BACK TO
TOP
Επιχειρηματικότητα

Ανεβάζει...γράδα η εγχώρια αγορά στο κρασί και τους καλοκαιρινούς μήνες

Το κενό στην εγχώρια αγορά από ποιοτικούς και ταυτόχρονα «καθηµερινούς» οίνους που καλύπτεται µε εισαγωγές, το ολοένα και εντονότερο ενδιαφέρον της τουριστικής βιοµηχανίας για ελληνικά κρασιά, καθώς και το πρόσφατα διαµορφωθέν ολιγοπώλιο από αλυσίδες σούπερ µάρκετ είναι οι παράγοντες που θα απασχολήσουν στο προσεχές διάστηµα, αν δεν απασχολούν ήδη, αµπελουργούς και οινοποιούς.

2-Vorina

Πέτρος Γκόγκος

7
0

Τα παραπάνω αναδείχθηκαν σε συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Οινοποιών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», από τον πρόεδρό της, Στέλλιο Μπουτάρη, που έγινε στην Αθήνα την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου.

Ειδικότερα ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε σε τέσσερις βασικές τάσεις που παρουσιάζει η εσωτερική αγορά. Η πρώτη αφορά στην κατανάλωση των ελληνικών κρασιών. Όπως ανέφερε, αν και τα χρόνια της κρίσης η συνολική κατανάλωση υποχώρησε κατά 30-35%, οι πωλήσεις οίνων παρουσιάζουν µια ελαφριά αύξηση, κατά πάσα πιθανότητα σε βάρος της µπίρας και των αποσταγµάτων. Ακόµα, τα σούπερ µάρκετ φαίνεται πως κερδίζουν ολοένα και µεγαλύτερο µερίδιο στις πωλήσεις ελληνικών οίνων, κάτι που στο άµεσο µέλλον, µε την διαµόρφωση ουσιαστικά δυο ισχυρών αλυσίδων σούπερ µάρκετ, θα προκαλέσει πιέσεις σε οινοποιούς και αµπελουργούς στα πλαίσια του ανταγωνισµού ανάµεσα στα σούπερ µάρκετ.

Ενδεικτικά ο ίδιος σχολίασε πως ενώ πέρυσι οι πωλήσεις των κρασιών του κτήµατος Κυρ – Γιάννη σε σούπερ µάρκετ έφτασαν το 32%, το ποσοστό αυτό φέτος έφτασε το 38%.

«Ο τουρισµός είναι κινητήριος δύναµη», ανέφερε ο ίδιος, ως την επόµενη τάση που παρατηρείται στην εσωτερική αγορά, εξηγώντας πως η ζήτηση από τα ξενοδοχεία έχει αυξηθεί, µετατρέποντας τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, από νεκρούς µήνες που ήταν παλιότερα, σε δυνατούς εµπορικά.

Παράλληλα όµως µε αυτά, παρατηρείται µια τάση αύξησης των εισαγόµενων οίνων, ιδίως των ροζέ, γεγονός που αποδίδεται στο κενό που υπάρχει στην ελληνική αγορά από εγχώρια κρασιά καλής ποιότητας και χαµηλής συνάµα τιµής. «Στο 3,45 ευρώ δεν έχουµε καλά κρασιά. Θα έπρεπε να είχαµε κρασιά σε αυτήν την τιµή που να πίνονται. Πρέπει να ανοίξει η ψαλίδα, που έχει ανοίξει εντυπωσιακά προς τα πάνω, και προς τα κάτω», ανέφερε χαρακτηριστικά.


Φωτογραφία: Γεωργία Καραμαλή

Αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία