BACK TO
TOP
Γνώμες

Kενό ανάμεσα σε ζήτηση και διαθεσιμότητα αγροτικών μηχανημάτων

Οι αγρότες που έχουν ξεκάθαρο αναπτυξιακό πλάνο για την εκµετάλλευσή τους και είναι σίγουροι για τον εξοπλισµό που χρειάζονται, ίσως δεν είναι κακή ιδέα, να προχωρήσουν σε παραγγελία και δέσµευση -µε κάποιο τρόπο- του µηχανήµατος που σκοπεύουν να προµηθευτούν.

υφυφρ_2_2_2_2_2

151
0

Είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία εκµηχάνισης της γεωργίας που υπάρχει τόσο µεγάλο κενό ανάµεσα στη ζήτηση της αγοράς και στη διαθεσιµότητα των κατασκευαστών και των αντιπροσώπων τους. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι έξι µήνες είναι το ελάχιστο διάστηµα αναµονής για την παραλαβή ενός τρακτέρ. Συχνά το διάστηµα αυτό φθάνει και τον έναν χρόνο, ενώ σε κάποιες, λίγες προς το παρόν, περιπτώσεις οι αντιπρόσωποι δυσκολεύονται να πάρουν παραγγελίες, καθώς δεν έχουν καµιά ενηµέρωση για την πορεία της παραγωγής των µηχανηµάτων που αντιπροσωπεύουν.

Κορυφαίοι παράγοντες της εγχώριας αγοράς τρακτέρ δεν κρύβουν την ανησυχία τους για την τροπή που έχουν πάρει τα πράγµατα. Πολύ συχνά οι παραγγελίες τους δεν βγαίνουν, ενώ οι αυξήσεις στις χρεώσεις (από παραγγελία σε παραγγελία) κινούνται σε διψήφια ποσοστά, κάτι που κάνει τη χρηµατοδότηση δύσκολη και το οικονοµικό ρίσκο που αναλαµβάνουν, µεγάλο.

Τα πράγµατα γίνονται ακόµα πιο περίπλοκα σε µια αγορά, όπως είναι η ελληνική, όπου η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων τρακτέρ και µεγάλων αγροτικών µηχανηµάτων, συνδέεται µε τα αναπτυξιακά προγράµµατα και κυρίως τα Σχέδια Βελτίωσης των εκµεταλλεύσεων. Είναι ανοιχτό το ενδεχόµενο, να τρέχουν προγράµµατα και να µην υπάρχουν διαθέσιµα µηχανήµατα, όπως και το αντίθετο, φυσικά σε ένα µεγαλύτερο βάθος χρόνου. Το καλό είναι ότι στα αροτραία τουλάχιστον, η βελτίωση των τιµών παραγωγού αφήνει σηµαντικά περιθώρια κινήσεων στους καλλιεργητές, αν θέλουν να διευκολύνουν τα επενδυτικά τους πλάνα, µε στοχευµένες βέβαια κινήσεις.

 Ενώ µπορούµε συχνά να δούµε τα κέρδη παραγωγής ορισµένων τεχνολογιών, όπως η αυτόµατη διεύθυνση (Αutosteer), υπάρχουν φορές που είναι δύσκολο να σταθµίσουµε το όφελος σε κάποιες άλλες. Ένας αισθητήρας NIR που µετρά τα θρεπτικά στη συγκοµιδή σε µία ενσιρωτική, είναι ένα καλό παράδειγµα. Όταν ένας εργολήπτης έρχεται στο χωράφι και φοράει στο µηχάνηµά του τέτοια τεχνολογία, είναι διατεθειµένος ο πελάτης να πληρώσει το κάτι παραπάνω; Κάποιοι επισηµαίνουν ότι η τεχνολογία αυτή συνέβαλε στη διατήρηση της πελατειακής βάσης τους. Εάν πάντως κάποτε είναι η στιγµή να µάθετε τι ακριβώς παράγει ένα τµήµα του κτήµατος, εάν θα µπορούσατε να µειώσετε την ποσότητα του λιπάσµατος κατά µερικά κιλά, ή να µην προχωρήσετε σε επανασπορά ή να µην κάνετε µία δεύτερη περασιά, τότε σίγουρα το 2022 είναι µία καλή χρονιά για να ξεκινήσετε, µε τις τιµές των εισροών στα ύψη. Η κεντρική δοκιµή τρακτέρ στο profi Μαΐου, θέτει επίσης µια παρόµοια ερώτηση σχετικά µε την τεχνολογία και τα χαρακτηριστικά, καθώς συγκρίνουµε την έκδοση Power «entry-level» του Fendt 314 µε την έκδοση Profi+

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία