάθεσης των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων. Παρατηρείται έτσι, αυτό τον καιρό, ζωηρό ενδιαφέρον από επιχειρήσεις του κλάδου των εισροών για τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα του τελικού προϊόντος (ειδικά στα τρόφιμα), όπως επίσης και μεγαλύτερη αγωνία των μεταποιητών για τα βήματα καλλιεργητικής φροντίδας που ακολουθεί ο παραγωγός. Διακρίνεται επίσης εντονότερη διάθεση της επιστημονικής κοινότητας, των γεωργικών συμβούλων και των φορέων πιστοποίησης, να δράσουν ως καταλύτες (μεταξύ των παραπάνω) για ένα καλύτερο παραγωγικό αποτέλεσμα. Η αλήθεια είναι ότι τα τεχνολογικά επιτεύγματα (ψηφιακή επανάσταση) σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή γραμμή για ήπιες παρεμβάσεις στον αγρό (Farm to Fork) διευκολύνουν τις παραπάνω διεργασίες. Αυτό που χρειάζεται είναι συνεχής αξιολόγηση των νέων δεδομένων, κατάλληλος σχεδιασμός και κοινή προσέγγιση των νέων παραμέτρων, με στόχο την επιτυχή ενσωμάτωση όλων αυτών των αλλαγών στο περιβάλλον της ελληνικής γεωργίας.