Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Γνώμες

Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω

Φέτος κλείνουν 10 χρόνια από την πρώτη έκδοση του Ελαίας Καρπός (el) και μια σύντομη αναδρομή σ’ αυτή την πορεία θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχει πολλά κοινά με την πορεία αναζήτησης της νέας ταυτότητας του ελληνικού ελαιόλαδου. Προφανώς και η ταυτότητα αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί. Χρειάζεται ακόμα πολλή δουλειά. Ωστόσο τα πράγματα έχουν πάρει το δρόμο τους και το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω.

panagos_2_13__1___2_

Γιάννης Πανάγος

361
0

Εκεί που υπήρχαν μόνο δύο εταιρείες τυποποίησης, τυποποιώντας μάλιστα ελαιόλαδο μόνο για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, χωρίς να ενδιαφέρονται για εξαγωγές, έχουν δημιουργηθεί σήμερα περισσότερες από 300 μικρές ή και μεγαλύτερες επιχειρήσεις, οι οποίες χτίζουν συστηματικά υπεραξία στον εγχώριο προϊόν και κινούνται κύρια με εξαγωγικό προσανατολισμό.

Είτε πρόκειται για μικρές καθετοποιημένες μονάδες, είτε για επιχειρήσεις με ευρύτερη εμβέλεια που απευθύνονται ωστόσο σε σταθερή βάση παραγωγών για την προμήθεια πρώτης ύλης και διάθεση προϊόντος με πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, το βέβαιο είναι ότι αυτού του είδους ο τρόπος δουλειάς έχει θέσει σε νέες βάσεις την ελαιοκαλλιέργεια στη χώρα μας και, φυσικά, χρόνο με το χρόνο «κλέβει χώρο» από το χύμα ελαιόλαδο και τις εξαγωγές προϊόντος χαμηλής προστιθέμενης αξίας.

Είναι τα σχήματα που αναδεικνύουν με πείσμα το τεράστιο δυναμικό κάποιων εγχώριων ξεχασμένων ποικιλιών ελιάς, καθοδηγούν τους παραγωγούς και ανοίγουν νέα μονοπάτια στην τεχνική φροντίδα του ελαιώνα, έχουν βάλει στο λεξιλόγιο του αγρότη τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, κάνουν καθημερινότητα τη γευσιγνωσία, αλλάζουν τα ποιοτικά στάνταρ του ελαιόλαδου, τόσο στο οικογενειακό τραπέζι όσο και στην εστίαση (HORECA).

Προπαντός αλλάζουν την ιδέα της διεθνούς κοινότητας για το ελληνικό ελαιόλαδο. Τα εγχειρήματα περί των οποίων ο λόγος, συστήνουν εκ νέου το προϊόν που δύναται να φέρει στη διεθνή αγορά η χώρα μας, αφαιρούν επί της ουσίας όπλα από τον ανταγωνισμό και βάζουν ένα λιθαράκι για τη διαμόρφωση νέων ισορροπιών, προς όφελος βέβαια του παραγωγού.

Είναι σαφές ότι οι προσπάθεια αυτή δεν θα πρέπει να ανακοπεί υπό το πρίσμα των υψηλών τιμών παραγωγού που προσφέρει αυτό τον καιρό η αγορά στο χύμα ελαιόλαδο, αντίθετα, θα πρέπει να στηριχθούν με μεγαλύτερο ζήλο και από τους ίδιους τους παραγωγούς, έτσι ώστε, όταν η αγορά καταλαγιάσει, αυτά τα σχήματα κι αυτός ο τρόπος δουλειάς γύρω από το προϊόν να είναι ο κυρίαρχος.

Η Agrenda και το Ελαίας Καρπός έχουν ταυτίσει την ύπαρξή τους μ’ αυτή την προσπάθεια και δεν θα πάψουν να την υπηρετούν για πολλές δεκαετίες!     

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία