Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Branding

Στη μάχη της οινικής αγοράς κερδίζει το value for money

Αν η αγορά είναι μια «μάχη» στην οποία ο κάθε παίκτης καλείται να υπερασπιστεί τη θέση του, τίθεται το ερώτημα αν έχεις τα κατάλληλα «όπλα» για να ανταποκριθείς στην πρόκληση. Αν το ελληνικό κρασί έχει να αντιμετωπίσει, μεταξύ άλλων, την είσοδο στην ελληνική αγορά οικονομικότερων προϊόντων από άλλες χώρες, έχει τα μέσα να απαντήσει;

Vorina

Μαρίνα Σκοπελίτου

343
0

Κρίνοντας από την εικόνα των οινοποιών στην έκθεση «Τα ΒορΟινά», την κεντρική εκδήλωση γευστικής δοκιμής οίνων από τα μέλη της ένωσης «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 3 Φεβρουαρίου στο ξενοδοχείο Grande Bretagne στην Αθήνα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έχει.


Φωτό: Γεωργία Καραμαλή

Τα οινοποιεία-μέλη της ένωσης δεν έφεραν μαζί τους στην Αθήνα, μόνο τα κρασιά του τρύγου του 2018, νέες οινικές προτάσεις αλλά και παλαιότερες και κλασικές οινοποιήσεις. Έφεραν επίσης έναν αέρα ανανέωσης μέσα από τη διαδικασία re-branding της ένωσης, αλλά και την προσπάθεια τους να πλασάρουν το κρασί με έναν νέο τρόπο, που να καλύπτει τον ορισμό του value for money.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανταπόκριση του αθηναϊκού κοινού, τόσο των επαγγελματιών, όσο και των οινόφιλων, στο κάλεσμα της ένωσης ήταν για άλλη μια χρονιά θερμή.

«Πρέπει να δώσουμε μάχη για τη θέση μας στην αγορά»

Ζητώντας από τον κ. Γιάννη Βογιατζή, οινοποιό και αντιπρόεδρο της ΕΔΟΑΟ,  να θέσει τον μεγαλύτερο στόχο του 2019 για τον κλάδο, εκείνος επισήμανε ότι:

«Ο κλάδος μας θα πρέπει να αναδείξει τα πολύ ωραία κρασιά του, αφήνοντας πίσω την “φλυαρία” των πολλών ετικετών. Από εκεί και πέρα, πρέπει να δούμε την είσοδο των ξένων κρασιών στην ελληνική αγορά. Αυτή προέρχεται από δύο πλευρές. Από τη μία έχουμε τις εισαγωγές καλών κρασιών, που συμβάλλουν στην εκπαίδευση του καταναλωτή, και από την άλλη έχουμε τα οικονομικότερα κρασιά από χώρες, όπως εκείνες του “νέου κόσμου”, με τα οποία πρέπει να δώσουμε μάχη στην αγορά για να μην χάσουμε τις θέσεις μας».

Ο ίδιος πιστεύει ότι οι Έλληνες οινοπαραγωγοί έχουν τη δυνατότητα και τα μέσα  να απαντήσουν σε αυτή την πρόκληση, αλλά και να δώσουν την κατάλληλη εικόνα στον τουρισμό, ειδικά τώρα που το πρόβλημα του ΕΦΚ στο κρασί αποτελεί παρελθόν, αλλά όχι ιστορία μιας και κατάλοιπά του προβλήματος εντοπίζονται ακόμα στην ελληνική αγορά.

«Είναι ο καιρός μετά την κατάργηση του ΕΦΚ να επανέλθει το κρασί σε μία κανονικότητα. Να υπάρξει μια στροφή στα καλά κρασιά, στην απόλαυση, στην καλή σχέση ποιότητας-τιμής αλλά και στην εκπαίδευση των καταναλωτών. Περάσαμε μια πολύ κακή περίοδο από την οποία η αγορά δεν θα επανέλθει εύκολα, γιατί αυτός που έμαθε να πουλά χωρίς παραστατικά δύσκολα θα βγει απ’ αυτή τη λογική».

Να δούμε το κρασί «έξω απ’ το κουτί»…

Μια καλύτερη θέση στην αγορά προϋποθέτει και ένα διαφορετικό πλασάρισμα του προϊόντος, σύμφωνα με τα μέλη της ένωσης «Οίνοι Βορείου Ελλάδος». Στη λογική αυτή κινήθηκαν οι παράλληλες εκδηλώσεις της φετινής διοργάνωσης «Τα ΒορΟινά», όπως εξήγησε στο Agronews η υπεύθυνη επικοινωνίας της ένωσης, Αλεξάνδρα Ανθίδου.

«Κάναμε μια σειρά εκδηλώσεων πριν «Τα ΒορΟινά» που στόχο είχαν να φέρουν τους Οίνους Βορείου Ελλάδος πιο κοντά στην καθημερινότητα τόσο των επαγγελματιών όσο και των καταναλωτών. Διοργανώσαμε μία βραδιά StreetFood&Wine, ένα Cooking class “WineParty” με τη σεφ Ντίνα Νικολάου, ενώ εχθές είχαμε ένα Brunch Pairing&Sharing Cooking Class. Μέσα από αυτές τις εκδηλώσεις είδαμε πώς μπορούμε να ενσωματώσουμε και να απολαύσουμε καλύτερα το κρασί στην καθημερινότητά μας. Για παράδειγμα, παίρνουμε μια πίτσα. Η μπύρα ή το αναψυκτικό δεν είναι οι μόνες λύσεις. Μπορούμε άνετα να τη συνοδεύσουμε με ένα κρασί, λογικά ροζέ. Θέλουμε λοιπόν να δούμε και κάποιες άλλες επιλογές για να ξεκολλήσουμε από τις λύσεις που μας έχουν προωθήσει μέσω των διαφημίσεων. Το κρασί είναι για κάθε στιγμή, φτάνει να πίνουμε με μέτρο. Δεν προωθούμε την οινοποσία αλλά την οινογνωσία, τη γευσιγνωσία και φυσικά την απόλαυση», ανέφερε η ίδια.

Βασικός στόχος η εκπαίδευση του κοινού

Επιπλέον, βασικός πυλώνας για την ανάπτυξη του κλάδου είναι επίσης η εκπαίδευση του κοινού για την οποία επίσης φρόντισε η φετινή διοργάνωση.

«Καινοτομία των οινοποιών μας αποτελεί η γευστική δοκιμή βραβευμένων οίνων και αποσταγμάτων από τον 18ο Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου & Αποσταγμάτων Θεσσαλονίκης. Μέσα στη δική τους την εκδήλωση φέρνουν, μαζί με τα δικά τους, βραβευμένα κρασιά οινοποιών από άλλες περιοχές,  γιατί θεώρησαν ότι “Τα ΒορΟινά” είναι ευκαιρία το κοινό να γνωρίσει αυτά τα αξιόλογα κρασιά. Πιστεύουμε ότι δεν έχει σημασία αν είναι των οινοποιών μας ή όχι. Το κοινό πρέπει να γνωρίζει το ποιοτικό κρασί. Αν επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα είμαστε όλοι κερδισμένοι, γιατί θα έχει κερδίσει το ελληνικό κρασί», τόνισε η κ. Ανθίδου.

Οι νέες κυκλοφορίες που ξεχώρισαν

Πέρα από τα κρασιά του τρύγου του 2018, κοινό και επαγγελματίες είχαν την τύχη να δοκιμάσουν νέες ετικέτες των οινοπαραγωγών Βορείου Ελλάδος. Ανάμεσα σε αυτές ξεχώρισαν το νέο ροζέ Γεροβασιλείου από νεαρά αμπέλια Ξινόμαυρου στην Επανομή Θεσσαλονίκης. Ξεχωρίζει καθώς η χαρακτηριστική οξύτητα της ποικιλίας πλαισιώνει έναν πλούσιο πυρήνα κόκκινου φρούτου.

«Το 2018 είναι η πρώτη χρονιά  που το Κτήμα Γεροβασιλείου βγάζει ροζέ. Φυτέψαμε πριν 2 χρόνια 48 στρέμματα Ξινόμαυρο, το οποίο το επιλέξαμε  γιατί πιστεύουμε στη δυναμική του να παράγει πολύ ωραία κόκκινα κρασιά και ροζέ κρασιά. Το θετικό της Επανομής είναι ότι εκεί το Ξινόμαυρο μπορεί  να ωριμάσει σωστά, γι’ αυτό και έχει κάποιες διαφορές από εκείνο της Νάουσας. Καθώς είναι πολύ πιο πρώιμο, μπορούμε να έχουμε ένα πιο φρουτώδη χαρακτήρα και όχι τόσο πράσινο», εξήγησε το Agronews o Αργύρης Γεροβασιλείου.

Βιβλία Άμπελος όπως Μαλαγουζιά;

Επιπλέον, ο κ. Γεροβασιλείου αναφέρθηκε στην καταχώρηση μίας νέας ελληνικής ποικιλίας, από την οποία παράγεται ο Βίβλινος Οίνος του Κτήματος Βιβλία Χώρα. 

«Το όνομα Βίβλινος Οίνος, που βγάζουμε εδώ και χρόνια σε ροζέ και ερυθρό, φέτος γίνεται επίσημο, ενώ η ποικιλία από την οποία παράγεται θα καταχωρηθεί ως Βιβλία Άμπελος. Η ιστορία αυτή  ξεκίνησε το 2001 περίπου, όταν αγοράζαμε καινούργια αμπελοτεμάχια για τη Βιβλία Χώρα. Ένας βοσκός μας είπε για ένα αμπέλι πάνω στο βουνό. Ήταν ένας αμπελώνας, ο οποίος δεν καλλιεργούνταν, ένα άγριο αμπέλι. Προσπαθήσαμε να κάνουμε ταυτοποίηση και είδαμε ότι επρόκειτο για μία ελληνική ποικιλία, καθώς μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά με άλλες ελληνικές. Μπορούμε να πούμε ότι είναι μία αρχαία ποικιλία, η οποία δεν έχει μεταλλαχθεί. Εμείς κόψαμε κάποιους βλαστούς, την πολλαπλασιάσαμε κι αυτή τη στιγμή είμαστε οι μόνοι που την καλλιεργούμε. Ονομάσαμε το κρασί Βίβλινο Οίνο, όπως οι Φοίνικες, γιατί πιστεύουμε ότι πρόκειται για την ίδια ποικιλία. Είναι μία ποικιλία γηγενής που την είχαμε ξεχάσει, όπως και την Μαλαγουζία, η οποία είδαμε που έφτασε».

Το Μπλε Τρακτέρ και λευκό…

Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης η Κυρ-Γιάννη παρουσίασε για πρώτη φορά το νέο λευκό «Μπλε Τρακτέρ», το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα χαρμάνι από Ασύρτικο, Viognier και Chardonnay, με γεμάτο σώμα, ωραία υφή στο στόμα, και αρκετά αρωματικό.

«Ένα αρκετά μοντέρνο κρασί. Γενικά ο Έλληνας καταναλωτής δείχνει να αγαπάει τα αρωματικά κρασιά αρκεί να έχουν αρκετή οξύτητα. Να είναι δηλαδή δροσερά. Από εκεί και πέρα έρχεται σε μία πολύ προσιτή τιμή και αποτελεί μία “τίμια” πρόταση. Έχουμε την τύχη στην Κυρ-Γιάννη να κάνουμε προσιτά κρασιά σε σχέση με την ποιότητα που προσφέρουμε. Το θέμα τιμή και κρασί είναι πάρα πολύ μεγάλο κεφάλαιο στο οποίο δεν υπάρχει κάποιος χρυσός κανόνας. Το θέμα είναι να μην υποτιμούμε τον καταναλωτή, ο οποίος τα τελευταία 5-10 χρόνια έρχεται ενημερωμένος . Σε κάθε παρέα έχουμε κάποιον που ασχολείται με το κρασί. Έτσι αυξάνονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών σε σχέση με την ποιότητα και φυσικά η ποιότητα έχει σχέση και με την τιμή», ανέφερε στο Agroews ο Sales & Marketing Director της εταιρείας, Λάμπρος Παπαδημητρίου.

Στις νέες ετικέτες που ξεχώρισαν θα πρέπει να αναφέρουμε φυσικά το γλυκό Ξινόμαυρο «Ωμέγα» του Κτήματος Άλφα, 10ετούς παλαίωσης σε βαρέλι. Μία οινοποίηση που δίνει έναν νέο αλλά πάντα δυναμικό χαρακτήρα στην ποικιλία.

Τέλος, μάθαμε τι έχουμε να περιμένουμε από την επόμενη μεγάλη ελληνική έκθεση στην οποία θα συμμετάσχουν οι οινοποιοί της βόρειας Ελλάδας, το Οινόραμα. Σε αυτή το Κτήμα Πόρτο Καρράς ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα blending noir Λημνιό. «Πήραμε αυτή  την ερυθρή ποικιλία, το σήμα κατατεθέν του Κτήματός μας και από τις αρχαιότερες της Ελλάδος, και την οινοποιήσαμε σε λευκή εκδοχή. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στον ελλαδικό χώρο αυτή τη στιγμή. Πρόκειται για σοδειά του 2017», ανέφερε στο Agronews η κ. Υλιάνα Στέγγου.

Περισσότεροι οινοποιοί κάτω από το νέο brand

Το αθηναϊκό κοινό αποχαιρέτησε τη φετινή διοργάνωση, αναμένοντας την επόμενη χρονιά ακόμα περισσότερους οινοπαραγωγούς από τα «βόρεια» μίας και στο πλαίσιο της διαδικασίας re-branding, που έχει στα σκαριά η ένωση «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», αναμένεται  μία διεύρυνση των μελών της λόγω του επαναπροσδιορισμού των κριτηρίων ένταξης μετά και από σχετικό αίτημα των οινοποιών.

«Δεν είναι  εύκολη αυτή η διαδικασία re-branding που έχουμε ξεκινήσει. Είμαστε μέσα σε αυτή την συνεργασία όλοι μαζί για να δούμε πώς μπορούμε να ανανεώσουμε την εικόνα μας. Η ένωση έχει συμπληρώσει ήδη 25 χρόνια, έχει κάνει έναν τεράστιο κύκλο και είναι έτοιμη να πάει μπροστά, γιατί ιδέες και δυνατότητες υπάρχουν. Σε αυτό το πλαίσιο η ένωση «ανοίγει» για να δεχτεί και άλλα οινοποιεία. Είχαμε κάποια αυστηρά κριτήρια στην ένταξη νέων μελών, οπότε αποφασίσαμε όχι να κάνουμε έκπτωση στα κριτήρια αλλά να χωρίσουμε κατηγορίες. Αν κάποιος έχει οινοποιείο και παράγει οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ μπορεί να γίνει μέλος της ένωσης, όχι όμως να συμμετέχει στους «Δρόμους του Κρασιού», αν δεν έχει επισκέψιμο οινοποιείο. Υπήρχε αυτό το αίτημα από οινοποιούς που ήθελαν να μπουν στην ένωση», κατέληξε η κ. Ανθίδου.

Καλύτερος οινοχόος για το 2019 ο Άρης Σκλαβενίτης

Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης «Τα ΒορΟινά», ολοκληρώθηκε ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός για τον Καλύτερο Έλληνα Οινοχόο 2019 με νικητή τον Άρη Σκλαβενίτη, ο οποίος αποσπά τον τίτλο για δεύτερη φορά.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 16 συνολικά οινοχόοι. Κατά τη διάρκεια του, οι συμμετέχοντες δοκίμασαν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους πάνω στην οινοχοΐα, τόσο σε θεωρητικά όσο και σε πρακτικά θέματα.

Οι τρεις φιναλίστ που ξεχώρισαν ήταν ο Άρης Σκλαβενίτης, Αλέξανδρος Μπουζίκας και Γιώργος Λουκάκης, οι οποίοι διαγωνίστηκαν για την τελική φάση, στο ξενοδοχείο Grande Bretagne.

Να σημειωθεί ότι ο νικητής του φετινού διαγωνισμού θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Sommelier που θα διεξαχθεί το 2022 από τη Διεθνή Ένωση Οινοχόων (A.S.I) και αποτελεί την κορυφαία διοργάνωση στον κλάδο της Παγκόσμιας Οινοχοΐας.

Ποιος είναι ο Άρης Σκλαβενίτης;

O Άρης Σκλαβενίτης είναι απόφοιτος του τμήματος Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Έκανε την πρακτική του άσκηση και την πτυχιακή του εργασία στο νησί της Σαντορίνης και συγκεκριμένα στην Μικροζυθοποιία Σαντορίνης (DonkeyMicrobrewery).

Επαγγελματικά στο χώρο του κρασιού ξεκίνησε στο winebar Fabrica de Vino, ενώ τα τελευταία χρόνια εργάζεται στο Oinoscent.

Το 2015 έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Οινοχόων και έλαβε το τίτλο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου. Τον Φεβρουάριο του 2016 συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Καλύτερο Έλληνα Οινοχόο 2016, όπου και έλαβε και πάλι την πρώτη θέση μεταξύ δεκατριών συμμετεχόντων και έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της Πανελλήνιας Ένωσης Οινοχόων.

Επίσης, ανήκει το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Οινοχόων.

Ανά διαστήματα, αρθρογραφεί και στο περιοδικό Winetrails, όπως και σε άλλα μέσα εξειδικευμένα στο κρασί και τη γαστρονομία.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία