BACK TO
TOP
Branding

Επανασυστήνεται το brand «Δρόμοι Κρασιού Ελλάδας»

Τις βάσεις για την προώθηση μιας διαπεριφερειακής συνεργασίας, που θα στοχεύσει στο να επανασυστήσει στις διεθνείς αγορές το brand «Οι Δρόμοι του Κρασιού της Ελλάδας», αυτή τη φορά ως μια κοινή πρόταση – πρόσκληση για τους απανταχού λάτρεις του οινοτουρισμού, έθεσαν οι εκπρόσωποι των κυριότερων αμπελοοινικών ζωνών της χώρας.

krasia_elados_1

Λεωνίδας Λιάμης

72
0

Επιτελικά στελέχη από τα έξι οργανωμένα περιφερειακά οινοτουριστικά δίκτυα, τους λεγόμενους «Δρόμους του Κρασιού», που λειτουργούν στη Βόρεια Ελλάδα, την Κεντρική Ελλάδα, την Αττική, την Πελοπόννησο, τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, συζήτησαν την ιδέα, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που οργάνωσε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της 34ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia, όπου και το κάθε δίκτυο παρουσίασε τα επιτεύγματά του στο χώρο του κρασιού.

«Ο οίνος αποτελεί μέρος της πολιτισμικής κουλτούρας της Ελλάδας και ένα από τα κορυφαία εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας. Κατά συνέπεια ο τουρισμός και η αγροτική παραγωγή, εν προκειμένω οι αμπελώνες που έχουμε ανεπτυγμένους σε όλη τη χώρα, μπορούν μαζί να προσφέρουν μία προστιθέμενη αξία στην εθνική οικονομία», τόνισε ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, Αλέξανδρος Θάνος, αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προσθέτοντας πως ο οινοτουρισμός αποτελεί μία ταχεία αναπτυσσόμενη τουριστική αγορά που βασίζεται στη βιωματική εμπειρία.

«Παρούσα» η βιωματική εμπειρία στον ελληνικό οινοτουρισμό

Ο ελληνικός αμπελώνας και τα επισκέψιμα οινοποιεία που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, όπως επισημάνθηκε, μπορεί να προσφέρει αυτή την ιδιαίτερη εμπειρία, καθώς οι επισκέπτες τους έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν υψηλής ποιότητας κρασιά και τοπικά εδέσματα, να πάρουν μέρος στην παραγωγική διαδικασία και ταυτόχρονα να συμμετέχουν σε πλήθος ξεχωριστών δράσεων, που προσφέρει κάθε περιοχή, όπως είναι τα διάφορα φεστιβάλ, περίπατοι, ποδηλατοδρομίες, επισκέψεις σε ιστορικούς αρχαιολογικούς ή θρησκευτικούς χώρους και ούτω καθεξής.

«Το ελληνικό κρασί είναι ενιαίο, χωρίς διοικητικά όρια. Στόχος μας είναι να προβάλλουμε τους ελληνικούς δρόμους του κρασιού στο εξωτερικό οργανωμένα και να επανασυστήσουμε τον ελληνικό οινοτουρισμό», είπε ο κ. Θάνος, ενώ από την Αττική, η Ελένη Δημοπούλου εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος για τον τουρισμό σημείωσε πως «το ελληνικό τουριστικό προϊόν πρέπει να είναι ενιαίο και να μην κατακερματίζεται». Την ανάγκη οι επιμέρους περιφέρειες «να ενώσουμε τις δυνάμεις μας», στο κομμάτι του οινοτουρισμού, υπογράμμισε κι η αντιπεριφερειάρχης ανάπτυξης, υποδομών, δικτύων και περιβάλλοντος της Πελοποννήσου,
Κωνσταντίνα Νικολάκου, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα κεντρικό δίκτυο, μέσω εθνικής στρατηγικής, για να αξιοποιηθούν τα ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς «το κρασί προσφέρει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στη μεταμνημονιακή εποχή».

Οκτώ οινικές διαδρομές σε πέντε περιφέρειες στη Βόρεια Ελλάδα

Στη Βόρεια Ελλάδα οργανωμένη προσπάθεια για την ανάδειξη του οινοτουρισμού πραγματοποιεί η Ένωση Οινοποιών «Οίνοι Βόρειας Ελλάδας», στην οποία συμμετέχουν 27 οινοποιεία από 5 περιφέρειες και συγκεκριμένα τις Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και του βορείου τμήματος της Θεσσαλίας, όπου είναι η αμπελουργική ζώνη της Ραψάνης.

«Έχουμε χωρίσει τα οινοποιεία σε οκτώ οινικές διαδρομές. Τη διαδρομή των Θεών του Ολύμπου, που περιλαμβάνει την Πιερία και το βόρειο τμήμα της Θεσσαλίας με τρία οινοποιεία, του Κρασιού των Λιμνών, στη Δυτική Μακεδονία όπου έχουμε 4 οινοποιεία, των Κρασιών Νάουσας με 5 οινοποιεία, τη διαδρομή της Θεσσαλονίκης με τρία οινοποιεία, τους Οίνους του Κρασιού της Πέλλας-Γουμένισσας με ένα οινοποιείο, της Χαλκιδικής με πέντε οινοποιεία, από τα οποία τα δύο στο Άγιο Όρος, τη διαδρομή του Διονύσου, στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με τρία οινοποιεία και τους Δρόμους του Κρασιού της Ηπείρου με τρία οινοποιεία», εξήγησε ο γενικός διευθυντής της ΕΝΟΑΒΕ, Γιάννης Αλμπάνης, προσθέτοντας πως τα τελευταία χρόνια οι επισκέπτες στα εν λόγω οινοποιεία ξεπερνούν τους 100.000 ετησίως και είναι διπλάσιοι σε αριθμό από ό,τι πριν από μία δεκαετία.

Το «πανόραμα» των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας

Στη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους των περιφερειών τα ξεχωριστά πλεονεκτήματα κάθε οινοπαραγωγού περιοχής. Έτσι, στη Δυτική Μακεδονία, όπου παράγονται 12 ερυθρές ποικιλίες κρασιού, αναφέρθηκε πως τη «ναυαρχίδα» των αμπελώνων αποτελεί το ξινόμαυρο Αμυνταίου. Στη Θεσσαλία, που βρίσκεται στην 6η θέση του οινικού χάρτη με 231 κωδικούς, η πιο γνωστή είναι η αμπελουργική ζώνη του Τυρνάβου. Στη Στερεά Ελλάδα λειτουργούν 18 επισκέψιμα οινοποιεία, με κορυφαίο, ενώ στην Αττική που υπάρχουν αμπέλια σε έκταση 49.000 στρεμμάτων, υπάρχουν 13 οινοποιεία και παράγονται επτά πιστοποιημένα κρασιά. Η Πελοπόννησος βγάζει το 1/3 της συνολικής εγχώριας παραγωγής και αποτελεί την πρώτη περιφέρεια της χώρας, με 220.000 στρέμματα αμπελώνα και πάνω από 1.200 ετικέτες, ενώ στο βόρειο Αιγαίο, κορυφαία σε παραγωγή νησιά είναι η Λέσβος και η Λήμνος με την τοπική ποικιλία της «Λημνιό».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία