BACK TO
TOP
Αναγγελίες Εκδηλώσεων

Καλλιεργητικές λύσεις που μιλάνε στον καταναλωτή

Καλλιεργητικές λύσεις οι οποίες βλέπουν πρώτα τις ανάγκες του καταναλωτή και μετά τον παραγωγό, έχει έτοιμες και προσφέρει στην αγορά η Corteva Agricience, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Igor Teslenko, επικεφαλής του Ομίλου για την Ευρώπη, στη διάρκεια των εκδηλώσεων της Fruit Logistica στο Βερολίνο.

Corteva-fruit-Logistica1

Γιάννης Πανάγος

21
0

Τονίζοντας ότι η Corteva διαθέτει νέες εξελιγμένες λύσεις τόσο στον τομέα των σπόρων όσο και στο πεδίο των φυτοπροστατευτικών, ο Ευρωπαίος manager τόνισε ότι η Corteva δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από το deal Bayer - Monsanto, αντίθετα έχει κάνει πολλά βήματα ώστε να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσμια αγορά.

 

Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση του Agronews o κ. Igor Teslenko τόνισε ότι το νέo ισχυρό σχήμα που έφερε η συγχώνευση Dow - DuPont, o επικεφαλής του σχήματος για την Ευρώπη κατέστησε σαφές ότι η Corteva παράλληλα με μια γκάμα νέων προϊόντων είναι έτοιμη να φέρει στην αγορά και την Τεχνολογία CRISPR για τους σπόρους, παίζοντας επί ίσοις όροις στον διεθνή ανταγωνισμό.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ψηφιακή πλατφόρμα Food Connects την οποία έχει στη διάθεσή της η Corteva και η οποία εξασφαλίζει τη συνεργασία παραγωγών, μεταποιητών και διακινητών για ασφαλή τρόφιμα χωρίς υπολείμματα (NPLs) από τη χρήση φυτοπροστατευτικών.






Σημειωτέον ότι οι διαδικασίες αναδιοργάνωσης του σχήματος που τελεί πλέον υπό το νέο όνομα Corteva Agriscience έχει ολοκληρωθεί και με βάση τον προγραμματισμό, μέχρι το καλοκαίρι θα έχει εισαχθεί στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Στις discount αγορές ανοίγεται ο τομέας των φρούτων και λαχανικών

Τις τάσεις επέκτασης του τομέα των φρούτων και λαχανικών στις εκπτωτικές αλυσίδες όπως οι Lidl και οι Aldi υπογραμμίζει σχετική έκθεση της Fruit Logistica (Trend report 2019) που καταγράφει τα νέα δεδομένα στον τομέα.  Σύμφωνα με τα στοιχεία η προοπτική αυτή ανοίγεται προκειμένου οι αλυσίδες αυτές να μπορέσουν να απευθυνθούν και σε καταναλωτές ανώτερου και μεσαίου εισοδήματος σε αστικές περιοχές που ψάχνουν ποιοτικότερα προϊόντα.

Ειδικότερα στην έκθεση τονίζεται πως στη Γερμανία το 57% των καρότων αγοράζεται από καταστήματα με χαμηλότερες τιμές (discount stores). Στην Ισπανία το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 14%. Παρόμοια εικόνα εμφανίζουν και τα δεδομένα για τα φρέσκα φρούτα: 47% των μήλων και 54% των πορτοκαλιών πωλούνται σε καταστήματα με χαμηλές τιμές στη Γερμανία, με τις πωλήσεις από αντίστοιχες αλυσίδες στην Ισπανία να είναι 12% για τα μήλα και 8% για τα πορτοκάλια.

Το 1962 τα αδέρφια Albrech άνοιξαν το πρώτο εκπτωτικό τους κατάστημα στο Essen. Τα λίγα προϊόντα, που πωλούνταν απευθείας από τις παλέτες, και οι χαμηλές τιμές ήταν το κλειδί της επιτυχίας της Aldi, που σταδιακά επέκτεινε τις δραστηριότητές της σε όλη τη Γερμανία και την Ευρώπη.

Η Lidl στη συνέχεια ξεπέρασε την Aldi. Με παρουσία σε 29 χώρες και εκτιμώμενο τζίρο στα 80.5 δις ευρώ τον χρόνο είναι η πρώτη εκπτωτική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ στην Ευρώπη και ακολουθεί η Aldi με τζίρο 61.9 δις ευρώ και στην τρίτη θέση η ρωσική αλυσίδα Pyaterochka με 17.8 δις ευρώ.

Μέχρι τη δεκαετία του 1970, οι αλυσίδες με χαμηλότερες τιμές δεν πουλούσαν σχεδόν καθόλου φρούτα και λαχανικά. Σήμερα οι εκπτωτικές αλυσίδες όπως οι Lidl και οι Aldi δουλεύουν προς την κατεύθυνση της επέκτασης του τομέα των φρούτων και λαχανικών που προσφέρουν ώστε να απευθυνθούν και σε καταναλωτές της ανώτερης και μεσαίας τάξης σε αστικές περιοχές. Ακόμα και φρεσκοκομμένα μαρούλια είναι διαθέσιμα στα ράφια, το ίδιο και οργανικά φρούτα και λαχανικά. Οι μπανάνες είναι το φρούτο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και άρα η μεγαλύτερη πηγή εσόδων σε αυτή την κατηγορία των σούπερ-μάρκετ. Σε ό,τι αφορά τα λαχανικά, τα καρότα, οι ντομάτες και τα αγγούρια είναι τα πιο δημοφιλή.

Σχετικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού που προσελκύουν οι εκπτωτικές αλυσίδες στις χώρες Ευρώπης: ενώ οι Δανοί αγόρασαν 41% των συνολικών φρέσκων φρούτων και λαχανικών από εκπτωτικές αλυσίδες το 2017, οι Γερμανοί σε ποσοστό 39% και οι Πολωνοί κατά 31%, μόνο το 5% των Ισπανών τις προτίμησε. Οι Ισπανοί και σε μικρότερο βαθμό οι Ιταλοί συνεχίζουν να προτιμούν να αγοράζουν φρούτα και λαχανικά σε υπαίθριες αγορές ή μικρά μαγαζιά.

H μελέτη που δημοσιεύθηκε με αφορμή τη Fruit Logistica και συντάχθηκε από την εταιρεία μάνατζμεντ και συμβούλων Oliver Wyman στηρίζεται σε μια σε βάθος έρευνα για τον κλάδο με βάση τις απαντήσεις περίπου 7.000 καταναλωτών σε δεκατέσσερις διαφορετικές αγορές σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική. Δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Δίκτυο Φρούτων με Φρέσκες Ιδέες υπό τον τίτλο ‘Εκπλήξεις στο Κατάστημα’ και αποτυπώνει τάσεις και παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση όπως η ευεξία, η χρηστικότητα, τα συναισθήματα, η προέλευση, το περιβάλλον, η εποχικότητα, η συσκευασία, η ποιότητα και η προσιτή τιμή.

Σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά, οι έμποροι εκτιμάται ότι θα αναζητήσουν τρόπους να τονώσουν τις πωλήσεις τους, να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών στα καταστήματα και να τους βοηθήσουν να εκτιμήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων τους. Προβλέπεται ότι σε αρκετές περιοχές αυτό θα μεταφραστεί σε μεγαλύτερη ζήτηση για πιο εύγεστα προϊόντα, ωστόσο σε άλλες αγορές το να προσφέρονται καλής ποιότητας φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε πιο προσιτές τιμές θα είναι περισσότερο σημαντικό.

Η διευρυνόμενη καταναλωτική ζήτηση για ποιοτικά φρούτα και λαχανικά δημιουργεί προσδοκίες σε όλη την αλυσίδα.

«Το γεγονός ότι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά παίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στη λιανική δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για κανέναν στον κλάδο» σημείωσε ο Alexander Pöhl, ένας από τους συγγραφείς της έρευνας.

Ο Rainer Münch από την Oliver Wyman συμπλήρωσε: «Αυτό που δεν μοιάζει να είναι ξεκάθαρο, παρόλα αυτά, είναι το πόσο γρήγορα αλλάζει η αγορά των φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Οι καταναλωτές τώρα περιμένουν καλής ποιότητας φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε κάθε κατάστημα, με αποτέλεσμα, καθώς η αγορά προσπαθεί να τα διαθέσει για να εξασφαλίσει ένα πλεονέκτημα, αυτό μετατρέπεται σε ένα στοίχημα όλο και πιο απαιτητικό.»

Η δήλωση που μένει από την πρώτη ημέρα της Fruit Logistica ίσως είναι αυτή του Rainer Münch της Oliver Wyman, επίσης από τους συγγραφείς της Έκθεσης για τις τάσεις του 2019: «Όταν επιλέγουν σούπερ-μάρκετ, τρία πράγματα παίζουν πρωτεύοντα ρόλο για τους καταναλωτές: η φρεσκάδα των προϊόντων, οι διαθέσιμες επιλογές, η παρουσίαση και τείνουν να αγοράζουν περισσότερα από ένα μέρος που τους ικανοποιεί με την ποικιλία σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά που προσφέρει».

 

Νωρίτερα το Agronews έγραφε:

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται από σήμερα Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου τα φρούτα και τα λαχανικά στο εκθεσιακό κέντρο Messe στο Βερολίνο στα πλαίσια της έκθεσης Fruit Logistica που θα διαρκέσει μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου 2019. 

Η Έκθεση καλύπτει το σύνολο των δραστηριοτήτων του τομέα των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, παρέχοντας μια πλήρη εικόνα για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις τελευταίες καινοτομίες σε κάθε κρίκο της διατροφικής αλυσίδας με τους ειδικούς να τονίζουν ότι στο νέο περιβάλλον της αγροδιατροφής οι εμπλεκόμενοι του κλάδου κινούνται με το σκεπτικό ότι τα προϊόντα αντικρίζουν πρώτα τον καταναλωτή και μετά τον παραγωγό. 

Στην σημαντική έκθεση φρούτων και λαχανικών στο Βερολίνο συμμετέχει με δικό της περίπτερο η εταιρεία Corteva Agrisience (Hall 11.1-B-21) η οποία την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου παρουσίασε τον ρόλο της ως παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της φυτοπροστασίας αλλά και της διατροφικής αλυσίδας. Παράλληλα οι ειδικοί της εταιρείας παρουσίασαν τις δύο νέες δραστικές ουσίες: το Isoclast Active™ και το Zorvec™.

Στο Βερολίνο βρίσκονται, μεταξύ άλλων, η Περιφέρεια Μακεδονίας, το Επιμελητήριο Ημαθίας, η NOVACERT, η POULIS SA, η Α. Σ. ΜΕΣΗΣ, η Α. Σ. Ράχης, η Α. Σ. Ακτινιδίων Άρτας, η EAΣ Καβάλας, η ΑΣΟΠ Επισκοπής, η TASTY FRUIT, η Κοινοπραξία Ο. Π. Συνεταιρισμών Νομού Ημαθίας, η AGROLAB, η ΑΣΕΠΟΠ Νάουσα, η ΕΥΡΩΦΑΡΜ / FRESH FARM ΑΕ, η VEGITERRANEO.

Ετήσια έκθεση της Fruit Logistica με στατιστικά δεδομένα για την Ευρώπη (European Statistics Handbook)

Σε ό,τι αφορά πιο συγκεκριμένα τις επιδόσεις που καταγράφει ο ευρωπαϊκός κλάδος των φρούτων και λαχανικών, η Fruit Logistica παρουσιάζει με αφορμή τη διοργάνωση τις βασικές τάσεις που καταγράφηκαν στην παραγωγή, τις εισαγωγές, τις εξαγωγές και το εμπόριο.

Παρόλο που είναι γνωστό ότι στην ευρωπαϊκή αγορά καμμία χρονιά δεν είναι ίδια με την προηγούμενη, οι προηγούμενες δύο χρονιές ξεχώρισαν με ασυνήθιστο τρόπο. Διαδεχόμενες μια μικρή συγκομιδή μήλων και αχλαδιών το 2017/18 που άφησε περισσότερο χώρο για εισαγωγές από το Νότιο Ημισφαίριο το πρώτο μισό του 2018, μεγάλη σε ποσότητα σοδειά αναμενόταν για το 2018/19. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν έγινε εξαιτίας του ότι η παραγωγή περιορίστηκε τελικά λόγω της ζέστης που επικράτησε στην κεντρική Ευρώπη.

Την ίδια ώρα, το μακράς διάρκειας καλοκαίρι για τα δεδομένα της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης αύξησε τη ζήτηση για καρπούζια αλλά περιορίστηκε το ενδιαφέρον για κλασσικά φρούτα όπως τα μήλα και οι μπανάνες. Παράλληλα, και η καλλιέργεια λαχανικών υπέφερε από την έλλειψη βροχής.

Το κλίμα της Ευρώπης ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των χωρών-μελών, που σημαίνει ότι μπορεί να παράξει μια ευρεία γκάμα προϊόντων σε μεγάλη κλίμακα, με εξαίρεση τα τροπικά φρούτα.

Οι μεγαλύτερες χώρες στην παραγωγή λαχανικών είναι η Ισπανία και η Ιταλία, που μαζί συναπαρτίζουν το 42% της συνολικής ευρωπαϊκής παραγωγής, με την Πολωνία (που διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος της προς επεξεργασία), την Ολλανδία και τη Γαλλία να ακολουθούν.

Οι ντομάτες είναι η μεγαλύτερη καλλιέργεια από άποψη όγκου, δίνοντας περίπου το 31% της ευρωπαϊκής παραγωγής και διοχετεύονται κυρίως προς επεξεργασία. Στις επόμενες θέσεις βρίσκουμε τα κρεμμύδια και τα καρότα.

Η Ισπανία και η Ιταλία ξεχωρίζουν στην παραγωγή φρούτων και στη συνέχεια εμφανίζονται η Πολωνία, η Γαλλία και η Ελλάδα. Τα μήλα είναι για τα φρούτα περίπου ό,τι αντιπροσωπεύουν οι ντομάτες για τα λαχανικά. Παρόλα αυτά, το μερίδιο τους στη συνολική παραγωγή ανέρχεται μόλις σε 27% και η επεξεργασία τους είναι συγκριτικά λιγότερο διαδεδομένη. Άλλα σημαντικά φρούτα αποτελούν τα πορτοκάλια και όσα ξεφλουδίζονται εύκολα. Οι φράουλες και άλλα στην κατηγορία των μούρων (berries) παράγονται σε αυξανόμενο βαθμό, παρόλο όμως που έχουν μεγάλη αξία οι ποσότητές τους δεν είναι τέτοιες που θα τους επέτρεπαν να καταλάβουν μια θέση ανάμεσα στα οχτώ φρούτα που ξεχωρίζουν.

Αν και η Ευρώπη διαθέτει ισχυρή δυναμική στην παραγωγή φρούτων και λαχανικών,  εξαρτάται και από εισαγωγές. Το εμπορικό της ισοζύγιο είναι αρνητικό και για τα δύο, με το έλλειμμα για τα φρούτα να καταγράφεται πολύ πιο διευρυμένο και αυτό γιατί οι μπανάνες και άλλα τροπικά φρούτα αφορούν μόνο μικρές ποσότητες στην Ευρώπη.

Το εμπόριο λαχανικών επικεντρώνεται σε ροές προϊόντων ανάμεσα σε ευρωπαϊκές χώρες. Μόνο γύρω στο 13% των εισαγωγών λαχανικών προέρχεται από τρίτες χώρες. Η πιο σημαντική πηγή εκτός Ευρώπης είναι το Μαρόκο, με το Ισραήλ και την Αίγυπτο να το διαδέχονται. Εντός ΕΕ, η Ισπανία και η Ολλανδία είναι οι βασικές χώρες-παραγωγοί, ενώ η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο προχωρούν κυρίως σε εισαγωγές. Μόνο το 13% της ευρωπαϊκής παραγωγής εξάγεται σε τρίτες χώρες.

Το μερίδιο των εξαγωγών προς τρίτες χώρες είναι υψηλό σε ό,τι αφορά τα κρεμμύδια. Η Ρωσία υπήρξε για καιρό ο πιο σημαντικός εξαγωγικός προορισμός εκτός ΕΕ αλλά αυτό άλλαξε μετά την απαγόρευση των εισαγωγών τον Αύγουστο του 2014. Το Μπελαρούς, η Σενεγάλη και η Βραζιλία ήταν οι πιο σημαντικοί εισδοχείς ανάμεσα στις τρίτες χώρες πρόσφατα, με τα κρεμμύδια να εξάγονται κυρίως στις τελευταίες δύο.

Υπάρχει μια τάση τα φρούτα να εμπορεύονται κυρίως μέσα στην ΕΕ. Ωστόσο, το μερίδιο των εισαγωγών από τρίτες χώρες είναι σημαντικά υψηλότερο από εκείνο για τα λαχανικά. Στην πραγματικότητα, περίπου το 40% των εισαγωγών φρούτων προέρχεται από χώρες εκτός ΕΕ, βασικά από την Κόστα Ρίκα, την Κολομβία, το Εκουαδόρ και τη Νότιο Αφρική. Εντός ΕΕ, η Ισπανία, η Ολλανδία και η Ιταλία είναι οι πιο σημαντικές χώρες παραγωγοί.

Οι μπανάνες ηγούνται από αριθμητική άποψη σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές και ακολουθούν τα πορτοκάλια και τα μήλα. Οι εξαγωγές σε χώρες εκτός ΕΕ αντιπροσωπεύουν περίπου το 16% των συνολικών εξαγωγών. Οι κύριοι προορισμοί για τα φρούτα από την ΕΕ είναι η Γερμανία, η Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο. Από τρίτες χώρες, η πιο σημαντική εδώ είναι το Μπελαρούς.

Σε ό,τι αφορά πιο συγκεκριμένα την Ελλάδα, απολαμβάνει μια ειδική σχέση με πολλές χώρες της γύρω περιοχής, εν μέρει εξαιτίας των υψηλών άμεσων επενδύσεων των ελληνικών επιχειρήσεων σε αυτές τις γειτονικές χώρες και εν μέρει εξαιτίας της σημασίας της περιοχής ως αγοράς για τις ελληνικές εξαγωγές.

Η παραγωγή φρούτων είναι πιο σημαντική από αυτή των λαχανικών και πιο προσανατολισμένη στις εξαγωγές. Εκείνη των λαχανικών έχει περιοριστεί την τελευταία δεκαετία, παρόλο που αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση της παραγωγής ντομάτας που προορίζεται προς επεξεργασία.

Το μεγαλύτερο μέρος της καλλιέργειας στις ντομάτες, τα αγγούρια, τα κολοκυθάκια και τις πιπεριές γίνεται σε προστατευμένες συνθήκες. Η Κρήτη προπορεύεται στις εγκαταστάσεις θερμοκηπίου και ακολουθούν η Πελοπόννησος, η Μακεδονία, η Θεσσαλία, η Κεντρική Ελλάδα, η Ήπειρος και τα νησιά του Αιγαίου. Άλλες σημαντικές ανοιχτές καλλιέργειες (open-field crops) είναι τα κρεμμύδια και τα φυλλώδη λαχανικά.

Η παραγωγή φρούτων στην Ελλάδα έχει παραμείνει σταθερή ή και αυξηθεί ελαφρά από το 2007.  Το λεμόνι είναι το πιο σημαντικό προϊόν αλλά υπάρχει μεγαλύτερος προσανατολισμός στα πορτοκάλια σε σύγκριση με άλλες χώρες της Μεσογείου που έχουν περιορισμένη παραγωγή λεμονιών και φρούτων που ξεφλουδίζονται εύκολα (easy peelers).

Τα καρπούζια παράγονται και καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες στην Ελλάδα και αποτελούν το πιο σημαντικό εξαγωγικό προϊόν από άποψη ποσότητας. Τα φρούτα με κουκούτσι (stonefruit) παρουσιάζουν επίσης ενδιαφέρον, με την παραγωγή να επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στη Μακεδονία. Ενώ η παραγωγή ροδάκινου με μεγάλο πυρήνα προς επεξεργασία παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις και πτωτικές τάσεις, η παραγωγή ροδάκινων και βερύκοκων για την αγορά φρέσκων φρούτων είναι σταθερή, ενώ στα νεκταρίνια η παραγωγή αυξάνεται.

Όλα τα φρούτα με πυρήνα, ανάμεσα στα οποία και το βύσσινο, εξάγονται σε μεγάλες ποσότητες. Παρόλο που οι υπόλοιπες κύριες μεσογειακές χώρες εμφάνιζαν πιο περιορισμένη σοδειά στη συγκεκριμένη κατηγορία το 2018, η Ελλάδα δε μπόρεσε να διευρύνει τις εξαγωγές της.

Το βύσσινο επλήγη περισσότερο από την έντονη βροχόπτωση τον Ιούνιο. Τα σταφύλια αποτελούν ένα πολύ σημαντικό εξαγωγικό προϊόν, με την καλλιέργεια να έχει στραφεί σε ποικιλίες χωρίς κουκούτσι. Το ακτινίδιο καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο ανάμεσα στις εξαγωγές φρούτων. Το φθινόπωρο του 2018 οι εξαγωγές ξεκίνησαν από χαμηλά επίπεδα, αφού οι εισαγωγές από το Νότιο Ημισφαίριο ήταν ακόμη παρούσες στις ευρωπαϊκές αγορές.

Οι Έλληνες εξαγωγείς έχουν προσπαθήσει τα τελευταία χρόνια να εμπλουτίσουν τους προορισμούς των εξαγωγών. Οι εξαγωγείς φρούτων είδαν μεγαλύτερα κέρδη από εκείνους των λαχανικών, με το 23% των εξαγωγών φρούτων να κατευθύνονται σε χώρες εκτός ΕΕ. Η Αίγυπτος, η Τουρκία, η Ιορδανία και η Σαουδική Αραβία έχουν παραπάνω από διπλασιάσει τις εισαγωγές τους από την Ελλάδα με ορόσημο το 2013, ωστόσο το 2017 και το 2018 αυτή η τάση δεν συνεχίστηκε, αντίθετα, το μερίδιο των ευρωπαϊκών εξαγωγών ανέβηκε ξανά.

Οι εξαγωγές φρέσκων λαχανικών κατευθύνονται με αυξανόμενο ρυθμό σε χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία, με εκείνες προς τη Γερμανία να εμφανίζουν μικρή κάμψη. Η ζήτηση της τελευταίας για λευκά σπαράγγια έχει πέσει σε τέτοιο βαθμό που έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τα ράφια των γερμανικών σουπερ-μάρκετ, αν και τα ελληνικά αγγούρια έχουν διατηρήσει ένα σταθερό μερίδιο στην αγορά του νότου.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία